صرفه جویی در هزینه با انتخاب لوله مناسب لوله کشی ساختمان

معرفی انواع لوله برای لوله کشی ساختمان
معرفی انواع لوله برای لوله کشی ساختمان

از جمله مهم‌ترین مواردی که در صنعت ساخت‌و‌سازی به آن توجه ویژ‌ه‌ای می‌شود، لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان است. مهم نیست کاربری ساختمان شما مسکونی است یا تجاری، وجود مشکل در لوله‌کشی، سبب تحمیل هزینه‌های تعمیر زیادی خواهد شد. لوله‌ها وظیفه انتقال آب سرد و گرم به نقاط مختلف ساختمان را بر عهده دارند و هر گونه خطا در پیاده‌سازی این سیستم، مشکلات جدی را به وجود خواهد آورد. حال تصور کنید این مشکل پس از تمام شدن مراحل ساخت و ساز ساختمان بوجود آید؛ در آن موقعیت هرگونه تغییری در لوله‌کشی ساختمان، هزینه‌ی قابل توجه‌ی برای شما به‌وجود آورده و از سمت دیگر وقت زیادی هم خواهد گرفت. به همین دلیل ما در این مقاله سعی کرده‌ایم، مناسب‌ترین لوله برای لوله کشی قسمت های مختلف ساختمان را معرفی کنیم.

شماره تماس: ۰۳۱۹۱۰۰۹۱۵۱ فرم سفارش محصول

انواع لوله کشی در ساختمان

لوله کشی ساختمان‌ها به چند نوع تقسیم می‌شوند. که تمامی آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند و لازم است دقت زیادی صرف انتخاب لوله مناسب و پیاده سازی آن کنید.

  • لوله کشی آب گرم و سرد
  • لوله کشی فاضلاب
  • لوله کشی شوفاژ و پکیج
  • لوله کشی گاز

بهترین لوله برای لوله کشی آب آشامیدنی و فاضلاب

مناسب ترین لوله برای لوله کشی آشامیدنی

در گذشته جهت انتقال آب سرد و گرم در ساختمان‌ها، از لوله‌های فلزی استفاده می‌کردند که دارای طول عمر کمی بود و صدای زیادی هم تولید می‌کردند. امروزه این لوله‌ها جای خود را به لوله‌های پلیمری داده‌اند که با وجود ویژگی‌های منحصربه‌فرد، بهترین گزینه برای انتقال آب آشامیدنی و آب گرم حمام خواهند بود. یکی از مشکلات رایج لوله‌های فلزی پوسیدگی و یا گرفتگی آن‌ها بود که سبب ایجاد مشکلاتی برای ساختمان می‌شد. لوله‌های پلیمری هیچ کدام از این مشکلات را با خود به همراه نخواهند داشت.

بهترین لوله برای لوله‎‌کشی فاضلابی

لوله کشی فاضلاب هم مانند لوله کشی آب آشامیدنی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و هر گونه خطا در پیاده سازی آن سبب بروز مشکلات جدی برای ساختمان خواهد شد. این لوله کشی وظیفه انتقال مواد اضافی ساختمان به سمت چاه فاضلاب را بر عهده دارد و هر گونه نشتی یا گرفتگی در مسیر لوله، دردسرهای زیادی را با خود به همراه خواهد داشت.

لوله کشی فاضلاب به دو روش سنتی و زیر سقفی انجام می‌پذیرد که در روش سنتی، لوله‌ها در کف ساختمان قرار گرفته و در روش زیر سقفی لوله‌ها در داخل سقف جای می‌گیرند؛ تنها تفاوت این دو روش هم در محل نصب آن‌هاست. بزرگ‌ترین مزیت روش زیر سقفی نسبت به روش کفی، در دسترس بودن لوله است که در صورت بروز مشکل می‌توان به راحتی آن را تعمیر کرد. اما اگر لوله در کف باشد، باید کف زمین را خراب کنید تا بتوانید لوله فاضلاب را تعمیر یا بررسی کنید.

لوله‌های فاضلابی در انواع مختلفی مانند لوله پلیکا، لوله چدنی، لوله پلی اتیلن، لوله پوش‌فیت و .. ساخته می‌شوند. بهترین آن‌ها جهت استفاده در لوله کشی ساختمان، پوش فیت است. لوله‌های پوش فیت دارای نصب راحت‌تری بوده و مانند لوله‌های پلی اتیلن نیازی به جوشکاری نخواهند داشت. شکنندگی این لوله‌ها نسبت به مدل‌های دیگر کمتر است و مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهند.

موارد استفاده از لوله پنج لایه در لوله‌کشی ساختمان

موارد استفاده از لوله پنج لایه در لوله‌کشی ساختمان

لوله‌های پنج لایه جدیدترین نسل لوله‌های ساختمانی هستند که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها از دو لایه پلی‌اتیلن و یک لایه آلومینیوم ساخته شده که توسط چسب‌های قوی به یکدیگر وصل می‌شوند. وجود لایه آلومینیومی سبب می‌شود اکسیژن به داخل لوله نفوذ نکند و در نتیجه هیچ تغییری در مزه و شکل ظاهری آب ایجاد نخواهد شد. دو لاله پلیمری هم به کم شدن وزن و افزایش انعطاف پذیری لوله کمک می‌رسانند.

لوله پنج لایه دارای مقاومت حرارتی زیادی بوده و از سرعت نصب و پیاده سازی بالایی هم برخوردار است. ویژگی‌های مختلف لوله پنج لایه سبب شده کاربرد زیادی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • سیستم‌های لوله کشی ساختمان
  • انتقال آب گرم
  • سیستم گرمایش از کف
  • تهویه مطبوع
  • لوله کشی پکیج و رادیاتور
  • صنایع پزشکی و شیمیایی

معرفی بهترین برند های لوله پنج لایه برای خرید لوله با کیفیت

بهترین برندهای تولید کننده لوله پنج لایه

خوشبختانه کارخانجات زیادی در داخل ایران در زمینه تولید لوله و اتصالات مرتبط با آن‌ها فعالیت می‌کنند؛ که هر کدام سعی دارند بهترین کیفیت ممکن را خدمت مشتریان خود ارائه دهند. در بین شرکت‌های مختلف تولید کننده لوله‌های پنج لایه، برندهای نیوپایپ، ایزی پایپ، آرسین، آرم‌یزد، پویاپایپ را می‌توان از جمله بهترین آنان دانست که تولیدات خود را  با قیمت مناسب و کیفیت بسیار خوب به بازار عرضه می‌کنند.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده لوله و اتصالات، شرکت نیوپایپ است که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرده است. این شرکت در طی ۲۰ سال گذشته محصولات با کیفیتی را خدمت مشتریان خود ارائه داده که رضایت مصرف کنندگان را در پی داشته است. لوله پنج لایه نیوپایپ از پلیمر و فلز ساخته شده و ویژگی‌های مثبت هر دو را به نمایش می‌گذارد. لوله پنج لایه نیوپایپ بهترین انتخاب جهت استفاده در لوله کشی ساختمان، سیستم‌های بهداشتی و تهویه مطبوع، سیستم‌های گرمایش از کف، صنایع پزشکی و صنایع شیمیایی خواهد بود برای خرید لوله پنج لایه نیوپایپ و مشاهده لیست محصولات بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

کاربرد لوله تک لایه در لوله کشی ساختمان

کاربرد لوله تک لایه

لوله تک لایه یا لوله سبز، دارای جنس پلیمری است و جایگزینی عالی برای لوله‌های فلزی قدیمی خواهد بود. لوله تک لایه در صورت نگهداری صحیح می‌تواند تا ۵۰ سال بدون هیچ مشکلی کار کند و نسبت به لوله‌های فلزی که عمری ۱۵ ساله دارند، طول عمر بیشتری داشته و بسیار بهتر عمل می‌کنند. لوله تک لایه دمای ۲۰ سانتی‌گراد زیر صفر تا ۹۵ درجه بالای صفر را تحمل می‌کند و از همین رو می‌توان از آن برای انتقال آب سرد و گرم استفاده کرد. 

لوله تک لایه دارای وزن سبکی است و دچار خوردگی و زنگ زدگی نخواهد شد، به همین دلیل این لوله در صنایع مختلفی کاربرد خواهد داشت. البته لوله تک لایه مانند هر محصول دیگری دارای معایبی هم خواهد بود که مهم‌ترین آن، کم بودن آستانه تحمل آن در برابر فشار و دمای زیاد است؛ همین ویژگی سبب می‌شود در کارگاه‌هایی که سیالات با فشار و دمای زیادی در حرکت هستند، از لوله‌های پنج لایه استفاده کنند.

  • لوله کشی فاضلاب
  • انتقال آب گرم
  • انتقال آب آشامیدنی
  • سیستم تهویه مطبوع

لوله پلیکا فاضلابی بهترین انتخاب برای لوله کشی ساختمان

لوله پلیکا فاضلابی بهترین انتخاب لوله کشی فاضلاب 

لوله پلیکا از مواد U-PVC ساخته شده و یکی از محبوب‌ترین لوله‌هایی است که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لوله مقاومت و طول عمر بالایی دارد و گزینه‌ای عالی برای انتقال آب و فاضلاب به شمار می‌رود. لوله پلیکا دارای نصب راحتی است و با وجود وزن سبک، حمل و نقل آن هم دردسر زیادی در پی نخواهد داشت. لوله پلیکا دارای قیمت مناسبی است و باعث کم‌شدن هزینه‌ها خواهد شد؛ به همین دلیل مهندسین ترجیح می‌دهند از این لوله برای لوله کشی فاضلاب استفاده کنند.

عمده کاربرد لوله پلیکا در سیستم‌های انتقال آب زمینی، لوله کشی فاضلاب، تهویه مطبوع، جمع آوری آب باران، آبیاری کشاورزی و .. است. هم‌چنین از این لوله برای عبور سیم‌های برق داخل ساختمان کمک می‌گیرند تا مانع از آسیب دیدن سیستم سیم کشی شوند.

برندهای معتبر لوله فاضلابی

لوله پلیکا از سال‌ها قبل توسط شرکت‌های مختلفی در داخل ایران تولید می‌شد. که از بهترین آن‌ها می‌توان به لوله پلیکا صدرا پلاست، لوله پلیکا سمنان، لوله پارس پلاست، لوله پلیکا داراکار، لوله پلیکا آویسا و پلیمر گلپایگان اشاره کرد. تمامی محصولات لوله پلیکا فاضلابی از تمامی برند‌ها را در صفحه مربوطه می‌توانید مشاهده کنید.

خرید انواع لوله با کیفیت عالی و قیمت رقابتی

خرید انواع لوله با قیمت رقابتی و کیفیت عالی

گروه راد صنعت روشاک به منظور کسب رضایت مشتریان و ارائه خدمات بهتر، محصولات خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما قرار خواهد داد. در سایت روشاک انواع لوله‌های ساختمانی با تنوع بالا در دسترس مخاطبان قرار دارد؛ که هر شخص بسته به نیاز خود قادر خواهد بود تنها با چند کلیک، محصول مورد نظر خود را خریداری کند. برای مشاوره و ثبت سفارش می‌توانید با کارشناسان فروش ما در روشاک تماس گرفته و درخواست خود را مطرح کنید.

سوالات متداول

  • بهترین روش لوله کشی فاضلاب کدام است؟ روش زیر سقفی باعث دسترسی راحت‌تر به لوله فاضلاب شده و عمل تعمیر یا تعویض آن‌ها را آسان می‌سازد.
  • اتصال لوله‌های پنج لایه با چه روش‌های انجام می‌گیرد؟ لوله‌های پنج لایه با دو روش پرسی و کوپلی متصل می‌شوند که در روش پرسی، دستگاه پرس اتصالات را هم وصل کرده و در روش کوپلی اتصالات توسط بوشن، زانو، سه راه و … انجام می‌گیرد.
  • جهت لوله کشی ساختمان استفاده از چه لوله‌ای پیشنهاد می‌شود؟ لوله‌های پنج لایه دارای مقاومت زیادی هستند و نصب آن‌ها هم ساده خواهد بود؛ با توجه به ویژگی‌های منحصربفرد لوله ۵ لایه، می‌توان آن را بهترین گزینه برای لوله کشی ساختمان دانست.
3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.