لیست قیمت انواع لوله گالوانیزه آتش نشانی
لیست قیمت انواع لوله گالوانیزه آتش نشانی

لوله گالوانیزه آتش نشانی

لوله‌های گالوانیزه یکی از پرکاربردترین انواع لوله‌ها هستند که یکی از استفاده‌های آن‌ها در آتش نشانی است. به دلیل اهیمت بالا در سیستم آتش نشانی از لوله‌های گالوانیزه استفاده می‌کنند، زیرا از طریق آن آب با فشار و سرعت بالا منتقل می‌شود. روشاک مرکز فروش لوله گالوانیزه آتشنشانی می‌باشد. برای سفارش و خرید لوله گالوانیزه آتش نشانی با ما تماس بگیرید و یا از طریق شماره واتس آپ پیام ارسال فرمایید.

مشخصات و کاربرد لوله گالوانیزه آتش نشانی

متریال سازنده لوله گالوانیزه آتش نشانی چیست؟

دمای محیط اطراف ساختمان‌ها در حین آتش سوزی تا حدی بالا است که حتی باعث ذوب شدن فولاد نیز می‌شود. از این رو متریال به کار رفته در ساخت این نوع لوله‌ها باید تا دمای ۱۴۸۰ درجه سانتی‌گراد نیز از خود مقاومت نشان دهند. لایه روی قرار گرفته روی سطح داخلی و خارجی لوله گالوانیزه آتش نشانی طبق استاندارها به روش غوطه ورسازی انجام می‌گیرد. بنابر استناد به استاندارد ASTM A795 از لوله‌های گالوانیزه رده ۱۰، رده ۳۰ و رده ۴۰ برای لوله‌کشی تاسیسات آتش نشانی استفاده می‌شود. مزیت انتخاب این سیستم برای تاسیسات آتش نشانی این است که به جوشکاری نیاز ندارد و احتمال وارد آمدن آسیب به سایر دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد.

به دلیل اینکه این نوع لوله از سطح مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی برخوردار است، به همین دلیل علاوه بر استفاده از آن در آتش نشانی، در صنایع حساس مانند نفت، گاز و… و همچنین در محیط‌هایی که خطر انفجار در آن‌ها وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی قسمت‌ها در آتش نشانی که از این نوع لوله استفاده می‌کنند، لوله آتش اصلی، پمپ آتش، شاخه آبپاش آتش و ایستگاه آتش هستند. لوله گالوانیزه آتش نشانی به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می‌شود که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند:

  1. لوله گالوانیزه فشار متوسط آتش نشانی
  2. لوله گالوانیزه فشار قوی آتش نشانی
  3. لوله گالوانیزه بدون درز آتش نشانی

خرید و فروش لوله گالوانیزه آتش نشانی

برای خرید لوله آتش نشانی گالوانیزه می‌توانید پس از پرسش و جو از افراد متخصص بهترین نوع این لوله را انتخاب کنید. از آنجایی که لوله‌ها دارای رده‌های مختلف هستند انتخاب مناسب‌ترین رده برای افراد غیرمتخصص تقریبا غیرممکن است. بنابراین بهتر است این خرید را با مشاوره انجام دهید. در حین خرید لوله آتش نشانی به نکات زیر دقت کنید:

  1. به دلیل حساسیت بالای کار از جوشکار حرفه‌ای برای اتصال لوله‌ها استفاده کنید.
  2. به دلیل امنیت و مقاومت بالای لوله گالوانیزه بهتر است از این مدل لوله استفاده کنید و به خاطر قیمت بالاتر، از خرید آن صرف نظر نکنید.

عوامل موثر بر قیمت لوله گالوانیزه آتش نشانی

لوله‌ها نیز مانند سایر محصولات دارای تنوع بالایی هستند و همین تنوع باعث تفاوت قیمت در آن‌ها می‌شود. ضخامت لوله، فرآیند ساخت لوله، روش ساخت لوله، قطر دهانه و طول لوله از جمله عوامل موثر بر قیمت لوله‌های گالوانیزه آتش نشانی هستند.

انواع لوله‌های استاندارد

  • ASTM A53, A53M -12
  • ASTM A795, 795M -13
  • ASTM A106, A106m -10
  • BS 1387: 1985
  • EN 10255: 2004
  • EN 10216 -1: 2004

مشخصات لوله گالوانیزه آتش نشانی

لوله گالوانیزه آتش نشانی باید به گونه‌ای انتخاب شود که علاوه بر مقاومت در برابر فشار آب و حرارت بالا، در برابر زنگ زدن و خوردگی نیز دارای مقاومت بالایی باشد. لایه روی به کار رفته روی قسمت داخلی و بیرونی لوله، باعث بالا رفتن مقاومت لوله‌های آتش نشانی می‌شود. سایز این نوع لوله متفاوت است و در بازه ۰٫۵ اینچ الی ۶ اینچ می‌توان آن‌ها را تهیه کرد. قطر داخلی و خارجی این لوله‌ها متفاوت است که باتوجه به نیاز خود می‌توان لوله مورد نظر را انتخاب کرد. در نهایت وزن محصول به مجموعه‌ای از عوامل مانند قطر لوله، رده لوله، طول آن و… بستگی دارد.

جمع بندی

برخی افراد به دلیل بالا بودن قیمت لوله گالوانیزه آتش نشانی از خرید آن خودداری کرده به خرید لوله‌های ارزان‌تر می‌پردازند، این افراد باید مد نظر داشته باشند که کیفیت، مقاومت، طول عمر و امنیت لوله‌ها در قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. انتخاب لوله متناسب با محیط مورد استفاده و نحوه کارکرد آن بسیار مهم است، بنابراین بهتر است با تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز، خرید خود را نهایی کرد.

جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله گالوانیزه آتش نشانی با ما تماس بگیرید

سوالات متداول در خرید و فروش لوله گالوانیزه آتش نشانی

هردو مدل از جمله محبوب‌ترین لوله‌ها برای لوله آتش نشانی هستند و تفاوت آن‌ها در لایه سطحی این مدل‌ها است. در لوله‌های گالوانیزه، سطح لوله توسط لایه‌ای از روی پوشانده شده است اما در لوله‌های فولاد سیاه این لایه وجود ندارد به همین دلیل طول عمر و مقاومت لوله گالوانیزه در برابر خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی بالاتر است.

این امکان وجود دارد اما به دلیل اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب لوله، طول عمر آن است بهتر است از لوله گالوانیزه شده استفاده کرد. زیرا لایه پوششی روی آن مانع خوردگی و پوسیدگی لوله می‌شود و زمان کارکرد آن را بسیار افزایش می‌دهد.

با درج امتیاز و قرار دادن نظرات و پیشنهادات خود در قسمت کامنت ها ما را در بهبود خدماتمان یاری کنید.

4.8/5 - (9 امتیاز)

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.