لیست قیمت لوله گالوانیزه سرد
لیست قیمت لوله گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد

لوله‌های گالوانیزه به وسیله دنده و پیچ به هم متصل شده و به روش‌های مختلف آبکاری می‌شوند. روش گالوانیزاسیون، لوله‌های گالوانیزه را به دو دسته سرد و گرم تبدیل کرده است. در این صفحه به بررسی لوله گالوانیزه سرد میپردازیم. در ادامه جدولی با مشخصات فنی انواع لوله گالوانیزه سرد قرار داده ایم. برای سفارش، خرید و یا استعلام قیمت لوله گالوانیزه سرد با ما تماس بگیرید.

لیست محصولات لوله گالوانیزه سرد

نام قطر خارجی طول شاخه ضخامت وزن هر شاخه ثبت سفارش
لوله برق گالوانیزه سرد PG13.5 ۲۰٫۴ ۳ ۱ ۰٫۴۷۳ هر متر سفارش دهید
لوله برق گالوانیزه سردPG11 ۱۸٫۶ ۳ ۱ ۰٫۴۲۳ هر متر تماس بگیرید
PG16 ۲۲٫۵ ۳ ۱ ۰٫۵۲۳ هر متر سفارش دهید
PG21 ۲۸٫۳ ۳ ۱ ۰٫۶۷۲ هر متر تماس بگیرید
PG29 ۳۷ ۳ ۱ ۰٫۸۹۷ هر متر سفارش دهید
PG36 ۴۷ ۳ ۱٫۵-۲٫۲۵ ۱٫۱۷۸ هر متر تماس بگیرید
PG42 ۵۴ ۳ ۱٫۵-۲٫۲۵ ۱٫۳۲ هر متر سفارش دهید
PG48 ۵۹٫۳ ۳ ۱٫۵-۲٫۲۵ ۱٫۴۷ هر متر تماس بگیرید
لوله گالوانیزه قزوین ۲۱٫۳ ۶ ۲ ۸ سفارش دهید
لوله گالوانیزه قزوین ۳۳٫۴ ۶ ۲ ۱۰٫۲ تماس بگیرید
لوله گالوانیزه قزوین ۳۳٫۴ ۶ ۲٫۵ ۱۳٫۵ سفارش دهید
لوله گالوانیزه قزوین ۲۱٫۳ ۶ ۳ ۱۰٫۷ تماس بگیرید

جهت خرید و یا استعلام قیمت لوله گالوانیزه سرد با ما تماس بگیرید

لوله گالوانیزه سرد چیست؟

روشی که در گالوانیزاسیون لوله‌های گالوانیزه سرد استفاده می‌شود آن را از نوع گرم متمایز می‌کند. در این روش نمک روی در داخل یک محلول آبی الکترولیز شده و لوله‌های آهنی و یا فولادی در داخل آن‌ها قرار می‌گیرند و موجب روی اندود شدن لوله‌ها می‌شود. در این روش ضخامت کم‌تری از روی در مقایسه با روش گرم بر روی لوله قرار خواهد گرفت و به همین دلیل میزان آسیب‌پذیری این لوله‌ها بیشتر خواهد بود و حتی با کشیدن یک شیء تیز ممکن است لایه روی این لوله از بین برود.

لوله گالوانیزه سرد چه کاربردهایی دارد؟

از لوله‌های گالوانیزه سرد نمی‌توان در ساختمان سازی استفاده کرد اما با این حال کاربردهای گسترده‌ای برای آن‌ها وجود دارد. این لوله‌ها هزینه‌ی کمتری نسبت به انواع گرم دارند و به همین دلیل در راه‌اندازی مکانی مانند گلخانه می‌توانند به‌صرفه‌تر باشند. عمر این لوله‌ها در چنین مکانی با سطح رطوبت بالا حدود ۵ تا ۷ سال است. به طور کلی کاربرد لوله انتقال است و از این لوله‌ها نیز در انتقال سیالاتی مانند آب و گاز می‌توان استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای لوله گالوانیزه سرد، عبور دادن کابل‌های برق از درون آن برای رعایت نکات استاندارد و ایمنی است. از دیگر کاربردهای لوله گالوانیزه سرد می‌توان به مصارف آن در فنس‌کشی باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نیز اشاره کرد.

نحوه تشخیص لوله گالوانیزه سرد با گرم

تفاوت اصلی در لوله‌های گالوانیزه سرد و گرم در نوع آبکاری این لوله‌ها است. همین نوع آبکاری موجب ایجاد تفاوت‌هایی در ظاهر و ساختار لوله‌های گالوانیزه سرد و گرم شده است که می‌توان با توجه به آن‌ها نوع لوله را تشخیص داد. این شناسایی، کار دشوار و پیچیده‌ای نیست و فقط باید به فاکتورهای زیر توجه کرد:

  • دوام: دوام و ماندگاری لوله‌های گالوانیزه گرم بیشتر از انواع سرد آن است. نوع سرد لوله‌های گالوانیزه زودتر فرسوده و مورد زنگ‌زدگی قرار می‌گیرد.
  • ضخامت لایه: ضخامت لایه روی، در لوله‌های گالوانیزه سرد کم‌تر از نوع گرم است ولی با این حال پوشش لوله‌های سرد ظاهر یک‌نواخت‌تر و بهتری دارد.
  • ساختار پوشش: پوشش لوله‌های گالوانیزه گرم کدر و مات است و در مقال لوله گالوانیزه سرد پوششی براق و درخشان دارد.

شرکت‌های تولیدی لوله گالوانیزه سرد

از جمله شرکت‌های پیشگام در تولید لوله‌های گالوانیزه به خصوص نوع سرد آن می‌توان از شرکت‌های زیر نام برد:

  • کارخانه لوله سپنتا

این شرکت در سال ۱۳۳۹ تاسیس شده است. تولیدات این شرکت دایره‌ای گسترده از انواع محصولات لوله‌ای را شامل می‌شود از جمله انواع لوله گالوانیزه در قطرهای مختلف، قوطی و پروفیل. این شرکت دارای بالاترین استاندارد‌ها و تاییدیه‌های شرکت ملی گاز است.

  • گروه صنعتی درپاد تبریز

این شرکت در سال ۱۳۸۰ تاسیس و در همین مدت کوتاه توانسته است انواع گواهی‌نامه و استانداردهای لازم را کسب کند. این شرکت در زمینه تولید انواع ورق و لوله‌های گالوانیزه، قوطی و میلگرد فعالیت می‌کند.

از دیگر شرکت‌های تولیدکننده لوله‌های گالوانیزه می‌توان به شرکت‌های زیر هم اشاره کرد که همگی خوش‌سابقه و دارای بالاترین استاندارها هستند:

  • گروه صنعتی تولیدی سپاهان
  • شرکت ساوه
  • گروه تولید بنیاد برق

قیمت لوله گالوانیزه سرد

قیمت لوله گالوانیزه سرد به عوامل مختلفی از قبیل قطر لوله، سایز، ضخامت، فولادی و یا آهنی بودن، نوع روکش و برند آن بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان یک قیمت واحد و مشخصی را برای لوله‌های گالوانیزه سرد تعیین و اعلام کرد و باید بعد از مشخص کردن نوع لوله‌ای که ممکن است به آن نیاز داشته باشید و تعیین ویژگی‌های لازم آن قیمت لوله استعلام گرفته شود.

خرید و فروش لوله گالوانیزه سرد

برای خرید و فروش انواع لوله گالوانیزه راه‌های متعددی وجود دارد. امروزه این عملیات به صورت آنلاین بدون هیچ دردسری قابل انجام است. از دیگر راه‌های آن مراجعه حضوری به بازار آهن است که البته در خرید و فروش لوله‌های گالوانیزه توجه به چند نکته از اهمیت برخوردار است. نکاتی که باید در خرید لوله گالوانیزه رعایت کنید در واقع نحوه درست انتخاب با توجه به نوع مصرفتان است و برای این منظور بهتر است موارد زیر را بدانید:

  • هزینه ‌کمتر: هزینه تهیه لوله‌های گالوانیزه سرد نسبت به سایر لوله‌ها، پایین‌تر بوده و می‌تواند برای افتتاح یک گلخانه و یا ایجاد امنیت سیم‌های برق بسیار مناسب‌تر باشد.
  • لوله‌های گالوانیزه قابل‌بازیافت هستند: این مورد برای کسانی که به محیط زیست علاقه‌مندند و به آن احترام می‌گذارند می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
  • مزایا: لوله‌های گالوانیزه تا حد زیادی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم هستند.
  • نوع کاربرد: با توجه به نوع کاربرد لوله‌های گالوانیزه در انواع مختلف با ضخامت و قطر متفاوت تولید می‌شوند که باید با توجه به کاربرد آن انتخاب شوند.
  • نوع اتصال: لوله‌های گالوانیزه را نمی‌توان با جوش دادن به هم متصل کرد؛ چرا که موجب مسمومیت محیطی و تنفسی خواهد شد. اتصال این لوله‌ها با انواع بست و پیچ صورت می‌گیرد.

برای خرید انواع لوله و اتصالات به لینک درج شده مراجعه فرمایید.

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

سوالات متداول در خرید و فروش لوله گالوانیزه سرد

در این صورت لوله در برابر اکسیژن و رطوبت بسیار آسیب‌پذیر شده و ممکن است به زودی زنگ زده و فرسوده شود.

لوله‌های گالوانیزه به صورت لوله‌های درزدار هستند و در واقع ورق‌هایی هستند که به هم جوش خورده و تبدیل به لوله شده‌اند اما لوله‌های مانیسان نوع بدون درز لوله گالوانیزه هستند که از شمش فولاد تولید می‌شوند.

با درج امتیاز و قرار دادن نظرات و پیشنهادات خود در قسمت کامنت ها ما را در بهبود خدماتمان یاری کنید.

4.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.