فروش لوله سیاه درزدار سبک
قیمت لوله سیاه درزدار سبک

لوله سیاه درزدار سبک

یکی از انواع لوله‌های صنعتی، لوله سیاه درزدار سبک است که درز این لوله‌ها با جوشکاری گرفته می‌شود. این لوله‌ها در مقایسه با دیگر انواع آن، سبک‌تر هستند و همچنین ضخامت دیواره آن‌ها نیز کمتر از سایر انواع است. ماده اصلی برای تولید چنین لوله‌هایی، ورق سیاه است. گروه راد صنعت روشاک تامین کننده انواع لوله ها و تجهیزات ساختمانی، برای سفارش خرید لوله سیاه درزدار سبک با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید. اگر قصد آشنایی بیشتر با این نوع لوله‌ها را دارید، در اینجا می‌توانید با انواع، ویژگی‌ها، مزایا و معایب و هم‌‌چنین کاربرد این لوله‌ها بیشتر آشنا شوید و اطلاعات خود را بالاتر ببرید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

جدول مشخصات لوله سیاه درزدار سبک

نام محصول سایز (mm) ضخامت  وزن ثبت سفارش
لوله سیاه درزدار  ۱/۲ ۱۵ ۲٫۳mm ۶٫۶Kg سفارش دهید
لوله سیاه درزدار  3/4 ۲۰ ۲٫۳mm ۸٫۸Kg سفارش دهید
لوله سیاه درزدار ۱ ۲۵ ۲٫۸mm ۱۳Kg سفارش دهید
لوله سیاه درزدار ۱٫۱/۴ ۳۲ ۲٫۸mm ۱۶٫۷Kg سفارش دهید
لوله سیاه درزدار ۱٫۱/۲ ۴۰ ۲٫۸mm ۱۹٫۷Kg سفارش دهید
لوله سیاه درزدار ۲ ۵۰ ۲٫۸mm ۲۴Kg سفارش دهید
لوله سیاه درزدار ۲٫۱/۲ ۶۵ ۳mm ۳۰Kg سفارش دهید
لوله سیاه درزدار ۳ ۸۰ ۳mm ۳۷Kg سفارش دهید
لوله سیاه درزدار ۴ ۱۰۰ ۳mm ۴۸٫۵Kg سفارش دهید
لوله سیاه درزدار ۵ ۱۲۵ ۳٫۵mm ۷۲Kg سفارش دهید
لوله سیاه درزدار۶ ۱۵۰ ۳٫۵mm ۸۵Kg سفارش دهید

جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله سیاه درزدار سبک با ما تماس بگیرید

معرفی لوله سیاه درزدار و خرید آن

معرفی لوله سیاه درزدار سبک

یکی از سه نوع لوله سیاه درزدار، لوله سیاه درزدار سبک است. در کل لوله‌های سیاه درزدار، زیرشاخه‌ای از لوله‌های فولادی هستند که با نام لوله‌های صنعتی هم در بازار شناخته می‌شوند. این لوله به شکل استوانه‌ای توخالی که از ورق‌های سیاه ساخته شده است، موجود است. برای تولید این لوله‌ها، بعد از این که ورق‌های فولادی با ضخامت‌های خاص، انتخاب شدند، با توجه به میزان قطر و اندازه لوله مورد نظر که باید تولید شود، برش می‌خورند. در ادامه این روند، ورق‌ها از بین غلتک‌هایی که به آن‌ها نورد گفته می‌شود، حرکت داده و عبور داده می‌شوند.

عملیات نورد به این دلیل انجام می‌گیرد که ورق‌ها شکلی لوله مانند به خود بگیرند. بعد از این که ورق‌ها به حالت گرد و لوله‌ای درآمدند، لبه‌های آن‌ها باید به هم جوش داده شوند. سپس باید روش و نحوه اتصال آن‌ها مشخص شود. با توجه به روش اتصال، فرایند تولید این لوله‌ها متفاوت است. دو روش عمده برای جوش دادن درزها وجود دارد که نوع اول ERW است و نوع دوم HFI نام دارد. هردوی روش‌ها به هم نزدیک هستند و لبه‌های ورق را با ذوب کردن آن‌ها، به هم متصل می‌کنند.

روش های جوش دادن درزها

اما تفاوت‌هایی هم در این دو روش وجود دارد. در روش اول ما به الکترود مصرفی برای جوشکاری نیازی نداریم و در روش دوم جوشکار، تسلط بهتری روی جوش و قطعه دارد که می‌تواند بر دقت و کیفیت جوش لبه‌ها، تاثیرگذار باشد. اما روش سومی نیز وجود دارد که SAW نام دارد. در این روش با استفاده از الکترودها، درزها به هم جوش داده شده و محکم می‌شوند. در این روش ممکن است برای کیفیت بهتر و بالاتر جوشکاری، از نوعی پودر یا گاز آرگون استفاده کنند که جوش بهتری را در اختیار قرار دهد.

انواع لوله سیاه درزدار سبک و کاربردهای محصول

انواع و کاربرد‌های لوله سیاه درزدار سبک

همان طور که گفته شد، لوله سیاه درزدار سبک، از انواع لوله سیاه‌های صنعتی است. این لوله‌ها نسبت به لوله‌ سیاه درزدار سنگین، وزن و ضخامت کمتری دارند. این لوله‌ها دارای وزنی در حدود ۵ الی ۷ کیلوگرم هستند و همچنین قطر در نظر گرفته شده برای آن‌ها، سایز ۱ الی ۳ اینچ است که در این ابعاد و وزن تولید و طراحی می‌شوند. شما بر اساس نیاز خود می‌توانید یکی از انواع این لوله را که سایز و وزن مشخصی را دارد انتخاب کنید.

موارد استفاده 

به طور کلی از لوله سیاه درزدار در ساخت پروفیل‌های قوطی، انتقال دادن مایعات و همچنین ساخت سازه‌هایی از جنس فلز استفاده می‌شود. این لوله‌ها به ویژه در ساختمان‌ها کاربرد زیادی پیدا می‌کنند. برای سیستم‌های انتقال آب، لوله‌های فاضلاب، لوله‌کشی‌های گاز و محافظت از حریق و… کاربرد این لوله‌ها مشخص است. این لوله‌ها، به جهت جلوگیری از بحث خوردگی و زنگ‌زدن، دارای پوشش‌های مختلفی می‌شوند که آن‌ها را به خصوص برای لوله‌کشی آب بسیار مناسب خواهد کرد. از جمله روکش‌های مخصوص آن‌ها می‌توان به روی و گالوانیزه شدن اشاره کرد. به همین دلیل است که در ساختمان‌ها و مناطق مسکونی، لوله سیاه درزدار سبک، کارایی بسیار مناسبی در بحث لوله‌کشی آب دارد.

انواع لوله سیاه درزدار سبک و کاربردهای محصول

ویژگی و مزایا و معایب این نوع لوله

لوله‌های سیاه برخلاف لوله‌ مانیسمان دارای خط جوش هستند. این خود می‌تواند عیبی برای این لوله‌ها به شمار رود. زیرا وجود این خط جوش باعث می‌شود که فشار و محدوده دمایی قابل تحمل در آن‌ها تا حد زیادی کم شود و با محدودیت روبرو شوند. اما هزینه‌های ساخت لوله سیاه درزدار سبک، نسبت به لوله‌های بدون درز بسیار کمتر است. گروه راد صنعت روشاک انواع محصولات مورد نظر شما را با بهترین کیفیت و همچنین بهترین قیمت موجود در بازار، در اختیار شما قرار خواهد داد. برای مشاهده و اطلاع از قیمت‌های لوله سیاه به لینک درج شده مراجعه نمایید.

مزیت ها

همچنین این لوله‌ها این قابلیت را دارند که در صورت بروز هرگونه مشکل، به خوبی تعمیر شوند. کاربرد گسترده این نوع لوله نیز برای لوله‌کشی‌های مختلف، مثل موتورخانه و شوفاژ و آب، از مزیت دیگر آن است.همچنین این لوله‌ها در زمان بسیار کمتری تولید می‌شوند و به صورت گسترده‌ای هم قابل دسترسی هستند. سطح داخل این لوله‌‌ها هم قابلیت کنترل شدن دارد. ضخامت دیواره و لایه آن نیز یکپارچه‌تر و بادوام‌تر است.

با لوله سیاه درزدار سبک، این ابزار پرکاربرد در صنعت امروز آشنا شدیم. ممکن است شما برای کاربردها و استفاده‌های مختلفی نیاز به تهیه این لوله داشته باشید. قطعا یکی از معیارهای شما کیفیت بالای لوله به دلیل شرایط حساس استفاده و جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی است. قیمت لوله نیز می‌تواند تاثیر مهمی در خرید شما داشته باشد. گروه راد صنعت روشاک، با مشاورین و کارشناس‌های با تجربه خود، آماده خدمت‌رسانی و ارائه مشاوره به شما مشتریان عزیز است.

سوالات متداول

۱-.برای ساخت لوله‌های سیاه درزدار سبک از چه استانداردی استفاده می‌شود؟

برای ساخت و طراحی این لوله‌ها از استانداردهای متفاوتی مانند ASTM A53، A333، A334 و DIN 2440,2441 استفاده می‌شود.

۲-عمده‌ترین تفاوت لوله‌های درزدار و بدون درز در چیست؟

می‌توان گفت اصلی‌ترین اختلاف آن‌ها در نحوه ساخت، تولید و خط جوشی است که در لوله‌های درزدار برخلاف بدون درز موجود است.

با درج امتیاز و قرار دادن نظرات و پیشنهادات خود در قسمت کامنت ها ما را در بهبود خدماتمان یاری کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.