فروش لوله پلی اتیلن ابرسانی
لیست قیمت لوله پلی اتیلن ابرسانی

لوله پلی اتیلن آبی یا آبرسانی

لوله پلی اتیلن لوله‌هایی سیاه رنگ هستند که در انواع و اندازه‌های مختلف، برای انتقال آب، فاضلاب و گاز استفاده می‌شوند. لوله پلی اتیلن محصولی پالایشگاهی است و از پلیمر با همان نام «پلی اتیلن» تولید می‌شود. ساختار شیمیایی لوله پلی اتیلن استحکام و مقاومت بالا را برای این لوله‌ها به ارمغان آورده است. برای سفارش و خرید به صورت غیر حضوری می‌توانید از طریق شماره قرار داده شده تماس بگیرید و یا از طریق شماره واتس آپ پیام بفرستید؛ همچنین می‌توانید فرم سفارش لوله و اتصالات را تکمیل و ارسال کنید.

لیست محصولات لوله پلی اتیلن آبرسانی

نام سایز (inch) ضخامت (mm) وزن در یک متر (kg) استاندارد بسته بندی ثبت سفارش
لوله پلی اتیلن آبی ۶۳ میلی‌متر ۲ ۳٫۸ ۰٫۷۲۱ دارد کلاف تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن آبی ۷۵ میلی‌متر ۲٫۵ ۴٫۵ ۱٫۰۲ دارد کلاف سفارش دهید
لوله پلی اتیلن آبی ۹۰ میلی‌متر ۳ ۵٫۴ ۱٫۴۶ دارد کلاف تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن آبی ۱۱۰ میلی‌متر ۴ ۶٫۶ ۲٫۱۷ دارد کلاف سفارش دهید
لوله پلی اتیلن آبی ۱۲۵ میلی‌متر ۵ ۷٫۴ ۲٫۷۶ دارد کلاف و شاخه تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن آبی ۱۶۰ میلی‌متر ۶ ۹٫۵ ۴٫۵۲ دارد شاخه سفارش دهید
لوله پلی اتیلن آبی ۲۰۰ میلی‌متر ۸ ۱۱٫۹ ۷٫۰۵ دارد شاخه تماس بگیرید
لوله پلی اتیلن آبی ۲۵۰ میلی‌متر ۱۰ ۱۸٫۴ ۱۳٫۴ دارد شاخه سفارش دهید
لوله پلی اتیلن آبی ۳۱۵ میلی‌متر ۱۲ ۲۳٫۲ ۲۱٫۲ دارد شاخه تماس بگیرید

جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله پلی اتیلن آبی با ما تماس بگیرید

تاریخچه

هر لوله پلی اتیلن دارای خطوطی با رنگی به خصوص بر روی بدنه‌ی بیرونی خود است. خطوط آبی رنگ بر روی لوله پلی اتیلن آبی یا آب رسانی دیده می‌شود. خطوط قهوه‌ای برای لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی هستند و حال این که لوله‌های انتقال گاز دارای خطوط زردند. لوله پلی اتیلن نخستین بار در سال ۱۹۳۳ به منظور محفظه‌ای برای انتقال کابل‌های برق تولید شد. با توجه به استحکام و طول عمر بسیار بالای این لوله‌ها، لوله پلی اتیلن خیلی زود در سر تا سر جهان برای انتقال آب و گاز مورد استفاده قرار گرفت. همچنین جالب است بدانید که لوله پلی اتیلن در طول جنگ جهانی دوم برای انتقال کابل‌های زیر دریا و همچنین گریز از رادارها به طور انبوه مورد استفاده هر دو جبهه قرار گرفت.

ویژگی لوله پلی اتیلن آبی | خصوصیات لوله آبرسانی پلی اتیلن

ویژگی لوله پلی اتیلن آبی

از مهمترین ویژگی‌های لوله پلی اتیلن آبی باید ساختار مقاوم و پر استحکام آن را نام برد. استحکام بالای لوله پلی اتیلن باعث می‌شود که طول عمر این لوله‌ها بسیار بالا باشد و تولید پالایشگاهی آن‌ها، مقرون به صرفه. همچنین دیگر ویژگی مهم لوله پلی اتیلن، امکان تولید آن در طول و قطرهای بسیار متنوع است که امکان انتقال املاح و مواد مختلف را فراهم می‌سازد. لوله پلی اتیلن به دلیل تنوع و استحکام بالا، به طور انبوه یا حتی خرد در شبکه‌های انتقالی مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای لوله پلی اتیلن می‌توان نام برد:

  • استفاده در شبکه‌های آب‌رسانی شهری و روستایی
  • استفاده در انتقال و دفع فاضلاب شهری و روستایی
  • لوله پلی اتیلن گازی برای استفاده در شبکه‌های گازرسانی
  • استفاده در برق‌کشی و انتقال برق
  • استفاده در سیستم‌های انتقال مایعات صنعتی
  • استفاده در آبیاری باغات و مزارع

مزایا و معایب لوله پلی اتیلن آبی

مزایای متعدد لوله پلی اتیلن آبی، این محصول را به محصولی بسیار پر مصرف در شبکه‌های انتقال سیالات مختلف تدیل کرده است. از جمله مهمترین مزایای لوله پلی اتیلن عبارت است از:

  • مقاومت در برابر ضربات
  • مقاومت در برابر پوسیدگی
  • طول عمر بالا
  • اتصالات دقیق و بدون نشت
  • نصب بدون نیاز به زه‌کشی

معایب اندکی برای لوله پلی اتیلن آبی موجود است چرا که این محصول را می‌توان یکی از بهینه‌ترین محصولات پتروشیمی انسان دانست. با این حال به کار گیری فراوان این نوع لوله در اکوسیستم‌های مختلف، ممکن است برای طبیعت مضر باشد. البته باید توجه داشت که لوله پلی اتیلن نسبت به برخی از سیستم‌های انتقالی دیگر، کمترین ضرر را به محیط زیست وارد می‌کند.

استاندارد لوله پلی اتیلن آبی | آزمون کنترل کیفی لوله آبرسانی پلی اتیلن

استاندارد و آزمون کنترل کیفی

در سطح بین المللی شش نوع استاندارد برای تولید و به کارگیری لوله پلی اتیلن وجود دارد:

  • استاندارد ISIRI: این استاندارد با آزمون‌های کنترل کیفی خود، قطر خارجی، ضخامت جداره و نحوه‌ی نصب لوله پلی اتیلن در زیر خاک را تعیین می‌کند.
  • استاندارد ISO: این استاندارد بر قطر، فشار، قطر خارجی و ضخامت لوله پلی اتیلن نظارت دارد.
  • استاندارد BSI: این استاندارد بر انواع به خصوصی از لوله پلی اتیلن تا قطر ۶۳ میلی‌متر نظارت دارد.
  • استاندارد ASTM: این استاندارد بر مشخصات لوله به خصوص تعیین قطر خارجی و قطر داخلی لوله پلی اتیلن نظارت دارد.
  • استاندارد DIN
  • استاندارد AWWA

میزان فشار و اهمیت لوله پلی اتیلن آبی

لوله پلی اتیلن به دلیل تنوع بسیار بالای آن، در زمینه میزان فشار نیز عملکردهای متنوعی دارد. برخی از انواع لوله پلی اتیلن که با نام LDPE شناخته می‌شود و بیشتر برای انتقالات روی زمین استفاده می‌شود، تحمل فشار تا ۳ بار(واحد فشار معادل صد کیلو پاسکال) را دارد. حال این که برخی دیگر از انواع معمولی لوله پلی اتیلن در مدل‌هایی ساخته می‌شوند که تحمل فشار تا ۶ یا ۱۰ بار را دارند. نوع به خصوصی از لوله پلی اتیلن با نام «لوله پلی اتیلن آبی فشار قوی» وجود دارد که در انتقال آب با فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله پلی اتیلن فشار قوی به نحوی مهندسی شده است که به مراتب فشار بیشتری را تحمل کند.

لوله پلی اتیلن آبی امروزه چنان در نقطه از جهان به طور انبوه به کار گرفته شده است که این خود نشان دهنده‌ی اهمیت آن است. استحکام مناسب و طول عمر بالای لوله پلی اتیلن آبی، استفاده از آن را در پروژه‌های عظیم کشوری و بین المللی تا حتی پروژه‌ی ساخت یک خانه‌ی مسکونی یا آبیاری یک باغ معقول ساخته است. طول عمر لوله پلی اتیلن بیش از پنجاه سال است و اگر آسیب خاصی بدان وارد نشود، تا صد سال می‌توان از آن انتظار عملکری بدون مشکل را داشت. همین طول عمر فراوان لوله پلی اتیلن را به محصولی پر اهمیت و تقریبا غیر قابل جایگزین تبدیل کرده است.

مشخصات فنی

مشخصات فنی لوله پلی اتیلن آبی نوع، ویژگی‌ها و اندازه‌های لوله را مشخص می‌کند و همچنین به طور مستقیم در قیمت لوله تاثیرگذار است. در هنگام خرید لوله پلی اتیلن باید از مشخصات آن آگاه باشید تا لوله‌ای مناسب پروژه‌ی خود انتخاب کنید. مشخصات فنی لوله‌های پلی اتیلن شامل ابعاد، اندازه لوله، قطر داخلی و خارجی، فشار اسمی، دبی خروجی، میزان سختی و استحکام لوله‌ها است. لوله پلی اتیلن تک جداره، با دو گرید PE80 یا PE100 تولید می‌شود و اغلب در آبیاری و محافظت از کابل‌های برق و مخابرات و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله‌های با این کاربرد اغلب دارای قطر ۱۶ تا ۱۴۰ میلی‌متر است و به صورت کلاف ۱۰۰ متری می‌توان تولید کرد. لوله‌هایی با قطر بیشتر دیگر به صورت کلاف ارائه نمی‌شوند. قطر ۱۶۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌متر لوله پلی اتیلن به صورت شاخه ۶ و ۱۲ متری ارائه می‌شود .

قیمت لوله پلی اتیلن آبی | تعرفه به روز لوله آبی پلی اتیلن

قیمت لوله پلی اتیلن آبی یا آبرسانی

به دلیل تنوع بالای لوله پلی اتیلن (برای خرید، مشاوره و استعلام قیمت انواع لوله پلی اتیلن به لینک درج شده مراجعه فرمایید.)، قیمت‌های آن نیز بسیار متفاوت هستند. مهمترین مشخصاتی که در تعیین قیمت لوله پلی اتیلن آبی تاثیر مستقیم دارند، میزان تحمل فشار لوله، گرید آن و سایز و ضخامت لوله هستند. باید توجه داشت که ضخامت‌هایی پایین لوله پلی اتیلن آبی به صورت کلاف‌های صد متری فروخته می‌شوند اما ضخامت‌های بالا به صورت شاخه‌های ۶ یا ۱۲ متری به فروش می‌رسند. هم اکنون (تابستان ۱۴۰۰) در بازار ایران، کلاف‌های صدمتری لوله پلی اتیلن آبی با حداقل قیمتی زیر سی‌هزار تومان (برای لوله ۶۳ میلی‌متری) و شاخه‌هایی با حداکثر قیمت قریب به هفتصد‌هزار تومان (برای لوله ۳۱۵ میلی‌متری) به فروش می‌رسند.

قیمت‌ها تقریبی و بر اساس لوله پلی اتیلن فشار ۱۰ بار و گرید PE100 است. لوله پلی اتیلن آبی در فشارهای ۶ و ۴ بار و همچنین در گرید PE80 نیز ارائه می‌شود که قیمت‌های پایین‌تری دارند. همچنین بسته به ویژگی‌های خاص لوله پلی اتیلن تولیدکننده‌ای به خصوص، یا بر اساس سفارشات مشتری، ممکن است قیمت‌ها متفاوت باشد. توصیه می‌شود پیش از اقدام به خرید لوله پلی اتیلن، با مشورت از کارشناسان عمران، اقدام به خرید مدل دقیقی از لوله کنید که نوع کاربرد، اندازه، ضخامت و تمام ویژگی‌های آن مطابق لوله مورد نیاز شما باشد و از هدر رفت سرمایه یا ناکارآمدی لوله اجتناب شود. در صورت نیاز به خرید انواع لوله و اتصالات به صفحه خرید لوله سایت روشاک مراجعه فرمایید.

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.