اتصالات کوپلی

اتصالات کوپلی

اتصالات کوپلی

گروه راد صنعت روشاک در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات ساختمانی فعالیت دارد.
برای خرید، استعلام قیمت و یا مشاوره تخصصی در زمینه اتصالات کوپلی با ما تماس بگیرید.

شماره ثابت: 02144095947 فرم سفارش محصول

با توجه به پیچیده بودن فرایند لوله کشی در ساختمان و استفاده از سیستم های جدیدی چون گرمایش از کف و … اتصالات لوله ها نیز دیگر مانند گذشته نیست. امروزه برای اتصال لوله های پنج لایه از دو نوع اتصالات کوپلی و پرسی استفاده می شود. در ادامه به معرفی اتصالات کوپلی، انواع و نحوه خرید آن می پردازیم.

امروزه از لوله های پنج لایه در سیستم حرارت مرکزی و آبرسانی ساختمان های مسکونی و همچنین انتقال سیالات اسیدی و بازی در محیط های صنعتی استفاده میشود. به دلیل انشعابات فراوان این لوله ها، از اتصالات کوپلی برای عوض کردن مسیر آنها استفاده می شود. این نوع اتصالات اغلب از برنج با روکش نیکل ساخته می شوند. به همین خاطر مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارند. مقاومت بالا و کارایی باعث گسترش روز افزون استفاده از آنها شده است.

اجزای اتصالات کوپلی

اجزای اتصالات کوپلی چیست؟

هر اتصال کوپلی شامل سه بخش مهم و اصلی است. که در ادامه هر کدام از آن ها را معرفی می کنیم و توضیح کوتاهی نیز در مورد هر کدام می دهیم.

  • بدنه 

بدنه قسمت اصلی این اتصالات می باشد. برای افزایش مقاومت اتصالات کوپلی را از جنس برنج می سازند. از آلیاژ نیکل به منظور آبکاری برای ظاهر بهتر استفاده می شود. بر روی بدنه در اکثر موارد آرم برند تولید کننده و اندازه اتصالات حک می شود. همچنین در بدنه قسمت های آج داری که محل اتصال لوله ها محسوب می شود، قابل مشاهده است.

  • اورینگ

برای جلوگیری از نفوذ آب به بیرون و اتصال درست بدنه و لوله از دو اورینگ لاستیکی در این اتصالات استفاده می شود. از مشخصات اورلینگ ها می توان به مقاومت بالا در برابر گرما و سرما و عدم ساییدگی و خشک شدن اشاره نمود.

  • حلقه برنجی مهار لوله

آخرین جز یک اتصال کوپلی حلقه برنجی مهار لوله است. بعد از اتصال لوله این حلقه بر روی آن قرار می گیرد تا لوله به درستی ثابت و مهار شود.

انواع اتصالات کوپلی

انواع اتصالات کوپلی 

با توجه به محل نصب و نوع قرارگیری لوله های پنج لایه، اتصالات کوپلی انواع مختلفی دارند. همچنین در اندازه های مختلفی نیز تولید می شوند. برخی از انواع این اتصالات عبارتند از:

  • بوشن کوپلی
  • رابط روپیچ و توپیچ کوپلی
  • تبدیل کوپلی
  • زانو چپقی کوپلی
  • زانو روپیچ کوپلی
  • زانو دیواری کوپلی
  • سه راه کوپلی

چه عواملی بر قیمت اتصالات کوپلی اثر می گذارد؟

عوامل متعددی بر روی قیمت اتصالات کوپلی اثر می گذارد. مهمترین فاکتورها، برند تولید کننده و اندازه مورد نیاز این اتصالات برای خرید است. همچنین هر کدام از انواع آن نیز دارای قیمت های مختلفی هستند. در هنگام خرید، موارد گفته شده را باید در نظر بگیرید. برای خرید اتصالات کوپلی جایی را انتخاب کنید که قیمت رقابتی و رعایت اصل مشتری مداری از ویژگی های آن باشد.

خرید اتصالات کوپلی

گروه راد صنعت روشاک در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات فعالیت می کند. برای خرید اتصالات کوپلی کافیست وارد سایت روشاک به آدرس https://roshak7.com شوید. در صورت تمایل به خرید یه صورت غیر حضوری می توانید از طریق پر کردن فرم ثبت سفارشات، سفارش خود را ثبت کنید.  در صورت نیاز به مشاوره نیز می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در تمام روز های هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ پاسخ گوی شما خواهند بود.

 

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.