عاملیت فروش لوله مانیسمان سپنتا | راد صنعت روشاک
نمایندگی فروش لوله مانیسمان سپنتا

لوله مانیسمان سپنتا

با پیشرفت علم برای انتقال گازها و مواد سمی در صنایع مختلف از نوعی لوله جدید، به نام مانیسمان استفاده می‌شود. این نوع لوله در سال ۱۸۸۶ به عنوان باکیفیت‌ترین لوله بدون درز فولادی ثبت اختراع شد. با اعمال تغییراتی کوچک در این محصول، از سال ۱۸۹۰ به تولید عمده رسید و تحولی عظیم در صنعت لوله ایجاد کرد که برند سپنتا از جمله تولید کنندگان باسابقه این نوع لوله‌ها هستند. 

گروه راد صنعت روشاک، عاملیت و نمایندگی فروش انواع لوله و اتصالات، از جمله لوله‌های بدون درز می‌باشد. که لوله مانیسمان سپنتا نیز جزو محصولاتی است که توسط روشاک به بازار به صورت آنلاین و حضوری عرضه می‌شود. برای ثبت سفارش از طریق راه‌های ارتباطی درج شده اقدام کنید.

عاملیت فروش لوله مانیسمان سپنتا | راد صنعت روشاک

لیست محصولات لوله مانیسمان سپنتا

نام ضخامت (mm) سایز ثبت سفارش
لوله مانیسمان سپنتا رده سبک  ۲٫۱ تا ۴ میلی متر ۲٫۱ تا ۱۲ اینچ سفارش دهید
لوله مانیسمان سپنتا رده ۴۰ ۲ تا ۱۲٫۷ میلی متر ۲٫۱ تا ۱۶ اینچ سفارش دهید
لوله مانیسمان سپنتا رده ۸۰ ۳٫۷ تا ۲۱٫۴ میلی متر ۱٫۸ تا ۲۴ اینچ سفارش دهید
لوله مانیسمان سپنتا رده ۱۶۰ ۴٫۷ تا ۴۰٫۴ میلی متر ۰٫۵ تا ۱۶ اینچ سفارش دهید

جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله پلیکا فشار نیمه قوی با ما تماس بگیرید

لوله مانیسمان سپنتا طبق استاندارد به چهار دسته تقسیم می‌شود که می‌توان آن‌ها را به صورت استاندارهای DIN اروپا، ASTM آمریکا، ASME آمریکا و API آمریکا تقسیم‌بندی کرد. مهمترین استاندارد ممکن استاندارد ASTM آمریکا است که به عنوان استاندارد شاخص برای شناسایی و دسته بندی کردن لوله‌های بدون درز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های لوله مانیسمان سپنتا

مهمترین نقطه قوت این لوله بدون درز بودن آن است که این ویژگی سبب ایجاد مقاومت بالا در لوله در شرایط آب و هوایی مختلف شده است. همچنین به دلیل عدم وجود درز در این محصول و یکپارچه بودن آن، باعث شده که برای اتصال به جوشکاری نیاز نداشته باشد. این لوله از فولاد با درصد پایین کربن ساخته شده و برای بالا بردن میزان مقاومت آن در برابر پوسیدگی و خوردگی، سطح بیرونی و داخلی آن با لایه‌ای از مواد یا رنگ پوشانده شده است.

کاربرد و موارد استفاده

به علت ویژگی‌ها و نقاط قوت لوله مانیسمان سپنتا از آن‌ها بیشتر در صنایع مهمی همچون صنایع پتروشیمی، نفت و گاز استفاده می‌شود. چون در این صنعت‌ها باید مواد شیمیایی، گاز و آب با فشار بالا درون لوله جاری و منتقل شوند به همین دلیل بهتر است از لوله‌های بدون درز که ریسک خطر بسیار پایینی در انتقال مواد دارند استفاده شود. در ساخت انواعی از کشتی‌، قطار و سایر وسایل نقیه موتوردار نیز از این نوع لوله استفاده می‌شود.

مزایا و معایب لوله مانیسمان سپنتا

مزایای لوله مانیسمان سپنتا بسیار بیشتر از معایب آن است که فقط به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم. از مهمترین مزایای این نوع لوله، بدون درز بودن، طول عمر بالا، یکنواخت بودن ضخامت دیواره لوله و مقاومت بالا تا ۲۰% بیشتر نسبت به لوله درزدار در برابر فشار، حرارت و پوسیدگی اشاره کرد. از معایب این لوله می‌توان به گران بودن و تنوع پایین در سایزبندی اشاره کرد.

تحمل در برابر فشار

یکی از مهمترین معیارها برای انتخاب لوله، میزان تحمل آن‌ها در برابر فشار و دما است. به دلیل بدون درز بودن لوله مانیسمان، این محصول می‌تواند فشار و دمای بالاتری را نسبت به لوله‌های معمولی تحمل کند.

مشخصات فنی لوله مانیسمان سپنتا

لوله‌های مانیسمان سپنتا در رده ‌های مختلفی از رده ۲۰ تا رده ۱۶۰ تولید می‌شوند که خود نیز شامل شاخه‌های مختلفی مانند ۶ متری هستند. اتصال این لوله‌ها عموما به صورت جوش است و تولید آن‌ها از نوع کونیک است.

قیمت لوله مانیسمان سپنتا

قیمت لوله مانیسمان به قطر آن بستگی دارد اما تنها این عامل در تعیین قیمت آن تاثیر ندارد. عوامل مهم در تعیین قیمت این محصول شامل ابعاد لوله، کیفیت محصول، شرکت یا کارخانه سازنده، کشور سازنده، میزان تقاضا برای این لوله و نرخ ارز است.

با بررسی ویژگی‌ها، مزایا و معایب لوله مانیسمان سپنتا به این نکته رسیدیم که استفاده از این نوع لوله با صرف هزینه بیشتری همراه است اما میزان مقاومت بالای آن در برابر عوامل خارجی و طول عمر آن اطمینان خاطری در خریدار برای تهیه این محصول ایجاد می‌کند.

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

با درج امتیاز و قرار دادن نظرات و پیشنهادات خود در قسمت کامنت ها ما را در بهبود خدماتمان یاری کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.