لوله فولادی

لوله های فولادی در حقیقت از فولاد تولید شده اند و یکی از لوله های صنعتی محسوب می شوند و در صنایع گوناگون به خصوص برای اکثر اتصالات استفاده می شوند. لوله فولادی از فولاد کربنی و فولاد آلیاژ تولید می شود. لوله هایی که از فولاد کربنی ساخته می شوند معولا ویژه انتقال نفت و گاز هستند. لوله های فولاد آلیاژی برای سیالات خورنده و نیز دماها و فشارهای بالا استفاده می شوند.

گروه راد صنعت روشاک با تجربه بالای خود در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات ساختمانی از جمله لوله فولادی فعالیت می کند. در صورتی که در این زمینه به مشاوره نیاز داشتید می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید و یا از طریق شماره واتس آپ پیام بفرستید. همکاران ما شما را راهنمایی می کنند. برای سفارش محصول نیز می توانید سفارش خود را از طریق فرم ثبت سفارش برای ما ارسال کنید.

گروه راد صنعت روشاک نمایندگی و عاملیت فروش انواع لوله و اتصالات از جمله لوله فولادی (فلزی) می باشد.

شماره ثابت: 02144095947

انواع لوله های فولادی

قیمت آنلاین لوله مانیسمان در گروه راد صنعت روشاک

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان یکی از انواع لوله های فلزی می باشد که در انتقال مواد مختلفی مانند آب، گاز، ضایعات، هوا و … کاربرد های فراوانی دارد. به دلیل اینکه این نوع لوله سطح یکتواختی دارد و در فرایند ساخت جوش به کار نرفته است به آن لوله بدون درز نیز گفته میشود.

مشاهده صفحه

لوله گالوانیزه

کاملاً بدیهی است که تأمین آب، گاز و سایر سیالات برای منازل مسکونی و ساختمان های تجاری و اداری نیاز به لوله کشی با کیفیت بالایی دارد. دو نوع متداول لوله فولادی که برای انتقال آب و گاز استفاده می شود، لوله سیاه و لوله گالوانیزه است.  این نوع از لوله یکی از با کیفیت ترین لوله های موجود در بازار است که البته همین موضوع در قیمت آن نیز تاثیر گذار است.

مشاهده صفحه

قیمت آنلاین لوله گالوانیزه در گروه روشاک
به روز ترین قیمت لوله سیاه

لوله سیاه

لوله‌ سیاه از انواع لوله‌ صنعتی هستند که درواقع شاخه‌ای از صنعت فولاد کشور به‌حساب می‌آیند. این لوله‌ها با کیفیت بالایی ساخته و درنهایت تست می‌شوند. لوله درزدار امروزه به یکی از پرطرفدارترین محصولات فولادی برای لوله‌کشی و انتقال انواع گاز، مایعات و محصولات پتروشیمی‌ها به ‌کار گرفته می‌شوند.

مشاهده صفحه

سوالات متداول

کاربرد این لوله ها غالبا در تاسیسات حرارت مرکزی، تهویه استاندارد، هدایت نفت و روغن در فشارهای پایین می باشد.

لوله های درزدار معمولا به جوشکاری احتیاج دارند و به نوعی باید گردش برق با فرکانس بالا در آنها وجود داشته باشد اما در لوله های بدون درز تقریبا می توان گفت این پروسه وجود ندارد.

 از جمله لوله های فولادی که در تاسیسات ساختمان کاربرد دارند می توان به لوله های گالوانیزه، لوله های سیاه، لوله های مانیسمان اشاره کرد. سایر لوله های فلزی: مسی، استیل، سربی، آلومینیومی، برنجی، روی، آهن کارکرده می باشند.

گروه روشاک با سابقه فعالیت طولانی مدت در این زمینه امکان خرید راحت تر را از طریق فروش آنلاین و امکان بررسی و مقایسه محصولات به صورت جامع را برای شما فراهم کرده است. نحوه ارسال محصولات نیز به صورت رایگان می باشد.

برای مشاوره جهت خرید بهترین لوله مناسب برای ساختمان خود و یا استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

شماره ثابت: 02144095947

انواع لوله های چدنی

  • لوله داکتیل

لوله داکتیل لوله ای از جنس چدن ریخته گری می باشد و بر اساس زمینه مصرفی آن ها، انواع و میزان آلیاژ، ظاهر و اندازه لوله و مدل اتصالاتشان با هم فرق دارند و معمولا در سیستم لوله کشی فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها غالبا در سه مدل یک سمت توپی، دوسمت توپی و دو سر تخت ساخته و عرضه می شوند.

لوله چدن خاکستری

  • لوله چدن خاکستری

لوله چدن خاکستری در مقایسه با لوله داکتیل جداره قطوری دارد. دقت داشته باشید که میزان خوردگی لوله های چدن خاکستری مانند لوله داکتیل و گالوانیزه است اما نسبت به لوله فولادی کمتر است.

لوله های فولادی

کلیه لوله های فلزی در برابر فشارهای زیاد توان تحملشان بالاست و استفاده از آن ها به دلیل کشیده بودن طول شاخه ها راحت است اما به خاطر اینکه فاقد کاور خارجی هستند احتمال خوردگی آن ها بیشتر است.

کاربرد لوله فولادی غالبا در تاسیسات حرارت مرکزی، تهویه استاندارد، هدایت نفت و روغن در فشارهای پایین می باشد.

لوله های فلزی در مجموع در دو گروه درزدار و بدون درز قرار می گیرند، دقت داشته باشید که لوله های درزدار معمولا به جوشکاری احتیاج دارند و به نوعی باید گردش برق با فرکانس بالا در آنها وجود داشته باشد اما در لوله های بدون درز تقریبا می توان گفت این پروسه وجود ندارد. لوله های صنعتی یکی انواع لوله های درزدار هستند.

انواع لوله فولادی

لوله های فولادی که در تاسیسات ساختمان نیز کاربرد دارند، غالبا در سه دسته قرار می گیرند:

لوله های گالوانیزه

لوله های سیاه

لوله های مانیسمان

لوله های گالوانیزه

منظور از گالوانیزه چیست؟

به منظور پیشگیری از خوردگی و صدمه دیدن آلیاژ ها، پیشگیری از زنگ زدن توسط فرایند گالوانیزاسیون، روکشی از ترکیب فلز روی و آهن را بر روی این نوع آلیاژ های حساس می کشند.

اگر لوله های گالوانیزه آب سرد و گرم مورد استفاده در هر محیط آزادی به دور از نم، با یک سطح نوار زیرسازه به دور لوله یا حتی رنگ زیرسازه مشکی اجرا شوند، عمر آن ها افزایش پیدا می کند. واضح است اجرای عایق صحیح و استاندارد دور همه لوله های آب گرم مصرفی باعث کاهش قابل توجه خسارت های حرارتی لوله آب گرم می شود. گروه روشاک در زمینه انواع لوله گالوانیزه نیز فعالیت میکند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه قیمت لوله گالوانیزه مراجعه کنید.

انواع لوله های گالوانیزه

لوله گالوانیزه در دو نوع لوله فولادی گالوانیزه و یا لوله آهنی گالوانیزه تولید و عرضه می شوند که اگرچه این دو نوع لوله به اسم لوله های آهنی سفید نیز شناخته می شوند و تفاوت زیادی بین این دو مدل لوله وجود ندارد.

لوله آهنی گالوانیزه

این لوله ها رنگی متمایل به خاکستری دارند و غالبا به دو صورت سبک و متوسط ساخته و عرضه می شوند. این لوله ها از آهن سفید نورد شده تولید می شوند. لوله فولادی آهنی در مقایسه با مدل فولادی سنگین تر و کدر تر است.

لوله آهنی گالوانیزه نسبت به مدل فولادی در مقابل اسید مقاومت بیشتری دارد و در حقیقت هر نوع اسیدی که باعث آسیب رسیدن به چدن می شود برای لوله فولادی گالوانیزه نیز ضرر دارد اما برای لوله گالوانیزه آهنی خیر.

لوله های فلزی گالوانیزه

لوله های گالوانیزه که یکی از اساسی ترین انواع لوله های فلزی هستند رنگی نقره ای دارند و غالبا به منظور لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی در ساختمان ها کارایی دارند. لوله های فولادی گالوانیزه از قابلیت آبرسانی بهرمند هستند. لوله های گالوانیزه ۶ متر طول دارند. اتصالاتی که برای آن مورد استفاده قرار می گیرد قفل ، کمربند و برشن است. این لوله ها از طریق دنده پیچی به هم متصل شده و با مواد مناسب آب بندی می شوند.

در لوله کشی فولادی گالوانیزه براساس قوانین ملی ساختمان از قطر ۴ اینچ به بالا دیگر اتصال دنده ای مناسب نیست و فقط باید از اتصالات فلنجی استفاده شود.

 این لوله ها علاوه برا راه اندازی تهویه مطبوع، در تخلیه فاضلاب سرویس بهداشتی هم مورد استفاده قرار می گیرند. جنس این لوله ها از فولاد نرم است.

لوله های سیاه فولادی

لوله های سیاه فلزی که به طور سنتی غالبا در  لوله و اتصالات خانگی و سیستم های سرمایشی و گرمایشی استفاده می شوند اگر دور از نم و در فضای آزادی به همراه دو لایه کاور ضد زنگ به کاربرده شوند، ماندگاری و دوام خوبی خواهند داشت. لوله های فولادی سیاه برای پیشگیری از آسیب های حرارتی باید توسط عایق های مناسب کاملا ایزوله شوند. عوامل متعددی برروی قیمت لوله سیاه تاثیر گذارند، برای کسب اطلاع از این عوامل به صفحه قیمت لوله سیاه مراجعه کنید.

لوله های مانیسمان

لوله های مانیسمان فولادی

یکی از لوله های فلزی بدون درز، لوله مانیسمان است، این لوله قطر زیادی دارد و بدنه آن بسیار مستحکم است. به همین خاطر می تواند فشار بالا و نیروهای فیزیکی را تحمل کند و غالبا در لوله کشی های صنعتی، گاز خانگی و ساختمان ها استفاده می شوند. از این لوله ها صرفا با استفاده از اتصالات مانیسمان و به صورت جوشی مثل جوش دو سمت زانو به لوله به کار گرفته می شوند.

یکی از سرشناس ترین لوله های مانیسمان، به آتش خور شناخته می شود، در جریان هستیم که برای انتقال نفت و گاز معمولا هزینه های هنگفتی متحمل می شویم، درضمن شیوه هایی وجود دارد که هر کدام هزینه های زیادی را شامل می شود و امنیت کار را تضمین می کند، بهترین شیوه برای جابجایی نفت و گاز به کارگیری لوله مانیسمان آتشخور می باشد که باعث شده جابجایی با کمترین هزینه و بیشترین امنیت انجام شود.

لوله های مانیسمان از مواد استیل، کربن و فولاد در ابعاد و سایز های مختلف تولید می شوند. لوله های مانیسمان در انواع متنوعی نیز تولید و عرضه می شوند برای اطلاع از انواع و قیمت این لوله ها به صفحه قیمت لوله مانیسمان مراجعه کنید.

لوله استیل

لوله های استیل فولادی

فلزی که از آهن و تقریبا دو درصد کربن تولید شده باشد، استیل نامیده می شود. مقدار کربن موجود در استیل، پایداری، سختی یا شکننده بودن آن را مشخص می کند. به اصطلاح میزان کربن موجود در فلز های فولادی، قابلیت های فیزیکی آن ها را بیان می کند. متریال اولیه در تولید انواع لوله استیل، ماده استیل است.

یکی از متداول ترین امکانات قابل نصب در تأسیسات خانگی و صنعتی، انواع لوله های استیل هستند. مقاومت بالا در برابر خوردگی، سطح صاف و نرم، براق، مقاومت حرارتی بالا، شاخصه بازیافت و ماندگاری و طول عمر بالا، اساسی ترین ویژگی های انواع لوله استیل به شمار می آیند. لوله های استیل همچنین در تأسیسات حساس جابجایی نفت و گاز در پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ترکیب دیگر عناصر با آهن، باعث بیشتر و بهتر شدن قابلیت های لوله استیل می شود.

لوله استیل را در قالب یک راه فلزی توخالی به منظور انتقال سیالات و مواد جامد پودری شکل در صنایع استفاده می کنند.

لوله مسی

لوله های مسی فولادی

در تاسیسات آب و فاضلاب ، سوخت رسانی، حمل مواد شیمیایی، انتقال روغن موتور در هواپیما و … لوله مسی کاربرد دارد اما از آنجایی که مس قیمت بالایی دارد چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد. بهتر است در جریان باشید که مس دارای خاصیت انتقال حرارت خوبی است.

انواع لوله فلزی

سایر لوله های فلزی

  • سربی
  • آلومینیومی
  • برنجی
  • روی
  • آهن کارکرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.