فروش لوله مانیسمان سپاهان | قیمت روز لوله مانیسمان سپاهان
فروش لوله مانیسمان سپاهان

لوله مانیسمان سپاهان

به طور کلی در دسته بندی انواع لوله‌ها، به لوله های بدون درز و جوش، لوله مانیسمان گفته می‌شود. گستره‌ی لوله و اتصالات تولیدی شرکت گروه صنعتی سپاهان بسیار وسیع است و شامل سفارشات تخصصی پتروشیمی، انواع ورق و قوطی فولادی، انواع لوله فولادی و انواع لوله گاز می شود. این گستره ی محصولات، طیف وسیعی از مشتریان را نیز برای این شرکت به ارمغان آورده است. از قردادهای کلان صنعتی گرفته تا پروژه های کوچک ساخت و مرمت منازل، همگی از مشتریان شرکت گروه صنعتی سپاهان هستند. جهت سفارش لوله مانیسمان سپاهان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فروش لوله مانیسمان سپاهان | قیمت روز لوله مانیسمان سپاهان

لیست محصولات لوله مانیسمان سپاهان

نام سایز (inch) ضخامت (mm) طول (m) وزن (kg) بسته بندی ثبت سفارش
لوله مانیسمان سپاهان ۲۰ میلی‌متری ۱٫۲ ۲۰ و ۲۵ ۶ ۷٫۴ شاخه سفارش دهید
لوله مانیسمان سپاهان ۲۵ میلی‌متری ۱٫۳ ۲۰ و ۲۵ ۶ ۹٫۴۱ شاخه تماس بگیرید
لوله مانیسمان سپاهان ۳۰ میلی‌متری ۱٫۴ ۲۰ و ۲۵ ۶ ۱۲٫۴ شاخه سفارش دهید
لوله مانیسمان سپاهان ۴۰ میلی‌متری ۲ ۲۰ و ۲۵ ۶ ۱۴٫۲ شاخه تماس بگیرید
لوله مانیسمان سپاهان ۵۰ میلی‌متری ۲٫۵ ۲۰ و ۲۵ ۶ ۱۸٫۶ شاخه سفارش دهید
لوله مانیسمان سپاهان ۶۳ میلی‌متری ۳ سفارشی ۶ حدود ۲۲٫۴ شاخه تماس بگیرید
لوله مانیسمان سپاهان ۷۵ میلی‌متری ۳٫۵ سفارشی ۶ حدود ۲۵٫۹ شاخه سفارش دهید

جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله مانیسمان سپاهان با ما تماس بگیرید

معرفی شرکت گروه صنعتی سپاهان

شرکت گروه صنعتی سپاهان (سهامی عام) تولیدکننده‌ی انواع لوله‌ها و پروفایل‌های فولادی است. شرکت گروه صنعتی سپاهان در سال ۱۳۵۲ توسط جمعی از متخصصین صنعت لوله و اتصالات تاسیس شد. این شرکت از نخستین سال‌های فعالیت، خود را به عنوان یک شرکت تولیدی خصوصی با کیفیت در بازار ایران مطرح کرد. در سال ۱۳۷۸ طی جلسه ی مجمع عمومی فوق العاده این شرکت، نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر کرد و هم اکنون شرکت گروه صنعتی سپاهان یکی از شرکت‌های فعال در بورس جمهوری اسلامی ایران است. دفتر مرکزی این شرکت در تهران و کارخانه‌های آن در اطراف اصفهان است.

قیمت به روز لوله مانیسمان سپاهان

لوله مانیسمان سپاهان چیست؟

به طور کلی در دسته بندی انواع لوله‌ها، به لوله های بدون درز و جوش، لوله مانیسمان گفته می‌شود. لوله مانیسمان نخستین بار در اوایل قرن بیستم توسط برادرانی آلمانی با همین نام «مانیسمان» اختراع شد، بدیهی است که نام این نوع لوله از نام مخترعینش بر جای مانده است. ساختار یکپارچه‌ی لوله مانیسمان، استحکام و مقاومت بالا را برای این لوله‌ها به ارمغان آورده است. لوله مانیسمان امروزه در سرتاسر جهان مورد تولید و استفاده قرار می‌گیرد. لوله مانیسمان بسته به محل و نوع به کارگیری، در ابعاد و انواع متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

در ایران نیز شرکت‌های متعددی اقدام به تولید و عرضه‌ی لوله مانیسمان می‌کنند. تعدد شرکت‌های تولید این لوله در کشور، ایران را تا حد زیادی از واردات لوله مانیسمان بی نیاز ساخته است. از جمله شرکت‌های فعال در عرصه تولید لوله مانیسمان در ایران عبارتند از: سپاهان، کاوه، فولاد صنعت، فولاد اصفهان و… . در این میان، لوله مانیسمان سپاهان که تولید شرکت گروه صنعتی سپاهان است، یکی از شناخته شده و ثابت شده‌ترین لوله‌های مانیسمان موجود در بازار ایران است.

ویژگی منحصر به فرد این لوله 

از مهمترین ویژگی‌های لوله مانیسمان سپاهان باید ساختار مقاوم و پر استحکام آن را نام برد. دیگر ویژگی مهم لوله مانیسمان سپاهان، امکان تولید آن در طول وقطرهای بسیار متنوع است که امکان انتقال مواد مختلف را فراهم می‌سازد. از دیگر ویژگی‌های لوله مانیسمان سپاهان عبارت است از:

  • امکان تنظیم و کنترل فشار توسط پمپ
  • ایمنی و دوام بالا به دلیل عدم وجود هیچ گونه اتصال جوشی
  • عدم نیاز به روغن‌کاری
  • امکان به کارگیری در تاسیسات کلان
  • امنیت در برابر جرقه و آتش‌سوزی
  • امکان کنترل دستی

اصلی ترین کاربرد های لوله مانیسمان سپاهان

لوله مانیسمان سپاهان به دلیل تنوع و استحکام بالا، به طور انبوه یا حتی خرد در شبکه‌های انتقالی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای لوله مانیسمان سپاهان می‌توان نام برد:

  • استفاده در خطوط لوله
  • استفاده در شبکه‌های گازرسانی
  • استفاده در کارخانه‌های کاغذ و خمیر کاغذ
  • استفاده در سیستم‌های فشار قوی
  • استفاده در صنایع نفت و گاز
  • استفاده در پالایشگاه‌ها
  • استفاده در تاسیسات دارای دمای بالا
  • استفاده در صنایع غذایی و لبنیات
  • استفاده در دیگ‌های بخار

مزایا و معایب

مزایای متعدد لوله مانیسمان سپاهان این محصول را به محصولی بسیار پر مصرف در شبکه‌های انتقال سیالات مختلف تدیل کرده است. از جمله مهمترین مزایای لوله مانیسمان سپاهان عبارت است از:

  • مقاومت بالا: به دلیل یکپارچگی ساختار لوله و عدم جوش یا گسستگی در آن.
  • طول مناسب: قابل سفارش طول به خصوص یا اتصال کاملا ایمن لوله‌ها به یک دیگر در جهت افزایش طول.
  • اتصالات دقیق و بدون نشت: اتصالات لوله مانیسمان سپاهان از طریق ابزاری به خصوص و کاملا هم‌اندازه انجام می‌شود.
  • نصب بدون نیاز به زه‌کشی: برای به کار گیری لوله مانیسمان سپاهان نیاز چندانی به تخریب محیط نیست.
  • ساختاری یکپارچه و ایمن: ساختار یکپارچه‌ی لوله مانیسمان سپاهان آن را به لوله‌ای با ایمنی بالا تبدیل کرده است.

گستره‌ی به کار گیری لوله مانیسمان باعث شده تا معایب معدود آن کمتر به چشم آیند. با این حال می‌توان وزن نسبتا بالای آن را یکی از نقاط ضعف این نوع لوله به حساب آورد. ساختار فولادی لوله مانیسمان موجب وزن زیاد آن می‌شود که در مقایسه با لوله‌های پتروشیمی نقطه‌ی ضعفی به حساب می‌آید. این وزن زیاد باعث می‌شود که به کار گیری لوله مانیسمان در برخی موقعیت‌های خاص دشوار باشد. از طرفی، تولید لوله‌ای پتروشیمی با کاربرد لوله مانیسمان بسیار گران تمام می‌شود و صرفه‌ی اقتصادی ندارد.

استاندارد و آزمون کنترل کیفی لوله مانیسمان سپاهان

از جمله استانداردهای ناظر بر کیفیت لوله مانیسمان سپاهان در سطح بین المللی:

  • استاندارد ASME B36.1: این استاندارد ابعاد لوله‌های فلزی را در فشار و دمای بالا یا پایین تعیین می‌کند.
  • استاندارد ASME B36.19: این استاندارد هم مختص لوله‌های مانیسمان و هم مختص لوله‌های جوش فلزی است و ویژگی‌های مورد نیاز لوله در فشار و دمای مختل را تعیین می‌کند.
  • استاندارد ASTM: این استاندارد بر مشخصات لوله به خصوص تعیین قطر خارجی و قطر داخلی لوله مانیسمان نظارت دارد و شامل استانداردهای زیر می‌شود:
    • ASTM A53: این استاندارد ابعاد، ضخامت و ویژگی‌های اساسی مورد نیاز لوله‌های فلزی‌ که در صنایع بخار یا گاز به کار گرفته می‌شوند را تعیین می‌کند.
    • ASTM A106: این استاندارد به صورت بین المللی برای تولید لوله‌های سازگار با صنایع نفت و گاز، از استخراج گرفته تا پتروشیمی، مورد ارجاع قرار می‌گیرد.
  • استاندارد API 5L: این استاندارد ابعاد و ویژگی‌های لوله‌های مانیسمان یا جوش فلزی مورد استفاده در صنایع پتروشیمی یا انتقال گاز را در سطوح مختلف تعیین می‌کند.

میزان فشار وارده بر لوله

لوله مانیسمان سپاهان به دلیل تنوع بسیار بالای آن، در زمینه میزان فشار نیز عملکردهای متنوعی دارد. برخی از انواع لوله مانیسمان سپاهان که رده ۲۰ نام دارند، بیشتر برای انتقالات روی زمین و مثلا در گازکشی خانگی استفاده می‌شود، تحمل فشار نسبتا پایین‌تری نسبت به بقیه‌ی لوله‌های مانیسمان دارد. حال این که برخی دیگر از انواع لوله مانیسمان، نظیر رده ۸۰ که بیشتر کاربرد پتروشیمی دارد، در تحمل فشار عملکرد بسیار خیره‌کننده‌ای از خود نشان می‌دهد. به طور کلی اما می‌توان گفت که هر چه تعداد جوش‌ها و اتصالات در ساختار یک لوله بیشتر باشد، تحمل آن لوله در برابر فشار وارده کاهش می‌یابد. این مسئله دقیقا نقطه‌ی قوت لوله مانیسمان سپاهان است. لوله مانیسمان به دلیل ساختار یکپارچه و بدون جوش فلزی و همچنین اتصالات محکم و بدون درز، استحکامی قدرتمند دارد و به طور کلی، فارغ از قطر و طول آن، عملکرد بسیار مناسبی در برابر فشار وارده از خود نشان می‌دهد.

چرا لوله مانیسمان سپاهان از اهمیت بالایی برخوردار شده است؟

لوله مانیسمان امروزه چنان در اقصا نقاط جهان به طور انبوه به کار گرفته شده است که این خود نشان دهنده‌ی اهمیت آن است. استحکام و طول عمر مناسب لوله مانیسمان، استفاده از آن را در پروژه‌های عظیم کشوری و بین المللی تا حتی پروژه‌ی ساخت یک خانه‌ی مسکونی معقول ساخته است.

مشخصات فنی لوله مانیسمان سپاهان

مشخصات فنی لوله مانیسمان سپاهان، ضخامت و اندازه‌های لوله را مشخص می‌کند و همچنین به طور مستقیم در قیمت لوله تاثیرگذار است. هر چند اغلب خریداران حقیقی لوله مانیسمان سپاهان خواهان لوله‌های گازکشی هستند، اما در هنگام خرید لوله مانیسمان باید از مشخصات آن آگاه باشید تا لوله‌ای مناسب پروژه‌ی خود انتخاب کنید. مشخصات فنی لوله‌های مانیسمان سپاهان شامل سایز، ضخامت لوله، وزن لوله و استانداردهای آن می‌شود. لوله مانیسمان سپاهان از جنس فولاد است و از طریق شمش‌های فولادی ساخته می‌شود. ابعاد و وزن انواع مختلف لوله مانیسمان توسط استانداردهای بین المللی تعیین می‌شوند.

سایز و ضخامت

لوله‌ها مانیسمان دارای قطری بین ۱.۲ تا ۱۰ اینچ هستند. ضخامت لوله‌های مانیسمان بین ۲۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر است. لوله‌های مانیسمان سپاهان در بسته‌بندی‌های گوناگونی نظیر وکیوم شده، جعبه‌های کارتونی، جعبه‌های چوبی و… به بازار عرضه می‌شوند.

عوامل موثر بر قیمت لوله مانیسمان سپاهان

به دلیل تنوع بالای لوله مانیسمان سپاهان، قیمت‌های آن نیز بسیار متفاوت هستند. مهمترین مشخصاتی که در تعیین قیمت لوله مانیسمان سپاهان تاثیر مستقیم دارند، سایز و ضخامت لوله هستند. هم اکنون (تابستان ۱۴۰۰) در بازار ایران، کوچکترین و باریکترین نوع لوله مانیسمان سپاهان (لوله ۲۰ میلی‌متری) با حداقل قیمتی زیر بیست‌هزار تومان و انواع صنعتی لوله مانیسمان سپاهان (برای مثال، لوله ۱۱۰ میلی‌متری) با قیمتی بیش از شش‌صد‌هزار تومان به فروش می‌رسند.

فروش لوله مانیسمان سپاهان

لوله مانیسمان سپاهان محصولی با بازار هدف بسیار وسیع است. در نتیجه این بازار هدف وسیع، تهیه‌ی آن نیز چندان دشوار نیست. به خصوص انواعی از لوله مانیسمان سپاهان که در مصارف خانگی نظیر گازکشی کاربرد دارند، به سادگی از آهن‌آلات و لوله‌فروشی‌های سطح شهر قابل تهیه هستند. با این حال، برای تهیه‌ی لوله‌های صنعتی مانیسمان سپاهان یا ثبت سفارشی به خصوص، باید به وبگاه شرکت سپاهان مراجعه کرده یا با بنگاه‌های فروش تجهیزات همکاری کنید.

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.