فروش لوله پلی اتیلن گازی
فروش لوله پلی اتیلن گازرسانی

لوله پلی اتیلن گازی یا گازرسانی

لوله پلی اتیلن گازی بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد که علت این امر نیز زیاد بودن هزینه‌های مربوط به حمل و نقل، نصب و تکمیل پروژه‌های گازرسانی است. در واقع لوله پلی اتیلن گازرسانی را می‌توان تا حد قابل توجهی هزینه‌های یک پروژه را کاهش دهد. انعطاف‌پذیر بودن و مقاومت خوب این لوله‌ها موجب شده که امروزه کاربرد آن‌ها از همیشه بیشتر شود. برای خرید آنلاین و یا استعلام قیمت لوله پلی اتیلن گازی از گروه روشاک با شماره درج شده تماس بگیرید و یا از طریق واتس آپ پیام ارسال فرمایید. 

لیست محصولات لوله پلی اتیلن گازی

شماره نام سایز وزن هر متر ثبت سفارش
۱ لوله پلی اتیلن گازی ۲۵ ۰/۲۱۱ سفارش دهید
۲ لوله پلی اتیلن گازی

۶۳

۱/۰۵ تماس بگیرید
۳ لوله پلی اتیلن گازی ۹۰ ۲/۱۲ سفارش دهید
۴ لوله پلی اتیلن گازی ۱۱۰ ۳/۱۴ تماس بگیرید
۵ لوله پلی اتیلن گازی ۱۲۵ ۴/۰۸ سفارش دهید
۶ لوله پلی اتیلن گازی ۱۶۰ ۶/۶۷ تماس بگیرید
۷ لوله پلی اتیلن گازی ۲۰۰ ۱۰/۴ سفارش دهید
۸ لوله پلی اتیلن گازی ۲۲۵ ۱۳/۱ تماس بگیرید

با درج امتیاز و قرار دادن نظرات و پیشنهادات خود در قسمت کامنت ها ما را در بهبود خدماتمان یاری کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

منظور از لوله پلی اتیلن گازرسانی چیست؟

منظور از لوله پلی اتیلن گازی چیست؟

لوله پلی اتیلن گازرسانی در کشورهایی نظیر روسیه، آلمان و انگلستان مورد استفاده قرار گرفته است. ایران نیز در سال‌های اخیر تلاش کرده در شهرها و روستاها از این لوله‌ها استفاده کند. این لوله‌ها هزینه را کاهش داده و کیفیت کار را بالا می‌برد، از همین رو استفاده از آن‌ها در کشور مفید خواهد بود. با این وجود هنوز در برخی کشورها این لوله‌ها کاربرد کمی دارند. اما با توجه به شرایط امروز و تغییر و تحولات جهان، بدون تردید توسعه لوله پلی اتیلن گازی روز به روز افزایش خواهد یافت. همان‌طور که گفتیم کاهش هزینه‌ها موجب جلب توجه سرمایه‌گذاران می‌شود و این اشخاص کم کم به سمت استفاده از این لوله‌ها کشیده خواهند شد.

تاریخچه

لوله پلی اتیلن گازی در چند دهه اخیر صنعت گازرسانی شهری را متحول کرده است. اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه لوله پلی اتیلن گازی بیندازیم، باید بگوییم این لوله‌ها در اوایل دهه ۶۰ میلادی بود که برای اولین بار در شهرهایی از کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفتند. در دهه ۵۰ میلادی این لوله‌ها کاربردها دیگری داشتند و برای انتقال سایر موارد مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما در چند سال اخیر به دلیل پیشرفت‌های چشم‌گیری که در حوزه تولید مواد پلی اتیلن به وجود آمده، کاربرد لوله پلی اتیلن گازرسانی نیز بیشتر شده است. این لوله‌ها کیفیت پروژه‌ها را بالاتر می‌برند و نتیجه‌ای بهتر را برای کشورها به همراه دارند. بد نیست اشاره کنیم که در حال حاضر تقریبا ۹۹ درصد از لوله‌های پلاستیکی مورد استفاده در صنعت گازرسانی آمریکا و کانادا از جنس پلی اتیلن هستند.

اصلی ترین کاربرد لوله گازرسانی و بررسی ویژگی های آن

اصلی ترین کاربرد لوله گارزسانی

لوله پلی اتیلن گازرسانی همان‌طور که از نام این لوله پیداست برای انتقال گاز به کار می‌رود. در واقع این لوله‌ها برای انتقال گاز شهری و گازهای صنعتی مانند نیروگاه‌ها و پالایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع لوله به این دلیل مورد استقبال قرار گرفته که استاندارد خوبی داشته و کیفیت بالایی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد. کیفیت بالای لوله‌ها از این جهت حائز اهمیت است که اگر چنین مواردی فاقد مرغوبیت لازم باشند، به سرعت خراب شده یا به به وجود آمدن انفجار را به همراه دارند. لوله پلی اتیلن گازی خواص شیمیایی، الکتریکی، مکانیکی و حرارتی خوبی دارد. همچنین منعطف بودن این لوله‌ها نیز از دیگر ویژگی مهم آن‌ها به حساب می‌آید. لوله پلی اتیلن گازرسانی باعث صرف‌جویی در هزینه‌ها می‌شود و این امر به جذب سرمایه‌گذاران کمک می‌کند. مقاومت الکتریکی و شیمیایی این لوله‌ها نیز از دیگر خصوصیات آن هستند که در به کار بردنشان تاثیر زیادی دارند.

مزایای لوله پلی اتیلن گازرسانی

مزایای لوله پلی اتیلن گازرسانی

  1. طول عمر بالا: این لوله‌ها در راز مدت آسیبی نمی‌بینند و به خیال‌تان را برای سال‌ها راحت می‌کنند.
  2. درصد خوردگی پایین: این لوله‌ها به دلیل جنس پلی اتیلنی که دارند، از درصد خوردگی پایینی برخوردارند.
  3. راحتی در جوش دادن بدون ایجاد نقطه ضعف فشار
  4. انعطاف پذیری مناسب و در نیتجه کاهش استفاده از اتصال برای تغییر زاویه
  5. سبک بودن: لوله پلی اتیلن گازی وزن پایینی دارد و از همین رو در حمل و نقل کار را آسان‌تر می‌کند. این موضوع از آن جهت مهم است که خطوط گازرسانی در اعماق زمین به کار می‌روند.
  6. اتصالات بدون نشتی و کاملا مهار شده
  7. چغرمگی زیاد: این اصطلاح به معنی مقاومت به ضربه در واحد سطح است. بالا بودن چغرمگی موجب می‌شود لوله پلی اتیلن گازرسانی نسبت به فشار‌ها و تکانه‌های زیر زمین مقاومت نشان دهد.
  8. فاقد زبری و سطح داخلی کاملا صاف
  9. مقاومت بالا مقابل سایش: تماس مستقیم با خاک و نشست زمین ممکن است موجب سایش سطح لوله‌ها شود. اما لوله‌های مورد بحث ما به دلیل جنس پلی اتیلنی خود در برابر سایش مقاوم هستند.
  10. مقاومت حرارتی مناسب
  11. مقاومت در برابر تابش اشعه مخرب خورشیدی (اشعه UV )
  12. مقاومت بالا در مقابل مواد شیمیایی: شما با لوله پلی اتیلن گازرسانی می‌توانید به انتقال گازهای ترش نیز مشغول شوید. این گازها حاوی مواد خورنده هستند که برای بسیاری از لوله‌ها مشکل ایجاد می‌کنند. اما این لوله‌ها نسبت به آن‌ها مقاوم هستند. قابل ذکر است که لوله پلی اتیلن زنگ نمی‌زند.
  13. امکان حلقه نمودن لوله های تا سایز ۱۲۵ میلی متر در طولهای تا ۶۰۰ متر
  14. جریان‌پذیری سیال خوب: در این لوله‌ها بین سیال و لوله اصطکاک زیادی به وجود نمی‌آید و در نتیجه جریان‌پذیری مناسبی دارند.
  15. تنوع اتصالات: برای لوله پلی اتیلن گازی نوع خاصی از اتصالات به کار رفته که در تسریع فرآیند نصب کردن و اتصال به لوله‌های دیگر کمک کننده است.

استاندارد و آزمون کنترل کیفی لوله پلی اتیلن گازی

استاندارد و آزمون کنترل کیفی

آزمون‌هایی که برای کنترل کیفی لوله پلی اتیلن گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به سه دسته تقسیم می‌شوند.

آزمون‌های بعد از تولید (BRT): این تست‌ها پیش از ترخیص هر گروه از تولیدات اجرا می‌شوند. اجرای این آزمون‌ها به جهت کسب اطمینان از کیفیت مناسب لوله‌ها است.

آزمون‌ها تایید فرآیند (PVT): این تست‌ها دوره‌ای هستند. در واقع در بازه زمانی مشخص، مواد، اجزا و مجموعه مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا کیفیت و پیوستگی خط تولید مورد بررسی قرار گیرد.

آزمون‌های نوعی (TT): اثبات احراز تأییدیه‌های مورد نظر استاندارد در مورد مواد، اجزا و توانایی مجموعه توسط این آزمون انجام می‌پذیرد.

تست اکسید شدن نیز از مهم‌ترین آزمون‌ها لوله پلی اتیلن گازی محسوب می‌شود. این تست میزان واکنش‌پذیری این لوله‌ها را در برابر عوامل اکسید کننده مشخص می‌کند. آزمون پایداری حرارتی نیز از دیگر تست‌های مهم این لوله‌ها است. با این آزمون متوجه می‌شود که لوله‌ها تا چه حد قابلیت تحمل دمای بالا را دارند. از آن جایی که لوله پلی اتیلن گازرسانی در اعماق زمین قرار می‌گیرد، تست استحکام آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن گازرسانی

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن گازی

  • کاهش هزینه‌های اجرایی
  • مقاومت در برابر گازهای شیمیایی و حلال‌ها
  • در موقع نصب لوله پلی اتیلن گازی نیازی به ماشین آلات سنگین نیست
  • پایین بودن ضریب اصطکاک
  • طولانی بودن عمر
  • در اثر رسوبات به راحتی مسدود نمی‌شوند

عوامل موثر بر قیمت لوله پلی اتیلن گازی

قیمت لوله پلی اتیلن گازرسانی تعادل درستی ندارد و همیشه درحال نوسان است. بد نیست اشاره کنیم که قیمت ارز (مواد وارداتی)، هزینه حمل و جابه‌جایی، پول برق و دستمزد کارگران در قیمت نهایی تاثیرگذار هستند. علاوه بر این، اگر در مورد خود لوله‌ها بخواهیم صحبت کنیم باید بگوییم که اندازه، وزن و ضخامت لوله پلی اتیلن گازی روی قیمت آن موثر است. برای مشاهده و یا استعلام قیمت انواع لوله و اتصالات پلی اتیلن به صفحه فروش لوله پلی اتیلن مراجعه فرمایید.

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.