تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین

تفاوت بین لوله گالوانیزه سبک و سنگین در گروه راد صنعت روشاک

گروه راد صنعت روشاک در زمینه فروش انواع لوله و اتصالات ساختمانی فعالیت دارد.
برای خرید، استعلام قیمت و یا مشاوره تخصصی در زمینه انواع لوله های گالوانیزه با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۳۱۹۱۰۰۹۱۵۱ فرم سفارش محصول

اطلاعاتی در رابطه ‌با تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از صنایع از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا به منظور بهبود کیفیت‌ استفاده می‌کنند. گالوانیزاسیون لوله‌های ساختمانی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که درنهایت به سبکی و مقاومت بالای این محصولات منجر می‌شود. اگر نگاهی به بازار این لوله‌ها بیندازید، انواع گالوانیزاسیون سبک و سنگین را مشاهده می‌کنید. برای اطلاع از تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین بهتر است کمی با این لوله‌ها آشنا شوید.

برای اطلاع از نحوه گالوانیزاسیون کردن لوله ها به صفحه لوله گالوانیزه مراجعه فرمایید.

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین از کجا نشأت می‌گیرد؟

در نگاه اول جالب است بدانید منظور از گالوانیزه سبک یا سنگین چیست و چرا این لوله‌ها به این شیوه دسته‌بندی می‌شوند؟!

این لوله‌ها از نظر وزن، اندازه، ضخامت و ابعاد بسیار متفاوت هستند و همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، لوله گالوانیزه سنگین ضخامت و وزن بیشتری دارد؛ چراکه از فلز روی بیشتری برای پوشش‌دهی آن‌ها استفاده می‌شود. به همین علت تمام ویژگی‌هایی که به علت وجود روی و پوشش گالوانیزه در این لوله‌ها حاصل می‌شود، در انواع گالوانیزه سنگین بیشتر مشهود است.

لوله گالوانیزه سبک و سنگین از نظر قیمت و کاربرد چه تفاوتی باهم دارند

تفاوت از نظر قیمت و کاربرد

تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین از نظر قیمتی کاملا بدیهی است؛ چراکه از اندازه، ابعاد و ضخامت‌های کاملا متفاوتی برخوردار هستند. به همین علت می‌توان گفت گالوانیزه سنگین که در ابعاد بزرگ‌تری تولید می‌شود، نسبت به نوع دیگر گران‌تر است.

جالب است بدانید لوله گالوانیزه سبک بسیار پرمصرف است و در صنایع بسیاری به کار گرفته می‌شود. این لوله‌ها در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و ساخت‌وسازهای بسیار قابل استفاده خواهند بود. با این حال ماندگاری و مقاومت لوله گالوانیزه سنگین بیشتر است و به همین علت برای مواردی که نیاز به ماندگاری بالاست، کارآیی دارد.

برای اطلاعات بیشتر مراجعه به صفحه لوله گالوانیزه سبک

لوله‌های گالوانیزه سنگین به علت ضخامت و مقاومت بالا حتی در محیط‌های مرطوب و اسیدی نیز دوام می‌آورند. به همین علت از آن‌ها برای کاربردهای طولانی‌مدت و زیرساخت‌های شهری مانند لوله‌کشی فاضلاب استفاده می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر مراجعه به صفحه لوله گالوانیزه سنگین

آیا لوله‌های گالوانیزه سبک و سنگین از نظر ساخت متفاوت است؟

گفتنی است شیوه ساخت این لوله‌های کاربردی تقریبا یکسان است و بیشتر تفاوت‌ها در مقادیری است که برای پوشش‌دهی این لوله‌ها در نظر گرفته می‌شود. به‌عنوان مثال لوله‌ گالوانیزه سبک از لایه‌های روی کمتری برخوردار است؛ این درحالی است که انواع دیگر سنگین لوله‌ها با لایه‌های بیشتری پوشیده می‌شوند.

همچنین از آنجایی‌که این لوله‌ها برای مواردی نظیر ساختمان‌سازی و ساخت‌وسازهای کلان به کار گرفته می‌شوند، در ابعاد و اندازه‌های بزرگی طراحی و ساخته می‌شوند که برآورده‌کننده تمامی این نیازهاست. اما در خصوص لوله‌های سبک معمولا آن‌ها را در ابعاد و اندازه‌های کوچک‌تری طراحی می‌کنند که برای کاربردهای فراوان و گسترده کاملا مناسب هستند.

حرف آخر

گالوانیزاسیون به شیوه‌های متفاوت سرد یا گرم انجام می‌شود و براساس اینکه لوله‌های گالوانیزه با چه هدفی گالوانیزه می‌شوند، به دسته‌های سبک و سنگین تقسیم می‌شوند. هریک از این لوله‌ها برای موارد مختلفی به کار گرفته می‌شوند که ناشی از تفاوت لوله گالوانیزه سبک و سنگین در ساخت و سایر ویژگی‌هاست.

لوله گالوانیزه سنگین معمولا ضخامت، وزن و ابعاد بیشتری دارد و برای مواردی که نیاز به ماندگاری بالایی دارند، استفاده می‌شود. لوله‌های سبک از نظر مقاومت در برابر خوردگی طول عمر نسبتا کمتری دارند؛ اما به علت قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و تنوع بالا در ساخت‌وسازهای بسیاری به کار گرفته می‌شوند.

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.