فروش لوله پلی اتیلن برقی
فروش لوله پلی اتیلن برق رسانی

لوله پلی اتیلن برقی یا برق رسانی

گروه راد صنعت روشاک، عاملیت رسمی و معتبر فروش لوله پلی اتیلن برقی یا برق رسانی است که خدمات خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری به سراسر ایران نیز عرضه می‌کند. برای خرید آنلاین و یا استعلام قیمت لوله پلی اتیلن برقی با ما تماس بگیرید و یا فرم سفارش را تکمیل کنید.

فروش لوله پلی اتیلن برقی

لیست محصولات لوله پلی اتیلن برقی

نام سایز وزن (kw) ضخامت نوع بسته‌بندی ثبت سفارش
لوله پلی اتیلن برقی ۶۳ میلی‌متری ۲ اینچ ۰٫۳۶ کیلوگرم ۱٫۸ میلی متر شاخه ۶ متری سفارش دهید
لوله پلی اتیلن برقی ۹۰ میلی‌متری ۳ اینچ ۰٫۶۴ کیلوگرم ۲٫۲ میلی متر شاخه ۶ متری تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن برقی ۱۱۰ میلی‌متری ۴ اینچ ۰٫۹۴ کیلوگرم ۲٫۷ میلی متر شاخه ۶ متری سفارش دهید
لوله پلی اتیلن برقی ۱۲۵ میلی‌متری ۵ اینچ ۱٫۲ کیلوگرم ۳٫۱ میلی متر شاخه ۶ متری تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن برقی ۱۶۰ میلی‌متری ۶ اینچ ۲ کیلوگرم ۴ میلی متر شاخه ۶ متری سفارش دهید
لوله پلی اتیلن برقی ۲۰۰ میلی‌متری ۸ اینچ ۳ کیلوگرم ۴٫۹ میلی متر شاخه ۶ متری تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن برقی ۲۵۰ میلی‌متری ۱۰ اینچ ۴٫۸۳ کیلوگرم ۶٫۲ میلی متر شاخه ۶ متری سفارش دهید
لوله پلی اتیلن برقی ۳۱۵ میلی‌متری ۱۲ اینچ ۷٫۵۲ کیلوگرم ۷٫۷ میلی متر شاخه ۶ متری تماس بگیرید

جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله پلی اتیلن برقی با ما تماس بگیرید

لوله پلی اتیلن برقی | قیمت روز لوله پلی اتیلن برقی | روشاک

منظور از لوله پلی اتیلن برقی چیست؟

لوله پلی اتیلن برقی از جمله لوله‌های پلاستیکی یا پلیمری است. این لوله‌ها انعطاف پذیری بالایی دارند و عایق مهمی به حساب می‌آیند. زیرا از آن‌ها برای محافظت در برابر نفوذ آب باران و سرما و گرما از کابل‌های برق رسانی استفاده می‌شود. برای محافظت از سیم برق در برابر ضربه‌های بیرونی از لوله‌هایی استفاده می‌کنند که اصطلاحا به آن‌ها لوله برق می‌گویند. یکی از بهترین لوله‌های برقی که می‌توانید برای سیم کشی ساختمان خود استفاده کنید، لوله پلی اتیلن برقی است که به دور اتصالات برقی کشیده شده و مانع از بروز مشکل برای سیم‌های برق می‌گردد. از لوله پلی اتیلن برقی در نیروگاه‌های برق هم استفاده میشود که نتیجه آن علاوه بر حفظ سلامت کابل‌های برق، حفظ جان کارکنان مجموعه است.

تاریخچه لوله پلی اتیلن

اولین بار یک دانشمند آلمانی به صورت تصادفی و با حرارت ماده‌ای به نام دی آزومتان، یک ترکیب سفید رنگ بدست آورد که بعدها این ماده سفید رنگ پلی اتیلن نامیده شد. در نوامبر ۱۹۵۳ اقای کارل زیگلر با در نظر گرفتن شرایط دمایی و فشاری خاص، موفق به پلیمریزاسیون پلی اتیلن شد که بعدها به دلیل کار بر روی پلی اتیلن موفق به دریافت جایزه نوبل شد. در سال ۱۹۵۴ تصمیم گرفته شد که اولین نمونه آزمایشی این مواد در داخل کارخانه تولید شود؛ برای این منظور یک کارخانه در فرانکفورت آلمان با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ تن تاسیس شد. چهار سال بعد ظرفیت سالانه تولید پلی اتیلن به ۱۷۰۰۰ تن رسید و پس از آن روند رو به شدی را تجربه کرد.

ویژگی ها و کاربرد های لوله پلی اتیلن برقی | روشاک

ویژگی لوله پلی اتیلن برق رسانی

لوله پلی اتیلن برقی ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که همین ویژگی‌ها، آن را تبدیل به بهترین گزینه به عنوان یک عایق در سیستم برق کشی ساختمان می‌کنند.

  • انعطاف پذیری بالا
  • عایق و محافظ لایه داخلی
  • غیر شکننده
  • مقاوم در برابر ترک خوردگی
  • طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر ساییدگی
  • قیمت مقرون به صرفه
  • نصب آسان
  • مقاوم در برابر نفوذ آب
  • مقاومت از سیم در برابر تغییرات آب و هوایی مانند سرما و گرما

کاربرد لوله پلی اتیلن برقی

لوله پلی اتیلن برقی به دور سیم‌های برق کشیده می‌شود تا افراد هیچ تماسی با سطح سیم برق نداشته باشند و از سمت دیگر در صورت ضربه خوردن به سیم برق، از آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کند. لوله پلی اتیلن برق رسانی در تمامی ساختمان‌های اداری، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طور کلی هر جایی که سیم برقی باشد، می‌توان لوله پلی اتیلن را نیز بکار برد. در نیروگاه‌های فشار قوی، برای کنترل صدمات وارده به سیم برق از لوله پلی اتیلن کمک می‌گیرند. قبل از تولید لوله اپلی اتیلن برقی، سیم‌های برق در ساختمان‌ها بدون هیچ عایقی استفاده می‌شدند و در صورت بروز مشکل، هیچ لایه محافظی وجود نداشت. عدم وجود لایه محافظ سبب آسیب رساندن به خود سیم و انسان می‌شد و خطرات جدی به همراه داشت.

مزایا و معایب لوله پلی اتیلن برقی | روشاک

مزایا لوله پلی اتیلن برق رسانی

لوله پلی اتیلن برقی بهترین محافظ برای انواع سیم برق و فیبر نوری است که از بروز آتش سوزی و سوختگی کابل‌ها جلوگیری می‌کند. این لوله‌ها مزایای بی‌شماری برای مصرف کنندگان به همراه دارد که همین ویژگی‌ها، لوله پلی اتیلن برقی را تبدیل به محبوب‌ترین محافظ سیم‌های برق کرده است.

  • لوله پلی اتیلن برقی طول عمری بالایی داشته و با محافظت از سیم کشی ساختمان، طول عمر سیم‌ها را نیز افزایش می‌دهند.
  • چنانچه سیم کشی ساختمان دارای محافظت نباشد، سیم‌ها دچار مشکل شده و ناچارا باید هزینه زیادی صرف تعمیر یا تعویض آن نمایید اما با کمک یک محافظ می‌توان این هزینه‌ها را به طرز چشم گیری کاهش داد. زمانی که سیم‌ها به یک پلی اتیلن برقی مجهز باشند دیگر دچار خرابی نشده و لازم نیست هیچ هزینه‌ای برای تعمیرکار و خرید دوباره سیم پرداخت کنید.
  • مواد اولیه‌ای که در ساخت لوله پلی اتیلن برقی استفاده شده، سبب می‌شود این لوله‌ها شکننده نباشند.
  • با توجه به وجود پلی اتیلن در ساختار این لوله، در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت قابل توجهی از خود نشان می‌دهد. چه تابستان باشد چه زمستان، لوله پلی اتیلن برقی به بهترین شکل ممکن از سیم‌کشی ساختمان محافظت خواهد کرد.
  • لوله‌های پلی اتیلن دارای وزن سبکی هستند که همین ویژگی حمل و نقل آن‌ها را آسان می‌سازد.
  • نصب لوله‌های پلی اتیلن برقی کار سختی نیست و با طی کردن چند مرحله ساده، می‌توان آن ها را بر روی سیم‌های برق قرار داد.

معایب لوله پلی اتیلن برقی

  • هنگام جابجایی این لوله‌ها باید تمامی عوامل را سنجید تا سطح رویی لوله دچار ضربه‌های سنگین نشود زیرا لوله پلی اتیلن، در برابر خراش‌های حاصل از محیط اطراف ضعف دارد و اگر ماشین حمل لوله دقت لازم را نداشته باشد، خراشیدگی‌های متعددی بر روی لوله مشاهده می‌شود.
  • نسل اول لوله‌های پلی اتیلن در برابر اشعه خورشید مقاومت زیادی نداشتند که همین مورد یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های آن به شمار می‌رفت اما امروزه لوله‌های پلی اتیلن در برابر نور خورشید مقاومت قابل توجهی را به نمایش می‌گذارند.
  • چنانچه در منطقه‌ای گرمسیر زندگی می‌کنید، ممکن است پس از چند سال استفاده مقاومت لوله پلی اتیلن کمتر شود زیرا این لوله‌ها در برابر حرارت بسیار بالا مقاومت صد درصدی نداشته و طول عمر آن‌ها کاهش می‌یابد.

آزمون های کنترل کیفی لوله پلی اتیلن برقی | روشاک

استاندارد و آزمون کنترل کیفی

در لوله پلی اتیلن برقی از شش نوع استاندارد مختلف به نام‌های استاندارد ISIRI، ایزو، BSI، DIN، ASTM و AWWA استفاده می‌شود که از این استانداردها برای کنترل قطر داخلی و خارجی، ضخامت جداره، تایید مشخصات فنی، فشار وارده و … بهره می‌برند. برای تعیین کیفیت یک لوله پلی اتیلن آزمون‌های مختلفی بر روی لوله انجام می‌دهند تا کیفیت آن مشخص شود. در آزمون کنترل کیفی لوله پلی اتیلن برقی ابعاد لوله، سطح ظاهری ، تحمل فشار، میزان خمش، دانسیته، میزان درصد کربن موجود در لوله، گرانروی و … بررسی می‌شود.

مشخصات فنی

این لوله‌ها از دو گرید PE80  و  PE100 تولید میگردند که مشخصات فنی لوله پلی اتیلن برقی شامل اندازه لوله، قطر، ضخامت و ابعاد آن می‌شود. معیارهای دیگری مانند میزان سختی لوله و استحکام آن هم جز مشخصات فنی لوله به شمار می‌روند که بر روی لایه خارجی لوله این مشخصات به صورت کامل درج خواهد شد.

فشار لوله پلی اتیلن برقی

از لوله پلی اتیلن برقی به عنوان محافظ کابل برق، فیبر نوری، چراغ راهنمایی رانندگی و … استفاده می‌کنند و به دلیل کاربرد این لوله، نیازی به تهیه یک لوله پلی اتیلن با فشار بالا نیست. هیچ سیالی در داخل لوله پلی اتیلن برقی جریان نخواهد یافت؛ در نتیجه هیچ فشاری به سطح داخلی لوله وارد نمی‌شود. لوله پلی اتیلن در فشار ۴ و ۶ بهترین انتخاب برای پلی اتیلن برقی هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع لوله پلی اتیلن به صفحه قیمت لوله پلی اتیلن مراجعه فرمایید.

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.