فروش و قیمت لوله تک لایه آذین
فروش و لیست قیمت لوله تک لایه آذین

لوله تک لایه آذین

در حال حاضر می‌توان لوله‌های تک لایه را یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در تاسیسات ساختمانی قلمداد کرد. این لوله‌ها با نام‌های لوله پلی پروپیلن، لوله تک لایه PP، لوله سفید و لوله سبز نیز شناخته می‌شوند. لوله تک لایه آذین با هدف انتقال آب برای مصارف خانگی استفاده می‌شود. این لوله‌ها چون دوام و ماندگاری بالایی داشته و نسبت به سایر نمونه‌ها کمتر دچار پوسیدگی یا خرابی می‌شوند، افراد زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. برای خرید آنلاین و یا استعلام قیمت لوله تک لایه آذین از گروه روشاک با شماره درج شده تماس بگیرید و یا از طریق واتس آپ پیام ارسال فرمایید. 

لیست محصولات لوله تک لایه آذین

شماره نام سایز (اینچ) ثبت سفارش
۱ لوله تک لایه آذین ۲۰ (۱۰۰۰۸) سفارش دهید
۲ لوله تک لایه آذین ۲۵ (۱۰۰۱۰) تماس بگیرید
۳ لوله تک لایه آذین ۳۲ (۱۰۰۱۲۰) سفارش دهید
۴ لوله تک لایه آذین ۴۰ (۱۰۰۱۴) تماس بگیرید
۵ لوله تک لایه آذین ۵۰ (۱۰۰۱۶) سفارش دهید
۶ لوله تک لایه آذین ۶۳ (۱۰۰۱۸) تماس بگیرید
۷ لوله تک لایه آذین ۷۵ (۱۰۰۲۰) سفارش دهید
۸ لوله تک لایه آذین ۹۰ (۱۰۰۲۲) تماس بگیرید
۹ لوله تک لایه آذین ۱۱۰ (۱۰۰۲۴) سفارش دهید
۱۰ لوله تک لایه آذین ۱۲۵ (۱۰۰۲۶) تماس بگیرید

معرفی شرکت آذین لوله

معرفی شرکت لوله تک لایه آذین

شرکت لوله تک لایه آذین یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولیدات محصولات لوله‌کشی است. کارخانه آذین توانسته با ارائه محصولاتی باکیفیت نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد و از همان ابتدای کار توانست قدم‌هایی منطقی و حساب‌شده‌ای بردارد که حالا نتیجه آن برای ما قابل مشاهده است. این شرکت از مواد پلیمری (معروف به پلی پروپیلن) در ساخت لوله‌ها استفاده می‌کند. می‌توان این پلیمر را بهترین ماده برای استفاده در ساخت لوله‌های انتقال در نظر گرفت. نصب و لوله‌کشی ساختمان در تاسیسات ساختمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. از همین رو شرکت آذین با ارائه کیفیت بسیار بالا، تجربه‌ای خوب را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورد.

تکنولوژی در دهه‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته و توسعه در زمینه‌های مختلف روز به روز در حال گسترش است. یکی از زمینه‌هایی که در این سال‌ها دست‌خوش تغییراتی شده‌اند، ساخت لوله‌ها هستند. امروزه پیشرفت صنعت لوله‌سازی موجب شده که استفاده از لوله‌های فلزی کمتر و کمتر شود. در واقع این اتفاق به لطف ورود لوله‌های تک لایه افتاده است.

مزایا و معایب لوله تک لایه آذین

مزایای و معایب لوله تک لایه آذین

گرچه این لوله‌ها با مقاومت‌های مختلفی راهی بازار می‌شوند، اما عموم آن‌ها ساختاری مقاوم دارند. لوله تک لایه آذین از ساختار مولکولی ویژه‌ای برخوردار است. این ساختار در برابر اسید، دمای بسیار پایین و حرارت خیلی زیاد این لوله‌ها را مقاوم کرده است. دلیل اصلی جایگزین شدن لوله تک لایه به جای لوله‌های فلزی نیز همین است. علاوه بر این، لوله تک لایه آذین از موادی ساخته شده که مانع عبور نور می‌شوند. از همین رو میکروارگانیسم‌ها نمی‌توانند درون این لوله‌ها رشد کنند. در نتیجه آب درون این نوع از لوله‌ها همیشه تمیز و بهداشتی است. در ادامه به صورت لیست‌وار به مزایای قابل توجه لوله تک لایه آذین اشاره می‌کنیم:

  • مقاومت در برابر پوسیدگی داخلی و خارجی
  • مقاومت در برابر آسیدها، باز‌ها و سایر مواد شیمیایی
  • مقاومت در برابر فرسایش
  • مقاومت در برابر ضربه و فشار
  • عایق الکتریکی و حرارتی
  • فشار مناسب به دلیل صیقلی بودن داخل لوله
  • ظاهر شفاف و زیبا
  • نصب سریع و راحت
  • انتقال صدای ناچیز
  • نفوذ ناپذیر بودن نسبت به نور
  • عدم ایجاد رسوب

مدل‌های برخی از این لوله‌ها نسبت به نفوذ نور و اکسیژن مقاوم نیستند. این موضوع باعث می‌شود جلبک‌ها در درون لوله رشد کنند. در نتیجه مزه و بوی آب تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برای جلوگیری از چنین پیامدهایی باید لوله‌ها را در پوششی از مصالح ساختمانی قرار دهید. این کار مانع از نفوذ نور و اکسیژن به درون لوله تک لایه می‌شود. این لوله‌ها در برابر نور مستقیم خورشید و اشعه UV مقاوم نیستند. از همین رو ممکن است پس از مدتی طولانی، ساختار شیمیایی آن‌ها به هم ریخته و مشکل ایجاد کنند. برای جلوگیری از این اتفاق نیز می‌توانید از مصالح ساحتمانی به عنوان پوششی برای این لوله‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، قرار دادن لوله تک لایه آذین در جایی که سایه باشد هم در این امر به شما کمک می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، لوله تک لایه آذین برخلاف سایر لوله‌ها از جنس فلز نیستند. این موضوع روی انبساط طولی آن‌ها تاثیر گذاشته است. در نتیجه بهتر است این لوله‌ها را به دیوار محکم کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را در زیر لایه‌ای از سیمان قرار دهید.

کاربرد لوله تک لایه آذین

کاربرد لوله تک لایه آذین

لوله سفید آذین به دلیل مزایایی که دارد و ما قبلا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کاربرد این لوله‌ها را بیشتر کرده، مقاومت آن‌ها در برابر مواد شیمیایی و اسیدها بوده است. صیقلی بودن سطح داخلی و عدم ایجاد رسوب، کمک کرده که لوله تک لایه آذین در انتقال آب بسیار مفید باشد. می‌توان گفت کاربرد اصلی این لوله‌ها در انتقال آب سرد و گرم در ساختمان‌ها و سیستم تهویه مطبوع است. با این حال از این لوله‌ها می‌توان در صنایع دیگر نیز استفاده کرد. در ادامه شاهد لیستی خواهید بود که نشان می‌دهد لوله تک لایه آذین در کدام صنایع کاربرد دارند:

  • صنایع کشتی‌رانی
  • خطوط هوایی
  • تاسیسات هتل‌ها
  • ساخت و سازهای ساختمانی
  • لوله‌کشی حرارتی
  • صنایع غذایی
  • تاسیسات بیمارستان‌ها
  • صنایع دارویی

انواع لوله تک لایه

انواع

در حال حاضر لوله تک لایه در سه نوع تولید می‌شود؛ لوله تک لایه PP، لوله تک لایه PPRC 3 و لوله تک لایه پکس (PEX). اگر بخواهیم از نظر برند آن‌ها را دسته‌بندی کنیم، باید آن‌ها را در گروه‌های لوله تک لایه آذین، لوله تک لایه ۲۰ اتمسفر صبا و لوله سفید قرار دهیم. در حال حاضر لوله تک لایه آذین محبوبیت و کاربرد بسیار زیادی دارد. دلیل استقبال عمومی از این لوله‌ها نیز به دلیل کیفیت ساختی است که شرکت آذین ارائه می‌دهد. آن‌ها از نوع استاندارد و باکیفیت پلیمر در ساخت لوله‌ها استفاده می‌کنند. همان‌طور که قبلا هم گفتیم، مقاومت در برابر دمای بالا و پایین و سایر ویژگی‌های مثبت این لوله‌ها، آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای انتقال آب تبدیل می‌کند.

پیش از این لوله‌های آذین در دو رنگ‌ تولید می‌شدند. رنگ سفید و سبز، دو مدل از این لوله‌ها بودند که مدل سفید رنگ آن محبوبیت زیادی پیدا کرد و کاربرد بیشتری داشت. پس از مدتی با آزمایشات و بررسی‌های صورت گرفته روی لوله‌های سبز، مشخص شد که این لوله‌ها کیفیت آب آشامیدنی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در نتیجه شرکت آذین دیگر به این لوله‌ها بهایی نداد و همه تمرکز خود را روی تولید لوله‌های سفید گذاشت. قابل ذکر است که لوله تک لایه آذین از نظر هزینه‌ها نیز مقرون به صرفه‌تر است. در واقع شرکت آذین محصولاتی را تولید کرده که بتوانند در عین ارزان بودن، بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهند.

لوله تک لایه ۲۰ اتمسفر صبا PPRC 3

لوله تک لایه صبا به دلیل وزن مولکولی بالایش شناخته می‌شود. دلیل آن نیز چیزی نیست جز استفاده از مواد اولیه راندوم کوپلیمر تیپ ۳ (PPRC) در ساخت آن‌ها. این لوله‌ها می‌توانند به خوبی حرارت را حفظ کنند. همچنین پایین بودن شاخص جریان مذاب نیز از دیگر ویژگی‌های این لوله‌ها بوده که موجب انعطاف‌پذیری خوب آن‌ها می‌شود. به این دلیل که لوله تک لایه ۲۰ اتمسفر صبا PPRC 3 می‌تواند فشار آب گرم و سرد را به خوبی تحمل کنید، در تاسیسات ساختمانی کاربرد خوبی دارد. علاوه بر این، طعم، رنگ و بوی آب تحت تاثیر این لوله‌ها قرار نمی‌گیرند.

لوله تک لایه پکس (PEX)

این لوله‌ها در لوله‌کشی بهداشتی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. مواد پکس در ساخت این لوله‌ها به کار رفته‌اند و که نوعی پلی اتیلن کراسلینک شده یا شبکه‌ای شده محسوب می‌شوند. این مواد موجب مقاومت لوله تک لایه پکس دربرابر حرارت و مواد شیمیایی می‌شوند. از دیگر مزایای این لوله‌ها می‌توان به مقاومت در برابر حلال‌ها، بهینه‌سازی مصرف انرژی، ضربه‌پذیری بالا، نصب آسان و سریع، جلوگیری از ایجاد رسوب، کاهش هزینه‌ها مصرفی، کاهش تعداد اتصالات و مقاومت در برابر پوسیدگی اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت لوله تک لایه آذین

عوامل موثر بر قیمت لوله تک لایه آذین

قیمت لوله تک لایه آذین به استانداردهایی که در فرآیند ساخت برای آن در نظر گرفته شده است بستگی دارد. می‌توان گفت این لوله نسبت به نمونه‌هایی با کیفیت ساخت درجه دو یا درجه سه، گران‌تر هستند. اما باید توجه کنید که کیفیت ساخت لوله تک لایه آذین بسیار بالاتر بوده و در انتقال آب گرم و سرد در تاسیسات ساختمان عملکرد فوق‌العاده خوبی دارند. از همین رو محبوبیت این لوله‌ها هر روز رو به افزایش است. ویژگی‌هایی نظیر ابعاد، کیفیت ساخت، نوع برند و مواد اولیه به کار رفته در تعیین قیمت لوله تک لایه آذین موثر هستند. این لوله‌ها به صورت متری قیمت‌گذاری می‌شوند و متراژ و اندازه لوله در این بحث حرف اول را می‌زند.

نکات مهم در هنگام خرید

جنس لوله‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند و باید در حین خریدن آن به آن توجه کنید. این روز‌ها لوله‌هایی از جنس پلیمر هستند، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا ویژگی‌هایی دارند که کاربردشان را ارتقا می‌دهد. این نوع لوله‌ها به خوبی مقاوم هستند و به راحتی زنگ نمی‌زنند. از همین رو می‌توان آن‌ها را برای استفاده‌های طولانی مدت مدنظر قرار داد. قیمت نیز در هنگام خرید مهم است. البته باید بدانید که مواردی نظیر لوله تک لایه آذین هرچند قیمت نسبتا بالایی دارد، اما کیفیت بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. پس خریدن لوله‌های ارزان قیمت همیشه انتخاب درستی نیست.

زمان تحویل و انتقال نیز در خرید لوله‌ها حائز اهمیت هستند. شما باید فروشنده‌ای را پیدا کنید که خوش‌قول بوده و بتواند تولیدات را به موقع در اختیار شما قرار دهد. همچنین برای انتقال نیز باید وسایل مورد نیاز را تهیه کنید تا لوله‌ها را در کمترین زمان ممکن انتقال دهید.

با درج امتیاز و قرار دادن نظرات و پیشنهادات خود در قسمت کامنت ها ما را در بهبود خدماتمان یاری کنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

فرم سفارش

  • انواع فایل های مجاز : pdf, jpg, xlsx, حداکثر اندازه فایل: 20 MB.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.