فروش انواع لوله و اتصالات پلیکا توسط روشاک

خرید لوله پلیکا با قیمت ویژه

گروه راد صنعت روشاک در زمینه فروش لوله پلیکا با قیمت ویژه در تهران و ایران فعالیت دارد. به منظور افزایش رضایت و ایجاد شرایط مناسب‌تر برای مشتریان عزیز اقدام به فروش لوله پی وی سی به صورت آنلاین کرده است. برای استعلام قیمت لوله پلیکا لیست محصولات مورد نیاز خود در فرم سفارش ثبت و بارگذاری فرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت به سفارش شما رسیدگی کنند.

فروش انواع لوله و اتصالات پلیکا توسط روشاک

لوله پلیکا آویسا

داراکار برند فروش لوله پلیکا

لوله پلیکا داراکار

پارس زنده رود پلاست برند فروش لوله پلیکا

لوله پارس پلاست

پی وی سی سمنان برند فروش لوله پلیکا

لوله پلیکا سمنان

صدرا برند معتبر فروش لوله پلیکا

لوله پلیکا صدرا پلاست

لوله پلیکا پلیمر گلپایگان

نام نوع ضخامت وزن کاربرد استاندارد مرجع استعلام قیمت
لوله پلیکا ۳۲ میلی متری فاضلابی ۳ ۲٫۵ B ۹۱۱۸ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۴۰ میلی متری فاضلابی ۳ ۳٫۲ B ۹۱۱۸ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۵۰ میلی متری  فاضلابی ۳ ۴ B ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۶۳ میلی متری  فاضلابی ۳ ۵٫۲ B ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۷۵ میلی متری  فاضلابی ۳ ۶٫۲ BD ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۹۰ میلی متری  فاضلابی ۳ ۷٫۵ BD ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۱۰ میلی متری  فاضلابی ۳٫۲ ۹٫۸ BD ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۲۵ میلی متری  فاضلابی ۳٫۲ ۱۱٫۲ BD ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۶۰ میلی متری فاضلابی ۳٫۲ ۱۴٫۵ B ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۶۰ میلی متری  فاضلابی ۴ ۱۸ BD ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۲۰۰ میلی متری  فاضلابی ۴ ۳۲ B ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۲۰۰ میلی متری  فاضلابی ۴٫۹ ۲۷٫۵ BD ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۲۵۰ میلی متری  فاضلابی ۴٫۹ ۳۴٫۵ B ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۲۵۰ میلی متری  فاضلابی ۶٫۲ ۴۳٫۵ BD ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۳۱۵ میلی متری  فاضلابی ۶٫۲ ۵۵ B ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۳۱۵ میلی متری  فاضلابی ۷٫۷ ۶۸ BD ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۴۰۰ میلی متری  فاضلابی ۷٫۹ ۸۹ U ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۴۰۰ میلی متری  فاضلابی ۹٫۸ ۱۰۴٫۹ UD ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۴۵۰ میلی متری  فاضلابی ۸٫۸ ۱۱۱٫۸ U ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۴۵۰ میلی متری  فاضلابی ۱۱ ۱۳۲٫۵ UD ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۵۰۰ میلی متری  فاضلابی ۹٫۸ ۱۳۸٫۲ U ۹۱۱۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۶۳ میلی متری  فاضلابی ۱٫۸ R ۱-۱۲۱۴۲ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۹۰ میلی متری  فاضلابی ۱٫۸ R ۱-۱۲۱۴۲ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۱۰ میلی متری  فاضلابی ۲٫۲ R ۱-۱۲۱۴۲ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۲۵ میلی متری  فاضلابی ۲٫۵ R ۱-۱۲۱۴۲ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۵۰ میلی متری  ناودانی ۱٫۸ ۲٫۴ R ۱-۱۲۱۴۲ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۶۳ میلی متری  ناودانی ۱٫۸ ۳٫۱ R ۱-۱۲۱۴۲ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۷۵ میلی متری  ناودانی ۱٫۸ ۳٫۸ R ۱-۱۲۱۴۲ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۹۰ میلی متری  ناودانی ۱٫۸ ۴٫۶ R ۱-۱۲۱۴۲ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۱۰ میلی متری  ناودانی ۲٫۲ ۶٫۸ R ۱-۱۲۱۴۲ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۲۵ میلی متری  ناودانی ۲٫۵ ۸٫۷ R ۱-۱۲۱۴۲ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۹۰ میلی متری UPVC ۴٫۳ ۹ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۶۳ میلی متری UPVC ۴٫۷ ۶٫۵ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۳۱۵ میلی متری UPVC ۱۲ ۹۰ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۲۵۰ میلی متری UPVC ۹٫۲ ۵۵ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۲۰۰ میلی متری UPVC ۷٫۷ ۳۶ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۶۰ میلی متری UPVC ۷٫۷ ۲۷ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۲۵ میلی متری UPVC ۶ ۱۸ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۱۱۰ میلی متری UPVC ۵٫۳ ۱۴٫۵ تماس بگیرید
لوله پلیکا ۵۰ میلی متری UPVC ۳ ۴٫۵ تماس بگیرید

جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله پلیکا با ما تماس بگیرید.

فروش ویژه لوله پلیکا فشار قوی

لوله پلیکا یو پی وی سی فشار قوی

لوله پلیکا از جمله لوله‌های پلیمری است؛ که در سال‌های اخیر به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد و همچنین قیمت ارزان‌تر، جایگزین لوله‌های فلزی و چدنی شده است. لوله‌های پلیکا را بر اساس ضخامت و همچنین مقاومت در برابر فشار به سه دسته تقسیم می‌کنند؛ که یکی از این دسته‌ها لوله پلیکا فشار قوی است.

مشاهده صفحه

اتصالات پلیکا

پلیکا نام اولین شرکت تولید کننده اتصالات ساختمانی PVC و UPVC است و به همین جهت از ابتدا؛ لوله و اتصالات پلیمری در ایران به همین نام معروف شده اند. گروه راد صنعت روشاک در زمینه فروش انواع اتصالات پلیکا در تهران فعالیت دارد.

مشاهده صفحه

قیمت انواع اتصالات پلیکا
فروش ویژه لوله پلیکا فشار نیمه قوی

لوله پلیکا فاضلابی فشار نیمه قوی

لوله پلیکا فشار نیمه قوی نوعی از لوله‌های پلیکا است که به دلیل استفاده گسترده در سیستم فاضلاب، به عنوان لوله پلیکا فاضلابی یا لوله پلیکا تهویه ساختمان، نیز شناخته می‌شوند. این لوله، حالت بین لوله پلیکا فشار ضعیف و لوله پلیکا فشار قوی است که در بازار جهانی به رنگ طوسی تولید و عرضه می‌شود.

مشاهده صفحه

لوله پلیکا ناودانی فشار ضعیف

یکی از پرکاربردترین لوله‌های پلیکا یا پی وی سی، لوله پلیکا فشار ضعیف است که به آن لوله پلیکا ناودانی معمولی یا هواکشی نیز گفته می‌شود. این لوله‌ها بسیار سبک هستند. به همین دلیل در کانال‌های هواکشی ساختمان از جمله حمام و دستشویی کاربرد دارند.

مشاهده صفحه

نمایندگی فروش ویژه لوله پلیکا فشار ضعیف

انواع لوله پلیکا از نظر تکنولوژی ساخت و مواد اولیه

معرفی لوله پلیکا یا PVC

لوله‌ پلیکا زیر دسته لوله و اتصالات پلیمری هستند که معمولاً به رنگ سیاه وجود دارند. پلیکا از نام اولین تولیدکننده این نوع لوله‌ها گرفته شده است و با همین نام در ایران شناخته شده است. لوله‌های پلیکا از پلیمر پلی اتیلن ساخته می‌شوند. این ماده یکی از پرمصرف‌ترین پلیمرهای موجود در صنعت به شمار می‌رود. به طور کلی، لوله‌ پلیکا حاوی نرم‌کننده‌ها، پرکننده‌ها، پایدارکننده‌ها، رنگدانه (مستربچ) و بستر پلیمر (PVC) هستند. مقدار هر یک از این مواد بر اساس دستورالعمل‌ها و قواعد خاصی تعیین می‌شود و سهل‌انگاری در مقدار ترکیبات مصرف شده موجب کاهش کیفیت محصول نهایی و شکستگی لوله‌ها می‌شود.

لوله پلیکا دارای خواص منحصر به فردی از جمله طول عمر بالا، بادوام بودن و ضریب اطمینان بالا هستند. به همین دلیل است که آن‌ها به سرعت در صنعت، کشاورزی و ساختمان‌سازی جایگزین لوله‌های فلزی و سیمانی شدند. به علاوه، لوله‌ پلیکا به دلیل این که زنگ نمی‌زنند و پوسیده نمی‌شوند، در سیستم‌های آبی، سیم‌کشی زیرزمینی و خطوط فاضلاب کاربرد بسیار زیادی دارند.

فرآیند تولید لوله‌ پلیکا

به طور کلی، فرآیند تولید لوله پلیکا به این صورت است: ابتدا با تحت فشار قرار گرفتن گاز طبیعی، اتیلن تولید می‌شود که به آن «ترک‌خوردگی» می‌گویند. کلر و آب قلیایی (کلسیم سدیم) از نمک سنگ معمولی (کلرید سدیم) تولید می‌شود. سپس، کلر و اتیلن ترکیب می‌شوند و وینیل کلراید تولید می‌گردد. طی فرآیند پلیمریزاسیون، زنجیره‌های طولانی از پلیمر وینیل کلراید تشکیل می‌شود. پودر PVC ذوب و اکسترود می‌شود. در نهایت، لوله پلیکا تولید می‌شود و آماده‌ی عرضه به بازار است. لوله‌ پی وی سی یا همان پلیکا برای اولین بار در کشور آلمان تولید شدند. اگر به فرآیند تولید لوله پلیکا به صورت کامل علاقمندید روی لینک قرار داده شده کلیک کنید.

انواع لوله پلیکا

یکی از ویژگی‌های لوله پلیکا تنوع بالایی است که به خود اختصاص داده اند. شما برای خرید لوله پلیکا با مدل‌ها و اسم‌های مختلفی مواجه می‌شوید که هر کدام از آن ها می‌توانند در کاربرد مد‌نظرتان مورد استفاده قرار گیرند. در هنگام خرید لوله پلیکا باید دقت ویژه ای بر روی مدل لوله داشته باشید تا با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. لوله پی وی سی از دیدگاه‌های مختلف به دسته بندی‌های متفاوتی تقسیم می‌شود. از مهمترین این دسته بندی‌ها می‌توان دسته بندی بر اساس تکنولوژی ساخت و مواد به کار رفته در تولید لوله و همچنین دسته بندی کاربرد لوله پلیکا در تحمل فشار اشاره کرد.

انواع لوله پلیکا از نظر تکنولوژی ساخت و مواد اولیه

تکنولوژی ساخت و مواد به کار رفته در تولید لوله پلیکا، خود عاملی برای استفاده از هر کدام از لوله‌ها در کاربردهای مختلف است. همین نوع ساخت و مواد اولیه است که کاربرد لوله‌های پی وی سی را شکل می‌دهد. در ادامه برخی از مهمترین انواع لوله پی وی سی را با هم مرور می‌کنیم.

لوله PVC

لوله و اتصالات پی وی سی یکی از معروف‌ترین و شاخص‌ترین لوله‌های پلیکا است. کاربرد گسترده‌ای دارد و به عنوان یک لوله معمولی شناخته می‌شود. در این مطلب به صورت گسترده در مورد این لوله صحبت کرده‌ایم. (پی وی سی، پلی وینیل کلراید یکی از اعضای مجموعه بزرگ پلیمرها و کوپلیمرها محسوب می‌شود که کلیه آن‌ها گروه مشترک وینیل را دارند. این پلیمر ترموپلاستیک در دو مدل سخت و نرم تولید می‌شود و امروزه در صنعت پتروشیمی ارزش بالایی دارد. در واقع ماده تشکیل دهنده اصلی PVC نوعی پلاستیک پرکاربرد است. درواقع انواع لوله‌های دیگری نیز هستند که مواد تشکیل دهنده آنها پلاستیک است. برای شناخت بیشتر این لوله‌ها به صفحه فروش لوله تک لایه و لوله پنج لایه مراجعه فرمائید. از آنجایی که پی وی سی قیمت به صرفه، مقاومت بالا و بدون نیاز به تجهیزات و البته نصب آسانی دارد، در ساختمان سازی، فاضلاب و آب رسانی‌های طبیعی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و پرطرفدار است. (در حقیقت چندین سال است که در ساختمان سازی به جای مصالح قدیمی از PVC استفاده می‌کنند چرا که به راحتی می‌توان آن را به اشکال گوناگون تولید کرد.)

لوله و اتصالات CPVC

برای موقعیتی که قرار است سیالات داغ از لوله عبور کند، هر نوع لوله‌ای نمی‌تواند برای این منظور مفید و کاربردی باشد. لوله‌ و اتصالات CPVC به گونه ای طراحی شده اند که مشکلی با عبور سیالات داغ نداشته باشند. این لوله‌ها یعنی لوله C-پلیکا که انعطاف پذیرتر از پی وی سی هستند، یک ترموپلاستیک از جنس پلی ونیل کلراید کلر بوده و در موقعیت‌های گسترده ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله MPVC

اگر نیاز به استفاده از لوله‌هایی باشد که سخت و مقاوم بوده و به راحتی دچار آسیب نشوند، لوله MPVC مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوله OPVC

یکی از انواع لوله پلیکا که هم در برابر شکستگی و هم در برابر ضربه و خراش مقاوم است، لوله OPVC است و کاربردهای متعددی برای این نوع لوله وجود دارد.

لوله PPVC

بر خلاف بسیاری از لوله پلیکا، این لوله طراحی شده تا توانایی انعطاف پذیری داشته باشد. در کاربردهایی که انعطاف پذیر بودن لوله مهم است از لوله پی پی وی سی استفاده می‌شود.

استاندارد ساخت لوله‌ PVC

برای ساخت لوله‌ پلیکا، دو نوع استاندارد جهانی و ملی وجود دارد. این استانداردها عبارتند از:

  • لوله پلیکا فاضلابی – قابل استفاده در داخل ساختمان مطابق با استاندارد EN1329 و یا استاندارد ملی ISIRI9119 ایران.
  • لوله و اتصالات پلیکا فاضلابی پوش فیت – قابل استفاده در خارج از ساختمان مطابق با استاندارد EN1401 و یا استاندارد ملی ISIRI9118 ایران.
  • لوله پلیکا انتقال آب تحت فشار – مطابق با استاندارد EN1452 و یا استاندارد ملی ISIRI9117 ایران.
  • لوله پلیکا انتقال آب باران یا لوله پلیکا ناودانی به منظور نصب روی کار مطابق با استاندارد EN12200 و یا استاندارد ملی ISIRI ایران.
  • لوله پلیکا قابل استفاده برای انتقال کابل‌های مخابراتی و برق جهت نصب زیر خاک مطابق با استاندارد DIN16873 یا استاندارد ISIRI ایران.

تفاوت لوله PVC و UPVC

با توجه به اینکه پرکاربردترین انواع لوله پلیکا، PVC و UPVC هستند، بد نیست به صورت مختصر به تفاوت این دو مدل لوله بپردازیم. در تولید لوله یو پی وی سی از ماده ای به نام فتالات BPA استفاده می‌شود که باعث شده برای انتقال آب مناسب شوند. همچنین ایمنی لوله UPVC به ویژه در برابر آتش، بیشتر از لوله‌های PVC است و همین موضوع کاربرد آن را مطمئن تر کرده است. استحکام زیاد لوله‌های یو پی وی سی نیز بسیار مورد توجه بوده و باعث شده در بسیاری از موقعیت‌ها جایگزین لوله‌های فلزی شود. با این حال انعطاف پذیری این لوله‌ها نسبت به PVC کمتر است و کاربرد آن را محدود می‌کند.

لوله‌های فلزی نیز مزایای زیادی دارند، برای اطلاع از این خصوصیات به صفحه لوله فلزی مراجعه فرمائید.

انواع لوله پلیکا بر اساس تحمل فشار

برای خرید لوله پلیکا، یکی از مهمترین پارامترهایی که باید مورد توجه قرار گیرد، میزان توانایی لوله برای تحمل فشار است. به همین علت انواع لوله پی وی سی یا پلیکا بر اساس میزان تحمل فشار دسته بندی می‌شوند.

  • لوله پلیکا فشار ضعیف: این مدل لوله‌ها که در بازار وجود دارند برای بخش تهویه و هدایت آب باران به بیرون از آپارتمان‌ها و منازل استفاده می‌شوند، به این لوله‌ها لوله هواکشی یا ناودانی نیز می‌گویند.
  • لوله پلیکا فشار نیمه قوی: این نوع لوله‌های نیمه قوی به منظور محافظات ساختمانی و قسمت‌های فاضلابی مجتمع‌ها کارایی دارد. لوله نیمه قوی تحمل فشار بیشتری برای جریان آب دارد. به این لوله‌ها لوله فاضلابی نیز می ‌گویند.
  • لوله پلیکا فشار قوی: این لوله نسبتا وزن و ضخامت بیشتری دارد و به منظور محافظت از سیم‌های برق، انتقال مواد اسیدی و قلیایی و در شرکت‌های بزرگ برای سیستم فاضلابی استفاده می‌شود. برای مطالعه بیشتر این محصول به صفحه لوله پلیکا فشار قوی مراجعه نمائید.

تکنولوژی ساخت لوله‌های فشار قوی بسیار پیچیده تر از لوله های ضعیف بوده و به دلیل حساسیت در کاربرد این لوله‌ها، باید به کیفیت آن توجه داشته باشید. مشخص است که قیمت لوله پلیکا فشار قوی به دلیل میزان مواد به کار رفته، تکنولوژی ساخت، وزن و… بسیار بیشتر از دو نمونه دیگر است.

 

لوله پلیکا در پیشرفت صنعت لوله سازی چه نقشی داشته؟

نقش لوله PVC در صنعت لوله سازی

در سال‌های گذشته در تولید مواد اولیه لوله پلیکا و نیز دستگاه‌های تولید آن پیشرفت‌های بسیاری انجام شده است. در صورتی که در قاعده لوله پلیکا استانداردهای موردنیاز رعایت شده باشد، این لوله‌ها جهت لوله‌کشی آب بهداشتی و شرب نیز قابل استفاده هستند. البته بعد از روی کار آمدن لوله UPVC، لوله کشی آب آشامیدنی با لوله یو پی وی سی در اولویت است. فقط باید اطمینان حاصل کنیم که مقدار عناصر سمی مانند سرب، جیوه، کرم و…. کمتر از حد مجاز استاندارد باشد. لوله پی وی سی نسبت به انواع دیگر فولادی، چدنی ، استیل و … بهترند و امروزه در دنیا، یکی از اصلی ترین پیشنهادات مورد استفاده در کانال آب و فاضلاب محسوب می‌شوند.

لوله پلیکا به چه روش‌هایی تولید می‌شوند؟

از آن‌جایی‌که مصرف لوله پلیکا بسیار زیاد است، معمولا به‌ روش‌های متنوعی تولید و روانه بازار می‌شوند. این شیوه‌ها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • روش‌های پوشش دهی دورانی
  • غوطه‌وری
  • روش‌های تزریقی با فشار
  • روش‌های اکستروژنی همچون تولید پروفیل‌های در و پنجره

لوله پلیکا دارای چه مزایا و ویژگی هایی میباشد؟

ویژگی لوله پی وی سی

لوله پی وی سی در مقابل اکثر الکل‌ها، روغن ها و ترکیبات نفتی و… مقاومت بالایی نشان می‌دهند. جنس این لوله‌ها نیز به گونه‌ای است که در مقابل بیشتر خورنده‌ها مانند اسید‌ها، قلیایی‌ها و مواد آلی حلال، مقاوم می‌باشند و در مجموع در برابر فرایند‌های احتمالی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند.

  • کلیه اجزای لوله‌ها نصب و اتصال راحتی دارد.
  • در برابر فشار تغییر نمی‌کند.
  • در حین نصب ، نیازی نیست قسمت روی لوله رنگ شود.
  • دیواره‌های لوله رسوب نمی‌گیرد.
  • در مقایسه با دیگر لوله‌ها سبک وزن و مستحکم است.
  • دارای مقاومت چشمگیر در مقابل آلیاژ‌ها و فرآیند‌های احتمالی
  • در برابر بلایای طبیعی مانند سیل ،زلزله و سایر اتفاقات مقاوم است.
  • لوله و اتصالات پلیکا دوام بالایی دارند و به این راحتی‌ها با ضربه آسیب نمی‌بیند.
  • در مقابل اصطکاک، خوردگی و خراشیدگی مقاوم هستند.
  • ترکیبات و مواد آب را حفظ می‌کند.
  • مقدار زبری آن بسیار کم است.
  • لوله پلیکا خاصیت عایقی دارد.
  • در مقابل گرما و حریق مقاوم است.
  • انعطاف پذیری بالایی دارد.
  • پایین ترین مقدار انبساط پلیمری را داراست.
  • قیمت ارزانی دارد.
  • ایمنی بالایی دارد و از این نظر باعث در امان بودن سلامتی کارگر می‌شود.

در قسمت زیر تعدادی از ویژگی‌ها و مزایای لوله‌ PVC به صورت تشریحی توضیح داده میشود.

بررسی دقیق مزایای لوله پلیکا

لوله و اتصالات پی وی سی یا لوله پلیکا در مقایسه با سایر لوله‌ها دارای مزایایی است. برخی از مهم‌ترین مزایا عبارتند از:

مقاومت لوله پلیکا در ب‏رابر خوردگی

از آنجایی که لوله پلیکا غیر رسانا است، پس در برابر واکنش‌های الکتروشیمیایی که در تماس با اسیدها و نمک‌ها به وجود می‌آیند و موجب خوردگی لوله‌ها می‌شوند، مقاوم است. این یک ویژگی بسیار مهم برای لوله‌های پی وی سی یا پلیکا محسوب می‌شود چرا که می‌توان از آن‌ها در مناطقی که دارای خاک مهاجم هستند نیز استفاده کرد. علاوه بر این، مقاومت در برابر خوردگی هم در داخل و هم در خارج لوله‌های پلیکا وجود دارد.

مقاومت شیمیایی لوله پلیکا

علاوه بر خوردگی، لوله پلیکا در برابر انواع بسیار متنوعی از مواد شیمیایی نیز مقاوم است. این مقاومت شیمیایی تا حداکثر دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت وجود دارد. به علاوه، لوله و اتصالات PVC حتی در برابر مواد شیمیایی که معمولاً در منازل بکار می‌روند، نیز مقاومت قابل قبولی دارند. به همین دلیل است که استفاده از این نوع لوله‌ها در فاضلاب منازل و شهری پرکاربرد است.

مقاومت لوله پلیکا نسبت به وزن

یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های لوله پلیکا، سبک بودن آن‌ها نسبت به انواع دیگر لوله‌ها است. فناوری پیشرفته‌ی به‌کار رفته در این لوله‌ها موجب افزایش ایمنی آن‌ها شده است به طوری که مصدومیت کارگران حین کار با این محصول به شدت کاهش پیدا کرده و در عین حال، سرعت کار آن‌ها نیز افزایش یافته است. از سوی دیگر، سبکی این لوله‌ها موجب حمل آسان آن‌ها شده است.

انعطاف‌پذیری لوله پلیکا

از دیگر ویژگی‌های لوله پی وی سی می‌توان به انعطاف‌پذیری آن اشاره کرد. این لوله‌ها به دلیل آن که از مواد پی وی سی خشک یا UPVC ساخته می‌شوند، می‌توانند بدون شکستگی تحت فشار قرار بگیرند.

مقاومت لوله پلیکا در برابر ضربه

این لوله ها در مقایسه با لوله‌های ساخته شده از خاک رس بتن و مواد دیگر، مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارند.

ضریب اصطکاک لوله پلیکا

لوله پلیکا به دلیل برخورداری از دیواره‌ی صاف‌تر دارای ضریب اصطکاک کمتری هستند و در نتیجه، مقاومت کمتری در برابر جریان دارند.

کیفیت آب

جنس برخی از لوله‌ها به گونه‌ای است که بر کیفیت آب تاثیر منفی می‌گذارند. با این وجود، لوله پی وی سی هیچ‌گونه تاثیری بر کیفیت آب ندارد و برای سلامت عمومی بدن کاملاً مفید است.

عایق حرارتی لوله پلیکا

رسانایی حرارتی لوله‌ پلیکا نسبت به سایر لوله‌ها کمتر است. به همین دلیل، استفاده از این نوع لوله‌ برای شرایطی که نیاز به عایق حرارتی مناسب وجود دارد، بسیار متداول می‌باشد.

طول عمر بالا لوله پلیکا

لوله پلیکا معمولاً بین ۵۰ تا ۷۰ سال عمر می‌کنند. اگرچه، عمر این لوله‌ها به عوامل بسیار زیادی از جمله قرار گرفتن در معرض خورشید و یا تحمل فشار زیاد بستگی دارند. برخی از لوله‌های پلیکا که در شرایط مناسب نصب می‌شوند، تا ۱۰۰ سال نیز عمر می‌کنند.

بازیافت‌پذیری لوله پلیکا

لوله‌های پلیکا را می‌توان برای چندین بار بدون از دست دادن خواص فنی بازیافت کرد. لوله‌های بازیافت شده برای تولید محصولات متنوع PVC مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازیافت لوله‌های پلیکا به حفظ منابع طبیعی کمک بسیار زیادی می‌کند.

مقاومت لوله پلیکا در برابر ریشه درخت

لوله پلیکا به دلیل اتصالات کمتر نسبت به نفوذ ریشه درخت مقاوم هستند. این در حالی است که لوله‌های بتنی و خاک رس اجازه نفوذ ریشه درخت به داخل لوله را می‌دهند و به تجهیزات آسیب وارد می‌شود.

از دیگر مزایای لوله پلیکا می‌توان به سازگاری کامل با محیط زیست، خواص فنی و مکانیکی خوب، ضریب انبساط طولی بسیار پایین، بالا بودن ضریب جریان، قابل دسترسی در اکثر مناطق کشور، غیر قابل اشتعال بودن، نصب و راه‌اندازی آسان و قیمت مناسب اشاره کرد. همچنین لازم به ذکر است که لوله‌های پلیکا می‌توانند دماهای بین ۲۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد را به خوبی تحمل کنند.

موارد مصرف لوله پلیکا

موارد مصرف و کاربرد لوله پلیکا

  • استفاده به منظور لوله کشی آب فاضلاب، هدایت کابل و انتقال مواد اسیدی و قلیایی
  • استفاده در کانال جابجایی فاضلاب خانگی
  • استفاده در سیم کشی ساختمان – لوله برق
  • استفاده به عنوان کاور سیم و سیم‌های کانال برق
  • استفاده در کانال‌های آبرسانی فشرده
  • استفاده در سیستم تهویه ساختمان و شرکت‌ها
  • استفاده به منظور حمایت لاین‌های مخابراتی و پوشش کابل‌ها
  • و بسیاری از کاربرد‌های کارخانه‌ای و منطقه‌ای

دسته بندی لوله پی وی سی

لوله پلیکا در دسته‌های گوناگونی ارائه می‌شوند که در ادامه هر کدام را معرفی کرده و توضیحاتی را بیان کرده‌ایم.

لوله پلیکا پوش فیت (Push fit) یا اورینگی

لوله پلیکا پوش فیت یکی از مدرن‌ترین لوله‌هایی می‌باشد که با ترکیب Push fit و PVC تولید شده و در حال حاضر در برترین کشور‌های توسعه یافته صنعتی استفاده می‌شود. این لوله‌ها عمر زیادی دارند. همچنین به دلیل اینکه نشتی‌های ساختمان را خنثی کرده و ایمنی را بیشتر می‌کنند، غالبا در مجتمع‌های مسکونی استفاده می‌شوند.

لوله پلیکا چسبی

لوله PVC (پلیکا) در مدل های گوناگون با تنوع رنگی خاکستری، سفید و لیمویی ساخته می‌شوند که هر یک تحت مقاومت منحصربه فردی ساخته و عرضه شده‌اند که بسته به انواع سیالات و حتی فشار می‌توان آن ها را خریداری و به کار برد. سطح این لوله‌ها موجب شده که ناهمواری کاهش پیدا کند و جابجایی سیالات به خوبی انجام شود.به همین دلیل حجم انسداد و گرفتگی‌ها بسیار کم است.

 

لوله پلیکا و عوامل موثر بر قیمت آن

عوامل موثر بر قیمت لوله پلیکا

قیمت لوله پلیکا یا پی وی سی به نوع لوله بستگی دارد. لوله‌های ضعیف قیمت کمتری از لوله‌های نیمه قوی و لوله‌های قوی دارند. اما لوله فشار قوی قیمت بالاتری دارد. اکثر مردم، زمانی که تصمیم دارند لوله پی وی سی تهیه کنند و در پروژه‌های ساختمانی خود مورد استفاده قرار دهند، بر این باورند که باید لیست قیمت لوله‌های پی وی سی بر اساس فشار و سایز در اختیار آن ها قرار گیرد اما به این صورت نیست. نرخ روز لوله pvc بر اساس معیار طول حساب می شود. قیمت روز لوله پلیکا خام از حاصل ضرب وزن یک متر اندازه دلخواه در نرخ یک کیلوگرم از ترکیبات اولیه آن به دست می‌آید، بعد از آن باید همچنین هزینه‌ها و ضریب‌های دیگری به آن افزوده شود مانند:

مخارجی که در بنادر سرزمین‌های مبدا برای مواد اولیه وارداتی صورت گرفت: هزینه ترخیص از گمرک، حق الزحمه کارکنان، هزینه‌های اضافی و… از آنجایی که لوله پلیکا از دسته محصولات پتروشیمی می‌باشد لذا نرخ آن در بورس کالا و توسط کارخانجات پتروشیمی تعیین می‌شود. به همین خاطر نرخ ثابتی نداشته و با این شرایط اقتصادی به صورت ساعتی و بر اساس قیمت ارز مشخص می‌شود.

نکات مهم و کاربردی هنگام خرید و فروش لوله پلیکا

نکات مهم هنگام خرید لوله پلیکا

حالا که با انواع لوله پلیکا آشنا شدیم و انواع آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار دادیم، بد نیست اطلاعاتی در مورد خرید این لوله‌ها کسب کنیم. برای خرید لوله پلیکا از خرید پی وی سی گرفته تا انواع خاص این لوله، باید با دقت ویژه‌ای همراه باشد. برخی از این نکات را به صورت خلاصه با هم مرور می‌کنیم. بسته به نوع کاربرد، ممکن است نوع لوله و هزینه تمام شده تغییر کند. پس قبل از اقدام برای خرید، باید اطلاعات دقیقی نسبت به نیاز خود داشته باشید. برخی از انواع لوله‌های پلیکا مناسب برای انتقال مایعات قابل شرب نیستند. برخی دیگر نمی‌توانند حرارت بالای سیال را تحمل کنند و برخی از لوله‌ها قابل انعطاف نیستند. هر کدام از این پارامترها ممکن است نیاز شما را در خرید تغییر دهد.

اندازه گیری صحیح سایز لوله PVC

توجه به سایز لوله پلیکا نیز بسیار مهم است. در طراحی‌های صورت گرفته باید به طور دقیق مشخص شود که از چه سایز لوله‌ای باید استفاده شود. بهتر است از سایز‌های استاندارد استفاده کنید تا مشکلی برای نصب به وجود نیاید. همچنین استفاده از لوله پلیکا استاندارد کمک می‌کند تا در صورت نیاز به تعویض لوله، کار ساده تر انجام شود.

برند‌های معتبر لوله پلیکا

خوشبختانه تعداد قابل توجهی شرکت تولید کننده‌ی اتصالات پلیمری در ایران فعالیت می‌کنند. و انواع این اتصالات را با کیفیت مناسب، تولید و عرضه می‌کنند:

  • شرکت پارس زنده رود پلاست: این شرکت در اصفهان، ۲۵ کیلومتری اردستان قرار دارد. شرکت پارس پلاست یکی از پیشگامان تولید و عرضه‌ی لوله و اتصالات پی وی سی در کشور محسوب می‌شود. 
  • شرکت تولیدی اورامان غرب: این شرکت در سال ۱۳۷۳ آغاز به فعالیت کرده و محصولات متنوعی جهت استفاده در پروژه‌های آبرسانی، کشاورزی، ساختمان سازی، صنعتی و … در این گروه صنعتی تولید می‌شود.
  • شرکت پلیمر گلپایگان: آغاز به کار این شرکت در سال ۱۳۶۰ شمسی بوده و پس از تاسیس به تولید لوله و اتصالات یو پی وی سی پرداخته است. لوله پلیکا پلیمر گلپایگان از کیفیت و قیمت خوبی برخوردار است که باعث جلب توجه مشتریان شده است.
  • شرکت ایمن لوله: تولید کننده اتصالات پلی وینیل کلرید بوده و این محصولات را در سایز‌های ۲۰ تا ۴۰۰ میلیمتر تولید و عرضه می‌کند.
  • شرکت لوله پلیکا سمنان: این شرکت را می‌توان یکی از بهترین تولیدکنندگان لوله‌های پلیکا و پلی اتیلن در کشور دانست. لوله پلیکا برق سمنان از معروف‌ترین محصولات این شرکت می‌باشد.
  • آذر لوله: این شرکت تولیدی در سال ۱۳۸۰ در تبریز تاسیس شده و با میزان تولید بالا در سال از اصلی ترین تامین کنندگان نیاز بازار بشمار می‌آید.
  • آویسا لوله جی: این گروه تولیدی از سال ۱۳۸۹ تا کنون در صنعت ساخت انواع اتصالات پلیکا مشغول به کار بوده است. شرکت لوله و اتصالات آویسا با بهره‌گیری از نیروی کار خبره، دستگاه‌ها و تجهیزات جدید و واحد کنترل کیفی به‌روز به ارائه تقاضای بازار می‌پردازد.
  • پلیمر پارس: این شرکت تولیدی از سال ۱۳۷۱ در شیراز فعالیت خود را آغاز کرد و انجام امور تاسیسات و ساخت انواع محصولات در بازار ایران را گسترش داد.
  • داراکار: شرکت داراکار در سال ۱۳۵۲ با تولید و فروش لوله‌های سخت و شلنگ‌های پی وی سی، شروع به فعالیت کرد. لوله پلیکا داراکار، یکی از محبوب ترین محصولات تولیدی این شرکت محسوب می‌شود. 
  • ماهان پلاست: یکی دیگر از شرکت‌های تولید کننده این اتصالات در تبریز می‌باشد و از سال ۱۳۹۲ تا کنون با تولید انواع لوله و اتصالات پی وی سی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
  • صدرا پلاست: این شرکت پیشرو در زمینه‌ی تولید لوله و اتصالات پی وی سی در کشور به شمار می‌رود و در اصفهان مشغول به فعالیت است، لوله و اتصالات صدرا پلاست به دلیل تنوع بسیار زیاد در سایز و قطر انواع لوله‌ها، کیفیت بالا، خدمات پس از فروش و همچنین قیمت مناسب باعث پررونق بودن این محصولات شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد برند‌های مطرح لوله و اتصالات به مقاله “۸ برند مطرح لوله و اتصالات پلیمری” مراجعه فرمایید.

فروش لوله پلیکا

لوله پلیکا انواع مختلفی داشته و بر همین اساس نیز قیمت این اتصالات متنوع است. عوامل تعیین کننده شامل موارد زیر می شود:

  • سایز
  • ضخامت
  • کلاس فشاری اتصالات ( قوی و نیمه قوی)
  • کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت
  • نوع اجرای اتصالات در پروژه ( روکار و…)

علاوه بر قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن لوله پلیکا نسبت به انواع مشابه با جنس‌های مختلف؛ به سبب وزن پایین در هنگام خرید و فروش هزینه‌های جا‌به‌جایی نیز بسیار پایین خواهد بود. اگر قصد دارید بهترین لوله پی وی سی را بخرید، باید به سراغ برندهای شناخته شده بروید. کیفیت لوله‌های ایرانی در سطح بسیار بالایی قرار داشته و قابل رقابت با انواع لوله خارجی است. البته سال‌هاست که در بازار ایران خبری از لوله و اتصالات پی وی سی خارجی نیست و علت آن پاسخگو بودن کیفیت تولیدات داخلی است. بهترین برندهای لوله پلیکا مربوط به سمنان و پلیمر گلپایگان هستند. کارخانه لوله و اتصالات پلیکا گلپایگان از بهترین تولیدکنندگان ایران است که حتی محصولات تولید شده در این کارخانه به کشورهای خارجی نیز صادر می‌شود. کارخانه تولید لوله سمنان نیز توانسته کیفیت بالایی از محصولات را ارائه کند که در سطح بین المللی قرار دارد.

خرید لوله پلیکا بدون واسطه

اگر کیفیت و قیمت لوله پلیکا به صورت همزمان برایتان مهم است، باید به سراغ فروشگاه‌های تخصصی بروید که این محصولات را بدون واسطه و به صورت مستقیم عرضه می‌کنند. همچنین فروشگاه‌های تخصصی لوله می‌توانند راهنمایی های لازم قبل از خرید را در اختیارتان بگذارند تا بهترین لوله مورد نیازتان را تأمین کنید. خرید اینترنتی لوله و اتصالات پی وی سی از بهترین راهکارهای تهیه این محصول است. در خرید آنلاین شما می‌توانید بررسی کاملی بر روی انواع این لوله انجام داده و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید. همچنین در برخی فروشگاه‌های اینترنتی تخصصی فروش لوله پلیکا، مشاوره رایگان پیش از خرید نیز وجود دارد که امکان مشورت با متخصصان فراهم شده است.

سایت روشاک به عنوان یک سایت تخصصی در زمینه عرضه انواع لوله پلیکا یا پی وی سی تلاش کرده تا بهترین کیفیت را عرضه کند. همچنین به دلیل حذف واسطه‌ها و عرضه مستقیم، قیمت لوله پی وی سی در این سایت نسبت به سایت‌های غیرتخصصی پایین‌تر است، همین موضوع به صرفه بودن خرید را تضمین می‌کند. استفاده از خدمات مشاوره رایگان و خدمات پس از فروش فعال و حرفه‌ای در روشاک نیز باعث شده تا رضایت مشتریان در سطح بالایی قرار داشته باشد.

سوالات متداول در خرید و فروش و نحوه قیمت گذاری لوله پلیکا

یکی از انواع لوله‌های پلاستیکی که از قدیم در ساختمان‌ها برای انتقال آب و فاضلاب استفاده می‌شده است؛ لوله‌های پی وی سی می‌باشد. همچنین این محصول شامل اتصالات نیز می‌باشد و در کل به محصولات لوله پی وی سی شناخته می‌شود. به علت پیشتازی شرکت پولیکا در تولید لوله PVC، نام دیگر آن لوله پلیکا است که انعطاف پذیری خوبی هم دارد.

بسته به تکنولوژی ساخت و مواد اولیه به کار رفته در ساخت لوله پولیکا، کاربرد‌های متفاوتی پیدا می‌کنند. که بر همین اساس انواع مختلفی دارد.

  • لوله و اتصالات PVC
  • لوله و اتصالات UPVC
  • لوله و اتصالات MPVC
  • لوله و اتصالات OPVC
  • لوله و اتصالات PPVC
  • لوله و اتصالات CPVC

از لوله‌های پی وی سی بیش تر در لوله کشی ساختمان‌ها برای  لوله کشی آب آشامیدنی و فاضلاب‌ها استفاده می‌شود. از این نوع لوله‌ها در موارد دیگری مانند کاور سیم و سیم‌های کانال برق و حمایت لاین‌های مخابراتی و پوشش کابل‌ها نیز استفاده می‌شود.

کاربرد اصلی اتصالات پلیکا در صنعت ساختمان است و در قسمت‌های مختلف ساختمان به راحتی قابل اجرا هستند و به همین جهت ایمنی سیستم لوله کشی را افزایش می‌دهند.

عواملی مثل نوع لوله و نوع اتصال از نظر فنی و طول آن در قیمت نهایی تاثیر به سزایی دارند. قیمت لوله پلیکا فشار قوی قیمت بالاتری دارد. قیمت روز لوله pvc خام از حاصل ضرب وزن یک متر اندازه دلخواه در نرخ یک کیلوگرم از ترکیبات اولیه آن به دست می‌آید، بعد از آن باید همچنین هزینه‌ها و ضریب‌های دیگری به آن افزوده شود مانند: هزینه جابجایی مواد اولیه داخلی و وارداتی به علاوه که قیمت ارز نیز بر قیمت نهایی تاثیر زیادی دارد به دلیل اینکه این محصول از دسته محصولات پتروشیمی می‌باشد و نرخ آن در بورس تعیین می‌شود.

از جمله مواردی که در هنگام خرید لوله پلیکا باید به آن دقت شود: نوع، اندازه گیری صحیح سایز، برند و همچنین فروشگاهی است که از آن خرید می‌‌کنید. با خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید از کیفیت محصول مطمئن شوید. 

فروشگاه راد صنعت روشاک در زمینه فروش لوله و اتصالات پلیکا سمنان و گلپایگان در اصفهان فعالیت می‌کند. برای خرید آنلاین و ثبت سفارش می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا در واتس آپ پیام بفرستید. همچنین در صورت تکمیل و ارسال فرم سفارش با شما تماس گرفته خواهد شد.

برای مشاوره جهت استعلام قیمت، خرید و فروش لوله و اتصالات پلیکا (PVC) با ما تماس بگیرید. 

شماره ثابت: 02144095947
4.7/5 - (8 امتیاز)

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

21 دیدگاه برای “لوله پلیکا

    • admin 1 گفته:

      با سلام و عرض ادب و احترام
      اگر منظورتان از تهویه استفاده مانند هواکش و ناودان است از لوله پلیکا فشار ضعیف یا به اصطلاح ناودانی می‌توانید استفاده کنید که پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر به صفحه لوله پلیکا فشار ضعیف مراجعه فرمایید. اما اگر منظورتان لوله مخصوص لوله کشی تهویه مطبوع مانند کولر گازی و… هست حتما بفرمایید تا به طور کامل توضیح دهیم.
      با تشکر
      روشاک

    • admin 1 گفته:

      با سلام و عرض ادب و احترام
      راد صنعت روشاک در زمینه فروش و عرضه لوله برق سمنان فعالیت دارد. برای خرید، مشاوره و یا استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.
      با تشکر

  1. عبدیزدان گفته:

    سلام روزتون بخیر.
    چه تفاوت هایی بین لوله پلیکا فشار قوی و ضعیف وجود داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • admin 1 گفته:

      با سلام و عرض ادب و احترام
      لوله پلیکا یا لوله های PVC و UPVC همه این موارد در مصارف مختلف کاربرد دارند. برای مثال لوله های پلیکا فشار قوی در مصارفی که فشار بیشتری بر آنها وارد است استفاده می شود و به همین ترتیب در لوله فشار ضعیف فشار کمتری وارد است مانند ناودانی پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر در مورد لوله پلیکا فشار قوی،نیمه قوی و ضعیف در منو محتوای تولید شده مطالعه فرمایید و یا بر روی لینک های زیر کلیک کنید.
      لوله پلیکا فشار قوی
      لوله پلیکا ضعیف
      با تشکر
      راد صنعت روشاک

  2. اسدی گفته:

    سلام. مقاومت لوله های پلیکا به چه صورتیه؟ آیا در برابر مواد اسیدی هم مقاومه یا خورده میشه؟

  3. سعید میر طاهریان گفته:

    ممنون از سایت خوب و محتوای کاملتون. من برای ساختمانم قصد دارم لوله خریداری کنم. لطفا من رو راهنمایی کنید که از چه نوع لوله پلیکا باید خریداری کنم ؟

    • admin 1 گفته:

      با سلام و عرض ادب و احترام
      سوال شما کمی کلی پرسیده شده است. زیرا که از انواع لوله مانند لوله پلیکا، لوله ۵ لایه و تک لایه می توانید استفاده کنید. لطفا بفرمایید برای فاضلاب می خواهید یا لوله آب یا … همان طور که میدانید لوله ها انواع مختلفی دارند: لوله پلیکا فاضلابی، ناودانی و فشار قوی یا یو پی وی سی و لوله های تک لایه و ۵ لایه
      برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان و تخصصی با دفتر ما تماس بگیرید و یا به صفحه فروش لوله و اتصالات پلیمری مراجعه فرمایید و به سوال خود پاسخ دهید.
      با تشکر
      روشاک

      • سعید میر طاهریان گفته:

        ممنون از توضیحاتتون . من برای لوله کشی فاضلاب میخواستم. اما نمیدونم سایز مناسب برای لوله کشی فاضلاب ساختمان چی هست؟ و اینکه از چه برندی بخرم که بعدا دچار مشکل نشم.

  4. احمد گفته:

    سلام من به مشاوره برای خرید لوله پلیکا یا پی وی سی سه واحد ساختمان نیاز دارم هم ناودانی هم فاضلابی البته با قیمت ارزان و رقابتی لطفا با من تماس بگیرید

  5. admin 1 گفته:

    سلام مجدد
    انتخاب شما کاملا بستگی به نوع کاربری ساختمان شما هم دارد. پیشنهاد میکنم که با دفاتر ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی ما در زمینه خرید انواع لوله پلیکا استفاده کنید.
    با تشکر
    راد صنعت روشاک

    • admin 1 گفته:

      با سلام و عرض احترام
      همان طور که در بالا آوردیم لوله های یو پی وی سی یا فشار قوی از لحاظ ضخامت و توانایی فشار مقاوم تر از پی وی سی یا لوله پلیکا است. هرگونه سوال یا انتقادی بود در خدمتیم.
      با تشکر
      راد صنعت روشاک

    • admin 1 گفته:

      با تشکر و قدردانی
      بله حق با شماست البته در قسمت قیمت لوله پلیکا سعی کرده ایم این موارد را به طور کامل بیان کنیم. کافیست برای اطلاع از جدول محصول لوله پلیکا فاضلابی به این صفحه مراجعه فرمایید و یا از فهرست به صفحه مد نظر خود مراجعه فرمایید.
      با تشکر
      روشاک

    • admin 1 گفته:

      با سلام و عرض ادب و احترام
      در بالا در قسمت محتوا در این باره به طور مختصر و مفید بیان کرده ایم لطفا به دنبال تیتر استاندارد های لوله پلیکا گشته و مطالعه بفرمایید.
      در صورت ایجاد هر گونه سوال، انتقاد یا پیشنهاد در خدمتیم.
      با تشکر
      روشاک

  6. یخچالیان گفته:

    آیا شما خرده فروشی هم دارید؟ بنده چندمتر لوله پی وی سی نیاز دارم. چون تایم اداری نبود دیگاه قرار دادم لطفا پاسخ بدید.

  7. ‌امیرحسین ترکان گفته:

    سلام من چندبار زنگ زدم به دفترتون اما موفق نشدم باهاتون صحبت کنم، از چه طریقی میتونم ارتباط بگیرم باهاتون؟

    • admin-2 گفته:

      سلام. از شما بابت عدم پاسخ گویی عذر خواهی می کنم. در ساعت های ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ همکاران من پاسخ گوی شما هستند برای بر قراری ارتباط در ساعت های غیز کاری ، پیام خود را از طریق فرم های موجود برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.