فروش لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله پلی اتیلن فاضلابی از سایز ۵۰ تا ۴۰۰ میلی متری ساخته می‌شوند و به صورت شاخه‌های ۶ و ۱۲ متری نیز به فروش می‌رسند. سایز ۵۰ تا ۱۶۰ میلی متری آن برای لوله کشی فاضلاب خانگی استفاده می‌شود و سایز های بیشتر از ۱۶۰ میلی متری برای لوله کشی فاضلاب شهری و انتقال آب باران استفاده می‌شود. گروه راد صنعت روشاک از جمله عاملیت‌های فروش سایز‌های مختلف لوله پلی اتیلن فاضلابی است که به صورت آنلاین و غیر حضوری خدمات خود را ارائه می‌دهد. برای خرید و یا استعلام قیمت به روز لوله پلی اتیلن فاضلابی تماس بگیرید.

لیست محصولات لوله پلی اتیلن فاضلابی

نام سایز  وزن (kw) ضخامت بسته بندی  ثبت سفارش
لوله پلی اتیلن فاضلابی ۶۳ میلی متری  ۲ اینچ ۰٫۵۸ کیلوگرم ۳ میلی متر کلاف ۱۰۰ متری سفارش دهید
لوله پلی اتیلن فاضلابی ۷۵ میلی متری  ۲٫۵ اینچ ۱٫۰۲ کیلوگرم ۳٫۶ میلی متر کلاف ۱۰۰ متری تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن فاضلابی ۹۰ میلی متری  ۳ اینچ ۱٫۱۸۰ کیلوگرم ۴٫۳ میلی متر کلاف ۱۰۰ متری سفارش دهید
لوله پلی اتیلن فاضلابی ۱۱۰ میلی متری  ۴ اینچ ۱٫۷۷ کیلوگرم ۵٫۳ میلی متری کلاف ۱۰۰ متری تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن فاضلابی ۱۲۵ میلی متری  ۵ اینچ ۲٫۲۷ کیلوگرم ۶ میلی متری کلاف ۱۰۰ متری سفارش دهید
لوله پلی اتیلن فاضلابی ۱۶۰ میلی متری  ۶ اینچ ۳٫۷۲ کیلوگرم ۷٫۷ میلی متری شاخه ۶ و ۱۲ میلی متری تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن فاضلابی ۲۰۰ میلی متری  ۸ اینچ ۵٫۷۸ کیلوگرم ۹٫۶ میلی متری شاخه ۶ و ۱۲ میلی متری سفارش دهید
لوله پلی اتیلن فاضلابی ۲۵۰ میلی متری  ۱۰ اینچ ۸٫۹۳ کیلوگرم ۱۱٫۹ میلی متری شاخه ۶ و ۱۲ میلی متری تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن فاضلابی ۳۱۵ میلی متری  ۱۲ اینچ ۱۴٫۲ کیلوگرم ۱۵ میلی متری شاخه ۶ و ۱۲ میلی متری سفارش دهید

جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله پلی اتیلن فاضلابی با ما تماس بگیرید

معرفی و تاریخچه لوله پلی اتیلن فاضلابی

شیمی دان آلمانی کارل زیگلر در سال ۱۹۵۳ آزمایشات خود را بر روی پلی اتیلن آغاز کرد و در سال ۱۳۹۶ به دلیل کشف این ماده ارزشمند با همکاری جولیو ناتا شیمی‌دان ایتالیایی، موفق به کسب جایزه نوبل شد. در سال ۱۹۵۴ یک کارخانه آزمایشی به منظور تولید لوله‌های پلی اتیلن به وجود آمد که خروجی کارخانه در هر ماه، ۱۰ تن پلی اتیلن بود. پلی اتیلن با سرعت زیادی به محبوبیت رسید و تولید آن در سال ۱۹۵۸ به ۱۷۰۰۰ تن در سال افزایش یافت. در سال ۱۹۶۲ این عدد به ۲۰۰ هزار تن در سال ارتقا پیدا کرد و امروزه بیش از ۲۸ میلیون پلی اتیلن در دنیا تولید می‌شود. یکی از پرکاربردترین لوله‌ها در خطوط آبرسانی، گازرسانی و فاضلاب لوله‌های پلی اتیلن هستند که با قیمت مناسبی در اختیار مهندسین قرار می‌گیرد. همانطور که از نام لوله‌های پلی اتیلن پیداست، این لوله‌ها از جنس پلی اتیلن ساخته شده و همین متریال ویژگی‌های خاصی به لوله هدیه می‌دهد. لوله‌ی پلی اتیلن دارای مزایایی مانند کیفیت بالا، مقاومت بی‌نظیر در برابر عوامل بیرونی، وزن پایین، نصب آسان و… بوده و علاوه بر تمامی این ویژگی‌ها، در برابر مواد شیمیایی واکنشی نشان نمی‌دهد.

منظور از لوله پلی اتیلن فاضلابی چیست؟

لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی  به رنگ مشکی در بازار یافت می‌شوند و بر روی آن خطوطی وجود دارد که نشان دهنده کاربرد لوله است. رنگ آبی شناسه خطوط آبرسانی، رنگ زرد برای خطوط گازرسانی و رنگ قهوه‌ای مناسب استفاده در فاضلاب است. لوله پلی اتیلن فاضلابی با جنس PE به راحتی ترک نمی‌خورد که همین ویژگی آن را تبدیل به بهترین گزینه برای استفاده در فاضلاب‌های شهری و ساختمانی می‌کند. با توجه به اینکه در سیستم‌های فاضلاب فشار زیادی به لوله وارد می‌شود، جهت جلوگیری از بروز مشکل لازم است حتما از لوله‌ای استفاده شود که در برابر فشار وارده از سمت بیرون، ترک خوردگی و ضربه مقاوم باشد که با این شرایط بهترین انتخاب لوله پلی اتیلن فاضلابی خواهد بود.

لیست محصولات پلی اتیلن فاضلابی

لیست محصولات لوله پلی اتیلن فاضلابی

محصولاتی که با نام لوله پلی اتیلن فاضلابی در بازار عرضه می‌شوند و به فروش می‌رسند. از سایز ۶۳ تا ۳۱۵ میلی متری هستند. با افزایش سایز لوله، وزن و ضخامت آن نیز افزایش می‌یابد. که سبک ترین وزن آن ۰٫۵۸ کیلوگرم است و سنگین ترین آن ۱۴٫۲ کیلوگرم می‌باشد. بازه ضخامتی آن‌ها نیز از ۳ تا ۱۵ میلی متر می‌باشد. اعداد نام برده شده برای لوله پلی اتیلن ۶۳ تا ۱۲۵ میلی متری در کلاف‌های ۱۰۰ متری و ۱۶۰ تا ۳۱۵ میلی متری در شاخه ۶ و ۱۲ میلی متری تولید و عرضه می‌شود. 

  • وزن سبک: لوله‌ پلی اتیلن فاضلابی نسبت به سایر لوله‌ها مانند لوله فولادی یا بتنی، وزن سبک‌تری داشته که همین وزن سبک حمل و نقل آن را راحت‌تر می‌سازد.
  • انعطاف پذیری: لوله‌های پلی اتیلن انعطاف پذیری قابل توجهی دارند که شعاع خمش مناسب، نصب آن‌ها را در هر مکانی ممکن می‌سازد.
  • مقاومت بالا در برابر ضربه‌های بیرونی: استفاده از لوله پلی اتیلن در پروژه‌های مهم صنعتی سبب پیاده‌سازی راحت اجرای پروژه می‌گردد زیرا لوله‌های بتنی و فلزی در برابر ضربه و فشار مقاومت زیادی نشان نداده و همین عامل سبب می‌شود تحت هر فشار و ضربه‌ای دچار مشکل شوند. با بروز مشکل در لوله به ناچار باید هزینه زیادی صرف تعمیر و تعویض لوله کرد که با ظهور لوله‌های پلی اتیلن مقاوم دیگر نیازی به نگرانی نیست.
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی: بسیاری از لوله‌ها در برخورد با مواد شیمیایی، اسید و باز واکنش داده و برای انتقال این مواد مناسب نیستند اما پلی اتیلن در برابر مواد شیمیایی هیچ تغییر حالتی پیدا نمی‌کند و بهترین گزینه برای انتقال سیالات شیمیایی است.
  • سطح داخلی صاف: لوله‌های پلی اتیلن دارای سطح داخلی صاف هستند که امکان حرکت سیالات در داخل لوله را با بالاترین سرعت ممکن فراهم می‌سازد.
  • تنوع بالای اتصالات پلی اتیلن: اتصالات پل اتیلن در ابعاد مختلفی وجود دارند که این تنوع بالا کار را برای اتصال آن‌ها راحت کرده است؛ علاوه بر آن اتصالات پلی اتیلن بسته به پروژه کارفرما می‌توانند به صورت سفارشی تولید شده و مورد استفاده قرار گیرند.

کاربرد

از لوله پلی اتیلن فاضلابی به دلیل مزیت‌های مثبت زیادی که دارد، در صنایع مختلفی استفاده کرده و از آن به عنوان بهترین جایگزین برای لوله‌های بتنی و فلزی یاد می‌کنند. به کمک لوله پلی اتیلن می‌توان انواع سیالات، آب آَشامیدنی، فاضلاب، مواد شیمیایی، گاز، پسماند کارخانجات و … را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کرد. لوله پلی‌اتیلن در اغلب خطوط لوله شهری، خطوط صنعتی، آبیاری، حفاری و کشاورزی مورد استفاده قرار گرفته و در برخی صنایع به عنوان پوشش سیم‌های برق از آن کمک می‌گیرند. برای اطلاع و یا مشاوره خرید انواع لوله پلی اتیلن به صفحه لوله پلی اتیلن مراجعه فرمایید.

مزایای لوله پلی اتیلن فاضلابی

مزایای فراوان لوله پلی اتیلن فاضلابی تنها در چند مورد قابل بیان نیست و می‌توان یک لیست بلند بالا از این مزایا تهیه کرد اما مهم‌ترین مزایای لوله پلی اتیلن را می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

  • مقاوم در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله
  • عدم واکنش با مواد شیمیایی، اسید و باز
  • عمر طولانی
  • سطح صاف داخلی
  • اتصالات مستحکم
  • نگهداری آسان
  • هزینه نصب مناسب
  • مقاوم در برابر سایش و ضربه
  • انعطاف پذیری بالا
  • سبک وزن
  • قابل نصب در هر مکانی

معایب لوله پلی اتیلن فاضلابی

معایب لوله‌های پلی اتیلن  فاضلابی نسبت به مزایای آن کمتر بوده و می‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد.

  • برخی از لوله‌های پلی اتیلن در مقابل نور خورشید مقاومت زیادی نشان نمی‌دهند که البته این مشکل در لوله‌های جدید پلی اتیلن به طور کامل رفع شده است.
  • اگر سیال داخلی پلی اتیلن فشار زیادی به سطح لوله وارد کند و درجه حرارت بالایی هم داشته باشد، طول عمر لوله کاهش خواهد یافت. به طور میانگین طول عمر لوله پلی اتیلن ۱۰۰ سال است و اگر فشار و حرارت زیادی به آن وارد شود، این عدد کاهش پیدا می‌کند.
  • لوله‌های پلی اتیلن با وجود متریال مقاومی که دارند، در برابر برخی مواد شیمیایی مقاومت بالایی ندارند و در نتیجه بهتر است برای انتقال موادی مانند گازوئیل مورد استفاده قرار نگیرند.
  • اگر در هنگام جابجایی و انتقال این لوله‌ها به محل پروژه دقت لازم وجود نداشته باشد، ممکن است در سطح لوله بریدگی‌هایی ایجاد شود زیرا این لوله سطح حساس‌تری دارد.

استاندارد و آزمون کنترل کیفی لوله پلی اتیلن فاضلابی

لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی بسته به قطر، ضخامت و میزان تحمل فشار استانداردهای مختلفی دریافت می‌کنند که با بررسی این استاندارد می‌توان از کیفیت لوله و کاربرد آن مطمئن بود. از جمله استانداردهایی که لوله پلی اتیلن باید دریافت کنند شامل استانداردهای ایزو ( ISO 9080:2012، ISO 1167:1996، ISO 4437:1997، ISO 9624:1997، ISO 9623:1997 و …) هستند که در هر کدام از این موارد، ویژگی‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. علاوه بر ایزو از استانداردهای معتبر دیگری مانند استاندارد ASTM، استاندارد AWWA، استاندارد BS و استاندارد ISIRI برای تولید لوله پلی اتیلن استفاده می‌کنند.

بر روی لوله پلی اتیلن فاضلابی آزمایشات مختلفی انجام می‌گیرد که به آن آزمون کنترل کیفی گفته می‌شود. در این آزمون تست هیدرواستاتیک و دانسیته، میزان خمش، تحمل فشار، خواص فیزیکی لوله مانند قطر ضخامت، میزان اکسایش، درصد وزنی کربن و … مورد بررسی قرار گرفته و هر چه در این آزمون‌ها نتایج بهتری کسب کنند، آن لوله از جنسی مرغوب‌تر بهره مند است.

میزان فشار و اهمیت

لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی در مقایسه با سایر لوله‌ها، در مقابل بازه دمایی بیشتری مقاومت نشان می‌دهد. یک لوله پلی اتیلن می‌تواند دمای منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد تا ۸۰ درجه سانتی گراد را بدون بروز هیچ مشکلی، تحمل کند. لوله‌های پلی اتیلن با توجه به میزان فشاری که می‌توانند تحمل کنند، برای انتقال سیالات و گاز در شرایط مختلف استفاده می‌شود و یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت این لوله‌ها، میزان تحمل فشار آن است. اگر از تعمیر و صرف هزینه برای لوله‌های فلزی و بتنی خود خسته شده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم بدون فوت وقت به سراغ لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی بروید. این لوله‌ها با وزن سبک، مقاومت بالا و عدم واکنش با مواد شیمیایی به شما کمک خواهند تا به انتقال سیال و گاز در هر محیطی بپردازید. لوله پلی اتیلن قیمت کمتری داشته و باعث صرفه جویی در هزینه‌های نهایی پروژه خواهد شد. با بررسی ویژگی‌های لوله‌های موجود در بازار متوجه خواهید شد که بهترین انتخاب لوله‌های پلی اتیلن هستند.

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن فاضلابی

در ساخت لوله پلی اتیلن فاضلابی از سه پلیمر PE 63 , PE 80 , PE 100 استفاده می‌کنند که هر کدام از این متریال‌ها در صنایع خاصی کاربرد دارند. لوله پلی اتیلن PE 63 امروزه در بازار یافت نمی‌شود زیرا وزن بالاتری نسبت به دو مدل دیگر داشت که نتیجه آن افزایش قیمت لوله بود. در هنگام خرید لوله پلی اتیلن باید مشخصات فنی نظیر ضخامت، قطر و وزن مورد توجه قرار گیرد. ضخامت و وزن لوله پلی اتیلن توسط استاندارد آلمانی DIN 8074 تعیین می‌گردد.

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.