سایز لوله پلیکا

سایز لوله پلیکا، ویژگی ها و انواع آن

برای راحتی انتخاب و سفارش شما کاربران گرامی در این صفحه قصد داریم تا انواع سایز لوله پلیکا یا لوله پی وی سی را  در سه جدول مجزا (فشار قوی یا یو پی وی سی، فاضلابی یا نیمه قوی، ضعیف یا ناودانی، هواکشی) برای شما شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید، در صورت نیاز به مشاوره یا خرید انواع لوله پلیکا با ما تماس بگیرید و یا از طریق فرم سفارش با ما در تماس باشید.

شماره تماس: ۰۳۱۹۱۰۰۹۱۵۱ فرم سفارش محصول

سایز لوله پلیکا upvc فشار قوی

نام ضخامت ( میلی متری) وزن (kg)
لوله پلیکا فشار قوی ۹۰ میلی متری ۴٫۳ ۹
لوله پلیکا فشار قوی ۶۳ میلی متری ۴٫۷ ۶٫۵
لوله پلیکا فشار قوی ۳۱۵ میلی متری ۱۲ ۹۰
لوله یو پی وی سی ۲۵۰ میلی متری ۹٫۲ ۵۵
لوله یو پی وی سی ۲۰۰ میلی متری ۷٫۷ ۳۶
لوله یو پی وی سی ۱۶۰ میلی متری ۷٫۷ ۲۷
لوله پلیکا فشار قوی ۱۲۵ میلی متری ۶ ۱۸
لوله پلیکا فشار قوی ۱۱۰ میلی متری ۵٫۳ ۱۴٫۵
لوله پلیکا فشار قوی ۵۰ میلی متری ۳ ۴٫۵

سایز لوله پلیکا فاضلابی فشار نیمه قوی

نام ضخامت (mm) وزن (kw) کاربرد استاندارد مرجع
لوله پلیکا فاضلابی ۳۲ میلی متری ۳ ۲٫۵ B ۹۱۱۸
لوله پلیکا فاضلابی ۴۰ میلی متری ۳ ۳٫۲ B ۹۱۱۸
لوله پلیکا فاضلابی ۵۰ میلی متری ۳ ۴ B ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۶۳ میلی متری ۳ ۵٫۲ B ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۷۵ میلی متری ۳ ۶٫۲ BD ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۹۰ میلی متری ۳ ۷٫۵ BD ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۱۱۰ میلی متری ۳٫۲ ۹٫۸ BD ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۱۲۵ میلی متری ۳٫۲ ۱۱٫۲ BD ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۱۶۰ میلی متری ۳٫۲ ۱۴٫۵ B ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۱۶۰ میلی متری ۴ ۱۸ BD ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۲۰۰ میلی متری ۴ ۲۳ B ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۲۰۰ میلی متری ۴٫۹ ۲۷٫۵ BD ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۲۵۰ میلی متری ۴٫۹ ۳۴٫۵ B ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۲۵۰ میلی متری ۶٫۲ ۴۳٫۵ BD ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۳۱۵ میلی متری ۶٫۲ ۵۵ B ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۳۱۵ میلی متری ۷٫۷ ۶۸ BD ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۴۰۰ میلی متری ۷٫۹ ۸۹ U ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۴۰۰ میلی متری ۹٫۸ ۱۰۴٫۹ UD ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۴۵۰ میلی متری ۸٫۸ ۱۱۱٫۸ U ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۴۵۰ میلی متری ۱۱ ۱۳۲٫۵ UD ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۵۰۰ میلی متری ۹٫۸ ۱۳۸٫۲ U ۹۱۱۹
لوله پلیکا فاضلابی ۶۳ میلی متری ۱٫۸ R ۱-۱۲۱۴۲
لوله پلیکا فاضلابی ۹۰ میلی متری ۱٫۸ R ۱-۱۲۱۴۲
لوله پلیکا فاضلابی ۱۱۰ میلی متری ۲٫۲ R ۱-۱۲۱۴۲
لوله پلیکا فاضلابی ۱۲۵ میلی متری ۲٫۵ R ۱-۱۲۱۴۲

سایز لوله پلیکا ناودانی فشار ضعیف

نام ضخامت (mm) وزن (kw) کاربرد استاندارد مرجع
لوله پلیکا ناودانی ۵۰ میلی متری ۱٫۸ ۲٫۴ R ۱۲۱۴۲-۱
لوله پلیکا ناودانی ۶۳ میلی متری ۱٫۸ ۳٫۱ R ۱۲۱۴۲-۱
لوله پلیکا ناودانی ۷۵ میلی متری ۱٫۸ ۳٫۸ R ۱۲۱۴۲-۱
لوله پلیکا فشار ضعیف ۹۰ میلی متری ۱٫۸ ۴٫۶ R ۱۲۱۴۲-۱
لوله پلیکا فشار ضعیف ۱۱۰ میلی متری ۲٫۲ ۶٫۸ R ۱۲۱۴۲-۱
لوله پلیکا فشار ضعیف ۱۲۵ میلی متری ۲٫۵ ۸٫۷ R ۱۲۱۴۲-۱

معرفی و توضیح سایز لوله پلیکا

لوله پلیکا یکی از محبو‌ب‌ترین لوله‌های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی و بخش زیرساختی توزیع آب است. این لوله از سالیان گذشته به دلیل قیمت مناسب و استقامت بالا مورد استقبال عموم مهندسین قرار گرفت. از لوله پلیکا در توزیع آب، سیستم تهویه مطبوع، فاضلاب‌ زیرزمینی، سیستم جمع آوری آب باران و لوله‌کشی ساختمان و … بهره می‌برند و معمولا در رنگ سفید یا خاکستری تولید می‌شود. وزن لوله پلیکا بسیار سبک می‌باشد و از سمت دیگر قیمت بسیار مناسبی دارد، همچنین سایز لوله پلیکا بسیار متنوع بوده و به همین دلیل گزینه‌ای ایده‌آل برای پروژه‌های مختلف به شمار می‌رود.

ویژگی‌های انواع لوله پلیکا چیست؟

لوله‌های پلیکا به دلیل جنس PVC از مقاومت بسیار زیادی برخوردار بوده و طول عمر بالایی با خود به همراه خواهند داشت. به دلیل ساختار لوله، گزینه‌ای بی نظیر برای انتقال آب شمرده می‌شود زیرا نه زنگ زده و نه پوسیده می‌شود، به همین دلیل طعم آب دچار تغییر نخواهد شد. به دلیل خشک بودن لوله پلیکا، برای جهت دهی آن در لوله کشی‌ها از زانو کمک می‌گیرند و برای اتصال آن‌ها به یکدیگر از روش جوش حرارتی استفاده می‌شود. لوله‌های پلیکا در ضخامت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، هر چه ضخامت لوله بیشتر باشد، مقاومت بیشتری از خود نشان خواهد داد.سایز لوله پلیکا نیز بسیار متنوع بوده و شما به راحتی می‌توانید در قسمت‌های مختف از آن‌ها استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد لوله پی وی سی به صفحه خرید لوله پی وی سی مراجعه فرمایید.

انواع لوله پلیکا با معیار تحمل فشار

لوله‌های پلیکا با توجه به کاربرد و فشاری که تحمل می‌کنند به سه دسته مختلف تقسیم بندی شده و در سایزهای مختلف عرضه می‌شوند :

  1. لوله پلیکا فشار ضعیف : معمولا از این لوله در بخش‌هایی استفاده می‌شود که نیازی به فشار و تحمل بالای لوله نداشته باشد لوله پلیکا ناودانی در سیستم تهویه مطبوع، لوله کشی و… کاربرد دارد.
  2. لوله پلیکا فاضلابی فشار نیمه قوی : این دسته بسیار پر کاربرد بوده و نسبت به دسته اول مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند. لوله پلیکا فاضلابی نوعی به دلیل استفاده گسترده در سیستم فاضلاب، به عنوان لوله پلیکا فاضلابی یا لوله پلیکا تهویه ساختمان، نیز شناخته می‌شوند.
  3. لوله پلیکا فشار قوی : لوله u-pvc یا لوله پلیکا فشار قوی تحمل فوق العاده‌ای در برابر فشار زیاد دارند و از آن‌ها برای پروژه‌های صنعتی که حجم انتقال مواد بالا است، استفاده می‌کنند. سایز لوله پلیکا در همه موارد نام برده شده بسیار متنوع است و برای هر کاربردی سایز مختص آن موجود می‌باشد.

سایزبندی و ضخامت لوله پلیکا چه تأثیری در کیفیت آن دارد؟

انواع سایز لوله پلیکا چیست؟

لوله‌های پلیکا در قطر و سایزهای مختلفی یافت می‌شوند که در هر پروژه بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برند‌های مختلفی در داخل و خارج کشور تولید کننده لوله پلیکا هستند. و معمولا سایز لوله پلیکا‌ را چیزی بین ۲۰ میلی‌متر تا ۴۰۰ میلی‌متر تولید می‌کنند. علاوه بر قطر لوله، معیار دیگری در خرید لوله پلیکا موثر بوده و آن ضخامت لوله است. هر چه ضخامت لوله‌ای که خریداری می‌کنید بیشتر باشد، فشار بالاتری را تحمل خواهد کرد. پس اگر در پروژه مورد نظر، قرار است حجم زیادی از طریق لوله‌ها منتقل شود بهتر است از ضخامت بالای آن کمک بگیرید.

در کنار ضخامت و قطر یک عامل دیگر هم در نظر گرفته شده که حداکثر تحمل فشار لوله را نشان می‌دهد. لوله پلیکا ناودانی تحمل فشار ۴ بار، لوله پلیکا متوسط تحمل فشار ۶ بار و نوع قوی آن تحمل فشار ۱۰ بار را خواهد داشت.لوله‌های پلیکا در سایزهای ۲۰ – ۲۵ – ۳۲ – ۴۰ – ۵۰ – ۶۳ – ۷۵ – ۹۰ – ۱۱۰ – ۱۲۵ – ۱۶۰ – ۲۰۰ – ۲۵۰ – ۳۱۵ – ۳۵۰ – ۴۰۰ میلی‌متر با تحمل فشار ۴، ۶ و ۱۰ بار و در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شوند. سایز لوله پلیکا، ضخامت و طول آن در کنار هم تعیین کننده قیمت لوله خواهد بود. به طور مثال قیمت لوله پلیکا ۲۰۰ میلی‌متر با تحمل فشار ۴ و ضخامت ۱٫۵ میلی‌متر از شاخه‌ای با قیمت ۹۸۰۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و لوله پلیکا ۱۲۵ میلی‌متر نیمه قوی ( تحمل فشار ۶ ) با ضخامت ۳٫۲ میلی‌متر قیمتی معادل ۱۰۲٫۰۰۰ هزار تومان برای هر شاخه خواهد داشت.

لوله پلیکا به دلیل مقاومت بالا و قیمت ایده‌آل در پروژ‌ه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله پلیکا علاوه بر خارج کشور، در داخل ایران هم تولید می‌شود که تولیدات داخلی هم از کیفیت بالایی برخوردار بوده و قابل رقابت با برندهای خارجی هستند. چنانچه در کنار کیفیت برند تولید کننده، قیمت مناسب محصول هم برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است خرید خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. سایت روشاک در زمینه‌ی فروش لوله پلیکا از برند‌های مرغوب بازار همچون پلیمر گلپایگان، داراکار، صدراپلاست، پارس پلاست و… تجربه زیادی داشته و می‌تواند برای خرید شما بهترین گزینه باشد. برای اطلاعات بیشتر و مشاهده لیست برند‌های لوله پلیکا به صفحه “برند‌های مطرح لوله و اتصالات” مراجعه فرمایید.

لطفا امتیاز خود را وارد نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.