فروش انکر بولت مکانیکی
قیمت، خرید و مشخصات انکر بولت مکانیکی

فروش انکر بولت مکانیکی

یکی از چالش‌های اصلی مهندسین، ایجاد اتصال میان بتن و دیگر اجزای الحاقی در ساختمان است. برای برطرف کردن این مشکل، انکر بولت مکانیکی به وجود آمد. گروه راد صنعت روشاک دارای نمایندگی و عاملیت فروش انواع انکر بولت مکانیکی باشد. برای استعلام قیمت و یا خرید محصول با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جهت خرید و یا استعلام قیمت انکر بولت مکانیکی با ما تماس بگیرید

معرفی انکربولت مکانیکی

انکر بولت مکانیکی چیست؟

انکر مکانیکی قطعه‌ای است که وظیفه دارد بار را به صورت مکانیکی منتقل کند. خرید این نوع از انکرها در مواردی انجام می‌شود که هدف، اتصال فولاد یا عضو الواری به سطح بتن یا سنگ باشد؛ به این ترتیب با استفاده از انکرهای مکانیکی می‌توان بار را در میان قطعات مختلف منتقل کرد.

مراحل اجرای انکر بولت مکانیکی

در اجرای انکر مکانیکی، مهم‌ترین نکته اندازه سوراخ ایجاد شده است. اندازه سوراخ باید به حدی باشد که انکر بتواند به خوبی با جداره‌های آن درگیر شده و بار را تحمل کند. مراحل اجرای انکر بولت مکانیکی از قرار زیر هستند:

  • ایجاد سوراخی متناسب با قطر انکر بولت بر روی سطح بتن با استفاده از مته
  • قرار دادن بولت در مکان مشخص‌ شده
  • ریختن بتن مایع برای پر کردن فضای باقیمانده

باید دقت کنید که بتن مایع در مرحله سوم، باید بولت‌ها را احاطه کند. همچنین هرگز نباید تا زمان خشک شدن کامل بتن، بست‌ها را از جای خود تکان داد. به این صورت می‌توان مطمئن شد که اصطحکاک خوبی میان انکر مکانیکی و محل نصب برقرار شده است. در نتیجه انکر می‌تواند در زمان انبساط به خوبی با تکیه‌گاه درگیر شده و محکم در جای خود باقی بماند. به این ترتیب هر نیرویی که بر روی انکر بولت مکانیکی وارد شود؛ نمی‌تواند آن را بیرون بیندازد.

معرفی انواع انکر مکانیکی و کاربردهای آن

انواع انکر بولت مکانیکی و کاربردهای آن‌ها

در زمان خرید انواع انکر بولت مکانیکی باید به ویژگی‌های آن‌ها دقت ویژه‌ای داشته باشید؛ زیرا هریک از این انکرها دارای زمینه کاربرد متفاوتی هستند. جهت شناخت و اطلاعات بیشتر درباره انواع انکر بولت ها به لینک درج شده مراجعه نمایید.

مکانیکی لرزه ای

انکر مکانیکی لرزه ای بهترین گزینه برای استفاده در بتن‌های ترک‌ دار و مناطق لرزه‌ خیز است. این نوع از انکر معمولا با استفاده از فولاد و گالوانیزه سرد ساخته می‌شود و ضریب ایمنی بسیار بالایی دارد. فروش انکر بولت‌های مکانیکی لرزه ای معمولا با هدف استفاده در موارد زیر انجام می‌شود:

  • نصب در بتن‌های ترک‌ دار و غیر ترک‌ دار
  • نصب در سازه نما، تیر و ستون فولادی
  • مهاربندی لرزه ای
  • بارگذاری استاتیکی و ضربه
  • نصب سیستم اطفا حریق

انکر مکانیکی ضربه ای

انکر مکانیکی ضربه ای قابلیت استفاده چندباره در سیستم‌های غیرسازه‌ای را دارد و در برابر آتش‌ سوزی هم مقاوم است. برخی از این انکرها دارای لبه برجسته هستند؛ به همین دلیل به راحتی نصب می‌شوند و نمی‌لغزند. اما نمونه‌های بدون لبه هم در بازار به فروش می‌رسند که معمولا برای باربری‌های متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای ساخت انکرهای ضربه ای از فولاد ضدزنگ و اندود روی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین کاربردهای انکر مکانیکی ضربه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم‌های آبپاش
  • سینی‌های کابل
  • کناف
  • ساپورت‌های تاسیساتی برای لوله‌ها، سیستم‌های اطفا حریق و داکت‌های هوا

معرفی انواع انکر مکانیکی از نظر شکل ظاهری

انواع انکر مکانیکی از نظر شکل ظاهری

یکی دیگر از دسته‌بندی‌هایی که باید در زمان خرید انکر مکانیکی به آن توجه کنید؛ انواع آن‌ها از دید ظاهری است. بر این اساس انکرهای مکانیکی در دو دسته قرار می‌گیرند که از قرار زیر هستند:

انکر پلاستیکی

همه رول پلاک‌ها و بست‌های پلاستیکی زیر مجموعه‌ای از انکرهای پلاستیکی هستند. این نوع از انکرهای مکانیکی معمولا در پنل‌های گچی به کار می‌روند و ظرفیت باربری بالایی دارند. به علاوه از آن‌ها می‌توان در تخته‌هایی با عمق ۱۰ تا ۷۰ میلی‌متر هم استفاده کرد. انکر مکانیکی پلاستیکی به راحتی نصب می‌شود و هیچ نیازی به ابزار اضافه در حین نصب نخواهد داشت. از این نوع انکر می‌توان برای نصب قفسه‌های دیواری، کابینت‌ها، تجهیزات بهداشتی و شوفاژ دیواری استفاده کرد.

انکر فلزی

در زمان خرید انکر مکانیکی فلزی ممکن است با سه گزینه روبرو شوید: داخل رزوه، خارج رزوه و پیچ‌های بتن. این سه نوع انکر فلزی از دید شکل اتصال نهایی با هم تفاوت دارند و معمولا برای نصب آن‌ها از دریل‌های مخصوصی استفاده می‌شود. با این حال به‌ راحتی می‌توانند بارهای ناشی از پنل‌های بتنی را تحمل کنند.

قیمت انکربولت مکانیکی و عوامل موثر بر آن

قیمت انکر بولت مکانیکی و عوامل موثر بر آن

انواع انکر بولت مکانیکی با قطرهای مختلفی به فروش می‌رسند؛ به همین دلیل ظرفیت تحمل بار در آن‌ها متفاوت خواهد بود. همین موضوع باعث شده که قیمت انکر مکانیکی هم از نوعی به نوع دیگر متفاوت باشد. از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع انکربولت
  • جنس انکر
  • میزان و نوع بار قابل تحمل
  • عمق کاشت موردنیاز
  • سازگاری با مصالح پایه

با درج امتیاز و قرار دادن نظرات و پیشنهادات خود در قسمت کامنت ها ما را در بهبود خدماتمان یاری کنید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.